דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content_top

מרכז הדרכה "שבילים"
"שבילים" - ארגון מערכות החינוך החברתי-קהילתי

content

בחירות 2015 – תעמולת בחירות

צוות "שבילים"
ערכים ומטרות הפעילות

בוגרים? מספיק בשביל לעסוק בבחירות גם מחוץ לגבולות בית הילדים.

אם בגילאי א'-ג' הכל היה רק סביב עולמות התוכן של הילדים, אזי בגילאים הבוגרים של חברת-הילדים ניתן כבר לחשוף אותם ל"בחירות האמתיות". רק בעדינות...

  1. לעודד למידה עצמית ועשייה עצמאית של הילדים.
  2. להכיר את המפלגות השונות הקיימות בישראל ואת היחס שלהן לנושאים שונים בחברה הישראלית.
  3. לעודד יצירתיות ועבודה קבוצתית רב-גילאית.
  4. להבין תעמולת בחירות מהי וכיצד ניתן לעודד תמיכה בתכנים שאני מאמין בהם מבלי לפסול את האחר.
קהל היעד
חברת הילדים (ד'-ו')
משך הפעילות
מספר ימים, שבועות.
רשימת ציוד ועזרים
  1. לוחות שעם
  2. חומרי יצירה
  3. מחשבים ומדפסת צבעונית
  4.  מצלמות
  5.  מקרן (ברקו)
  6.  דוכן חומרי יצירה מתומחרים שהילדים יוכלו לקנות מתקציב התעמולה שלהם
  7. וכל דבר שעשוי לקדם את היצירתיות של הילדים
מערך הפעילות
  1. מחלקים את הילדים לקבוצות מעורבות קטנות של 4-6 ילדים בקבוצה.
  2. כל קבוצה מקבלת לוח שעם גדול.
  3. מבצעים הגרלה של המפלגות שבחרתם בהתאם למספר הקבוצות שיש לכם. כל קבוצה זוכה במפלגה ועליה להכין לוח מושקע שיתאר אותה בצורה הטובה ביותר.
  4. מומלץ לקבוע קריטריונים זהים להתייחסות של כל הקבוצות: שם המפלגה, סמל, צבעים מאפיינים, יו"ר, דמויות מרכזיות, סיסמאות מרכזיות של המפלגה (מה המסרים המרכזיים של המפלגה).
  5. והדבר האחרון: כיצד הם חושבים שהמפלגה שהם מייצגים תשפיע על אופי הקיבוץ ובית הילדים שלהם אם הם יהיו בשלטון.
  6. כל קבוצה מקבלת תקציב לתעמולת הבחירות שלה איתה היא "קונה" חומרי יצירה וחומרי תעמולה כמו ממתקים וכו'. על הקבוצה להתנהל באחריות עם התקציב הדל שקיבלה.
  7. במשך מספר ימים שיוגדרו לטובת הנושא, כל קבוצה צריכה לחפש חומר במחשב אודות המפלגה שלה, ליצור אביזרי המחשה ולעצב את הלוח המפלגתי שלה. ניתן להוסיף גם מדיה דיגיטלית לצד הלוח ולהכין סרטון שיוקרן בסמוך ללוח או לאסוף סרטוני תעמולה של אותה מפלגה ולהקרינם.
  8. מומלץ להצמיד מבוגר מלווה לכל קבוצה (מדריך / הורה / נער בוגר) שילווה אותם בתהליך ויפקח על התקציב שקיבלו.

 

פעילות סיום:

כשמגיע יום החשיפה, תולים את הלוחות כאשר הם מכוסים ומבצעים "טקס חשיפה" בו כל קבוצה מציגה את הלוח שלה, את הסרטונים שיצרה / אספה או כל דבר אחר שתבחר לעשות (לחלק ממתקים עם סיסמאות בחירות של המפלגה שלהם לילדים וכו'...). 

בתום הצגת המפלגות (אם יש הרבה – מומלץ להגביל מראש בזמן לכל מפלגה שלא יהיה ארוך מדי) ניתן לקיים בחירות בקלפי עם פרגוד ופתקים מי היה הכי משכנע, מי השקיע הכי הרבה וכו' (לא חייבים לעשות את הבחירות בנוגע להזדהות עם התוכן של המפלגות).

מומלץ לעדכן את ההורים בכל הנעשה, לשלוח להם תמונות מלוות בהסברים ואף סרטונים קצרים. עם התגייסות של הצוות החינוכי, הפעילות הזו יכולה להפוך להפנינג ססגוני ונחמד שצובע במשך שבוע את המרחב.

תובנות ודגשים חינוכיים
  • לא משנה באיזה עולם תוכן בחרתם (מעולמם של הילדים או מהבחירות ה"אמיתיות"), מאוד חשוב שבכל פעילות שתקיימו תשימו דגש מרכזי על עשייה עצמית של הילדים, יצירתיות, ביטוי אישי, עצמאות ואחריות.
  • להרחיב את מעגל השותפים סביב פעילויות הנוגעות לבחירות: הורים, דמויות רלוונטיות מהקהילה, עוד בית ילדים מהאזור וכו'...
  • רצוי שיהיו השלכות ישירות בין הפעילות שתבחרו ובית הילדים: שינוי של הקיים במשהו שהם יחליטו עליו, שינוי במראה הבית, תוצרים שהם יוצרים שמוצגים לראווה וכו'... מומלץ לא להישאר ברמת פעילות חווייתית ו/או דיבורים בלבד.
קבצים מצורפים
האם הפעילות עזרה לי?

הוספת תגובה חדשה