דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content_top

מרכז הדרכה "שבילים"
"שבילים" - ארגון מערכות החינוך החברתי-קהילתי

content

"דרכו של שקיק התה"

צוות חברת הילדים קיבוץ העוגן
ערכים ומטרות הפעילות
  1. לפתח חשיבה תומכת סביבה.
  2. לעורר מודעות לפגיעת התיעוש בסביבה ובאדם.
  3. להתבונן ולחשוב במה אנחנו יכולים לעשות שינוי.

 

קהל היעד
חברת הילדים
משך הפעילות
כשעה וחצי
רשימת ציוד ועזרים

נספח תמונות  - לחצו כאן

מערך הפעילות

נדגים בעזרת "סיפורו של שקיק התה" את פגיעת התעשייה באיכות הסביבה. ולהפעיל חשיבה ביקורתית.

מושגים שאפשר להכניס לדיון: מהפכה תעשייתית, כוח עבודה זול, ניצול, פער מעמדות, איכות סביבה, גלובליזציה, מודעות צרכנית, חשיבה ביקורתית ועוד...

 

דיון עם הילדים – תוך כדי שילוב תמונות הנספחים

  • בואו נכין תה וירטואלי... מה צריך בשביל להכין תה?
  • בואו נספר ונפרט מהי דרכו של שקיק תה- משלב גידול התה ועד להכנת כוס התה בבית?
  • במה ובמי צריך להעזר ובמה כרוך התהליך של ייצור השקיק עד הבאתו הביתה?
  1. שטח אדמה (שדה)
  2. מים להשקיה
  3. שמש
  4. כוח אדם לקטיף
  5. הובלת העלים למפעל לייבוש (משאית)
  6. הובלת העלים למפעל לאריזה בקרטונים למשלוח (משאית)
  7. הובלה למדינה אחרת (מטוס/אוניה)
  8. הכנת העלים לאריזה בשקיקים במפעל 1
  9. אריזת כל שקיק בנפרד
  10. יצור העטיפה של השקיקים במפעל 2
  11. הדפסה גרפית של האריזה במפעל 3
  12. ייצור הניילון לאריזה במפעל 4

 

התיונים ארוזים!

 

  1. הובלה לשדה התעופה (משאית)
  2. הובלה למדינה אחרת (מטוס/אוניה)
  3. הובלה למחסן (משאית)
  4. הובלה לסופר (משאית)
  5. סידור במדפי הסופר
  6. נסיעה לסופר לקניות ברכב
  7. נסיעה הביתה חזרה
  8. הכנת כוס תה:  הרתחת מים בקומקום

הוצאת תיון מהקופסא, זריקת הפסולת (השקיק+העטיפות) לפח

ונהנים מכוס תה!

 

(* לא לשכוח לציין שלכל שלב דרושים אנשים לביצוע העבודה: נהיגה, אריזה, ייצור וכו')

 

ומה צריך כדי להכין תה מצמח הנענע/לואיזה/מרווה וכו' ?

 נזדקק ל:

  1. שתיל נענע
  2. מים
  3. שטח אדמה קטן בגינה או עציץ
  4. איש או אישה שישקו ויחכו  קצת בסבלנות
  5. הכנת כוס תה:  הרתחת מים בקומקום, קטיפת עלים רעננים,

ונהנים מכוס תה!

תובנות ודגשים חינוכיים
  1. מומלץ לדאוג שכל הילדים משולבים בצורה אקטיבית בדיון, ניתן לעשות זאת, באמצעות חלוקת התמונות מהנספחים מראש, ולחשוב ביחד עם הילדים על הסדר הנכון של שלבי "סיפורו של שקיקי התה", ובכל פעם להניח את התמונה במרכז המעגל, במקומה הנכון.
  2. יש לשים לב שמכניסים מושגים לדיון, שנערכים להסבר מותאם לגיל הילדים ואף להכין מראש אמצעי המחשה, לשם הסבר נרחב, כגון תמונות, סרטונים, מצגות וכו'..
קבצים מצורפים
האם הפעילות עזרה לי?

הוספת תגובה חדשה