דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

וחג שבועות תעשה לך

שומרים על המסורות: חג השבועות הקיבוצי נערך כמיטב המסורת בהפקה עצמית גאה, עם ביכורי הענפים, ריקודים ושירים, באלות חציר וזר על הראש, והצגת התינוקות שנולדו מאז שבועות אשתקד. על הקונצרט ניצחו כתמיד מנהלי ומנהלות התרבות בקיבוצים שעובדים קשה כל השנה ובפרט בשבועות כדי להפיק לנו חגיגות ומפגשים קהילתיים של תרבות ותוכן. גם השנה הכנו עבורכם קליפ מסכם מטקסי שבועות השונים בקיבוצים

בסוף השבוע שעבר חגגנו את חג השבועות, שהוא החג הכי קיבוצי בלוח השנה ועבור רבים – החג האהוב ביותר. כל הקלאסיקות המוכרות והאהובות נכחו גם השנה: הטרקטורים והכלים החקלאיים, ביכורי ענפי החקלאות, השירים והריקודים, תחנות והפנינג יצירה, המפגשים הנוסטלגיים על הדשא או בשדה, וכמובן הצגתם – לקול תשואות הקהל – של התינוקות שנולדו מאז שבועות אשתקד. היו גם קיבוצים שניצלו את החג לחגיגה נוספת - ציון  יומולדת עגול 80 ו-90 שנים לעליית המייסדים על הקרקע. בקיצור, שמחה גדולה שנמשכה מדן ועד אילות, עם המוני אורחים, וגאווה בחקלאות ובתוצריה, ובמסורות החג המקסימות, הנשמרות ומתחדשות כבר ארבעה דורות.  

ריקי רז, מנהלת מטה התרבות התנועתי, מסכמת את החג הקיבוצי ביותר, ומציינת כי חשה "גאווה רבה לראות את הטקסים המושקעים בקיבוצים - כולם על טהרת כוחות מקומיים, את ההשתתפות ושילוב הדורות בעשייה וביצירה. תודה למנהלות ומנהלי התרבות בקיבוצים, שעומסים על כתפיהם עשייה תרבותית עשירה בחג השבועות בפרט ולאורך השנה בכלל, שומרים על המסורות ומביאים חידושים מתאימים ברוח הזמן".

בסרטון המצורף ריכזנו עבורכם תמונות חג מקיבוצים שונים. הן ממחישות יותר מאלף מילים את עוצמת החג ויפי מסורות חג השבועות בקיבוצים.

הוספת תגובה חדשה