דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content_top

מרכז הדרכה "שבילים"
"שבילים" - ארגון מערכות החינוך החברתי-קהילתי

content

בחירות 2015 – ראש העיר תן לי שיר

צוות "שבילים" ועידית גרינס
ערכים ומטרות הפעילות

בוגרים? מספיק בשביל לעסוק בבחירות גם מחוץ לגבולות בית הילדים.

אם בגילאי א'-ג' הכל היה רק סביב עולמות התוכן של הילדים, אזי בגילאים הבוגרים של חברת-הילדים ניתן כבר לחשוף אותם ל"בחירות האמתיות". רק בעדינות...

 

"ראש העיר תן לשיר" הוא ספר של אורי אורלב, ספר שעוסק באקטיביזם פוליטי של הטף. כשנודע לילדים שעל המגרש בשכונה מתכוונים לבנות בניין, הם פותחים בשורת פעולות מחאה עד שראש העיר משנה את דעתו ומקים גן ציבורי במקום הבניין. לעודד יצירתיות ועבודה קבוצתית רב-גילאית.

  1. לבחון עם המשתתפים/ות  את  חשיבות השגת הישגים באופן דמוקרטי ולא אלים  ולא להירתע ממאמץ, גם ארוך.
  2. הבנת המחירים של הדרך הזו (אלימות או כח משיגים לעיתים תוצאות יותר מהר..) .
  3. הכרת היתרונות (יצירת אקלים דמוקרטי והגנה על החלשים בחברה שבהחלט יכולים להיות אנחנו כי אחרת רק החזקים והאלימים שולטים, חזקה של ההתאגדות למול חולשת היחיד).
קהל היעד
חברת הילדים (ד'-ו')
משך הפעילות
מספר ימים, שבועות.
רשימת ציוד ועזרים

הסיפור (ניתן למצוא את הספר בספריות הילדים וגם ברשת)

מערך הפעילות

קריאה הסיפור, תוך דיון עם הילדים:

עצירה ראשונה – כשהילדים מתלבטים מה יעשו  עם הופעת השלט. – לתת לקבוצה להתחבט.

העצירה השניה -  לאחר שההורים מנהלים עמם שיחות, לחלק לזוגות ובמשחק תפקידים לאפשר להם להיות כל פעם תפקיד ההורה או הילד. לאחר מכן לעשות "פוקוס" ולשמוע מה התנהל בשיחות אלו.

עצירה שלישית -  קמפיין בחירות  - לבחון גם בתמונות בספר האם הקמפיין אלים או לא. (סיסמאות פוגעניות , השחתת קירות ומבני ציבור, לכלוך הסביבה, ציורים מלעיגים) אלימות היא לא רק להרוס שלט או לקבל "מנה" מההורים אלא מתבטאת גם בדרך בה מנסים להשיג הישגים פוליטיים ואחרים.

עצירה רביעית- השאלה האם הצליחו – האם הילדים מאמינים בדרך שהצענו או שהיא סוג של משהו לא ריאלי ומנותק.

 

כדאי ומומלץ לקיים לפעילות זו פעילות המשך בה הילדים עוסקים בבחירה וביצירה של משהו ובכך יתנסו ביצירת שינוי ממקום של בחירה חופשית.

תובנות ודגשים חינוכיים
  • לא משנה באיזה עולם תוכן בחרתם (מעולמם של הילדים או מהבחירות ה"אמיתיות"), מאוד חשוב שבכל פעילות שתקיימו תשימו דגש מרכזי על עשייה עצמית של הילדים, יצירתיות, ביטוי אישי, עצמאות ואחריות.
  • להרחיב את מעגל השותפים סביב פעילויות הנוגעות לבחירות: הורים, דמויות רלוונטיות מהקהילה, עוד בית ילדים מהאזור וכו'...
  • רצוי שיהיו השלכות ישירות בין הפעילות שתבחרו ובית הילדים: שינוי של הקיים במשהו שהם יחליטו עליו, שינוי במראה הבית, תוצרים שהם יוצרים שמוצגים לראווה וכו'... מומלץ לא להישאר ברמת פעילות חווייתית ו/או דיבורים בלבד.
קבצים מצורפים
האם הפעילות עזרה לי?

הוספת תגובה חדשה