דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

"כשאחד מאתנו נפגע, כולנו באים לעזור"

התנועה הקיבוצית החלה להפעיל את חמ"ל המשימות וההתיישבות לשיקום ופיתוח קיבוצי הנגב המערבי וגבול הצפון, הכולל מערך מתנדבים רחב ומספק סיוע לטובת ענפי החקלאות ומערכות החינוך בקיבוצים, שיפור החזות והנוי, מוכנות לחירום, ציוד דרוש ועוד. הצטרפו אלינו למשימת השיקום והתקומה

"חמ"ל המשימות וההתיישבות" (https://www.hamal-tkz.co.il) של התנועה הקיבוצית הוקם לעזרת הקיבוצים המפונים מהדרום וגבול הצפון ואלו הנמצאים בקו האש. מאז הקמתו מקבל החמ"ל פניות רבות ונרתם לספק מענים לקיבוצים בתחומים שונים, וביניהם גיוס עובדים לענפי החקלאות ולמערכות החינוך, ציוד לכיתות כוננות ומוכנות לחירום, שיקום הנוי וחזות הקיבוץ שפונה ועוד. אתגר משמעותי נוסף אליו נרתמת התנועה הוא חידוש הקליטה בקיבוצים בעזרת הפניית קבוצות וגרעינים והפניית משפחות המעוניינות להצטרף לקיבוצים ולחדש את ההתיישבות לאורך גבולות הארץ. במקביל, פועל החמ"ל לבנות ולהפעיל תוכניות צמיחה לטווח הקרוב, הבינוני והרחוק. 

מזכ"ל התנועה הקיבוצית ליאור שמחה ציין כי "חמ"ל ההתיישבות המשימתי מתבסס על מערך מתנדבים קיים שיורחב בשבועות הקרובים. כבר עכשיו יש המון יוזמות בשטח והמון רצון להתנדב ולעזור ואנחנו כאן כדי להוביל וגם כדי לחבר לטובת אחינו בנגב ובגבול הצפון כחלק מהמחויבות שלנו לערבות הדדית". 

מנהלת החמ"ל, רותם שניצקי מוסיפה כי "הקשר עם הקיבוצים ייעשה דרך איש קשר מוגדר בכל קיבוץ אשר ירכז את הצרכים העיקריים ויעביר אותם לחמ"ל לטובת בניית סל מענים המתבסס על פעילות אגפי התנועה וחיבור למשאבים נוספים. כל מענה ייעשה לפי בקשה מפורשת, בתיאום מלא ולפי הצורך, הקצב והנכונות של כל קיבוץ".

מתגייסים לחינוך: יותר מ-200 פונות ופונים כבר הביעו עניין להצטרף ליוזמת התנועתית "רילוקיישן חינוכי", שבאה לעזור למלא את החוסר במערכות החינוך, בדגש על עשרות הקיבוצים המפונים ואלו הנמצאים בקו האש. היוזמה ל'רילוקיישן' (מעבר מגורים או מקצוע) חינוכי היא אחת המשימות הדחופות של "חמ"ל המשימות וההתיישבות" התנועתי שהוקם לעזור בשיקום קיבוצי העוטף וגבול הצפון. ביום רביעי האחרון השתתפו הפונות והפונים במפגש זום בו נפרשו בפניהם הסיבות ליוזמה ולדחיפותה, תנאי העבודה ובתוכם הטבות ומענקים למי שיימצאו מתאימים.

היוזמה החינוכית הזו נעשית בשיתוף עם אגפי חינוך וצעירים ומעורבות בחברה של התנועה הקיבוצית. דגן קרן מ"שבילים" - ארגון מערכות החינוך החברתי-קהילתי באגף חינוך - מרכז את הפניות, של אנשים מכל הגילים. לדבריו "הצורך בעובדות ועובדים למערכות החינוך בקיבוצי הנגב המערבי וגבול הצפון הוא רב, וכך גם הרצון לעזור. אנחנו פועלים בדחיפות לעשות את החיבורים הנכונים בהקדם".

הצטרפו אלינו וקחו חלק בבנייה המחודשת של הקיבוצים שנפגעו במלחמת חרבות ברזל - מוזמנים להשאיר פרטים באתר החמ"ל: לחצו כאן

הוספת תגובה חדשה