דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

"זה היה גורם לאבא נחת מסוימת"

יותר מ-60 שנה אחרי שעמירם קופר ז"ל מניר עוז כתב את השיר "שיבולי פז", בחרו השבוע בקיבוצים רבים לשלבו במהלך טקסי השבועות - לזכרו, לאחר שהידיעה אודות מותו בשבי חמאס הגיעה מספר ימים לפני החג, וכזעקה לשחרור החטופים - עכשיו

"החלטנו לשלב את השיר 'שיבולי פז' של עמירם קופר ז"ל כשיר מוביל בטקס ביכורי התינוקות המסורתי שמקיימים אצלנו", סיפרה שרה בייטל, רכזת התרבות של קיבוץ משמרות. "בשנים הקודמות נהגנו לשלב שיר אחר בטקס שלנו, השנה החלטנו לשלב את השיר הזה כדי להנציח את זכרו של קופר ז"ל שנחטף מביתו ב-7 באוקטובר ונהרג בשבי החמאס.

יותר מ-60 שנה אחרי שעמירם קופר ז"ל כתב את השיר "שיבולי פז" במיוחד לאירועי חג החמש לקיבוצו ניר עוז, צובר השיר פופולריות ובקיבוצים רבים רקדו ושרו את מילותיו באירועי חג השבועות השנה, גם כדי לכבד את זכרו וגם להזכיר שעדיין יש חטופים בעזה והשמחה לא תהיה מלאה כל עוד לא יחזרו כל חטופינו לבתיהם.

לעיתונאי 'ידיעות אחרונות' ו-YNET ישראל מושקוביץ סיפר רותם קופר, בנו של עמירם ז"ל, כי השיר "נוצר יחד עם יענק'לה שגיא, כשהוא היה ש"ש בעין השופט. אבי הוסיף את המילים - הוא כתב הרבה עוד משנות נעוריו והמשיך לכתוב בכל שנות חייו. רבים משיריו נגעו בהוויה המקומית ובחקלאות. אני עוד זוכר את התקליט שנקרא 'שיבולי פז' מילדותי. זה מחמם את הלב שקיבוצים רבים מתייחסים לשיר והוא ידוע מאוד מאז ששרו אותו בגבעטרון, זו תהיה הנצחה מכובדת לזכרו של אבא, זה היה גורם לו נחת מסוימת".

לקריאת כתבתו המלאה של ישראל מושקוביץ שהתפרסמה בעיתון ובאתר האינטרנט: לחצו כאן

הוספת תגובה חדשה