דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content_top

מרכז הדרכה "שבילים"
"שבילים" - ארגון מערכות החינוך החברתי-קהילתי

content

מתודות לתיאום ציפיות

גל כהן-דגן (עריכה)

כותל: מכינים פלקט גדול שמצויר עליו קיר, כל חניך כותב על חלק מהפלקט את הציפיות שלו מהשנה. בסוף השנה חוזרים לפלקט ובוחנים האם הציפיות התממשו ואם לא, מדוע?

 

חבל ציפיות: כל חניך מקבל 3 בריסטולים קטנים, כאשר עליו לרשום ציפיות מהשנה החדשה. מה הציפיות שלי מ: עצמי, המדריך, חברי לכיתה, יושבים במעגל וכל אחד מציג את ציפיותיו. לאחר מכן המדריך מציג את ציפיותיו ומסכם. לבסוף, תולים על חבל בעזרת אטב (כמו חבל כביסה).

 

"עץ הציפיות": מכינים מראש עץ על בריסטול גדול. כל אחד מקבל חלקים מהעץ (כגון: עלה, ענף וכו'...( לפי כמות הקטגוריות לציפיות: מעצמי, מהמדריך, מחברי לכיתה. אפשר להגדיר שכל אזור בעץ מהווה קטגוריה של ציפייה. לאחר שכולם מסיימים, עורכים סבב בו כל חניך מקריא את שרשם ומדביקים את כל הציפיות על העץ ותולים בכיתה.

 

"ציפית הציפיות": שתי אפשרויות  א - יש להביא ציפית גדולה ועליה לכתוב "ציפיות זה לא רק לכריות...". כל חניך מקבל פתק עליו הוא רושם ציפייה מעצמו, מהמדריך ומחבריו לכיתה. לאחר מכן חוזרים למליאה וכל חניך מקריא את שכתב. לבסוף, מכניסים את כל הפתקים לציפית ותולים בכיתה. בסוף השנה פותחים את הציפית ובוחנים האם הציפיות התממשו ואם לא, מדוע?

ב - מדביקים שלט על הקיר: "ציפיות זה לא רק לכריות..."., וכל חניך מקבל ציפית קטנה. יש לכתוב על כל ציפית )ברווחים כדי שיהיה מקום לכתוב( מה הציפיות שלי מ: עצמי, מהמדריך ומחברי לכיתה. לאחר מכן חוזרים למליאה וכל חניך מקריא את שכתב. לבסוף מחברים בעזרת חוט ומחט את כל הציפיות ותולים אותן. בסוף השנה פותחים את הציפיות ובוחנים האם הציפיות התממשו ואם לא, מדוע?

 

טופי: מחלקים טופי, כאשר כל צבע של טופי מסמל צפייה אחרת: ורוד- ציפיות מעצמי, צהוב- ציפיות מחברי לכיתה, סגול- ציפיות מהמדריך כתום- שאלות/ בקשות וכו'...

 

תפוח בדבש: כל חניך לוקח פלח תפוח וטובל אותו בדבש, ואומר את הציפיות שלו לשנה החדשה.

 

כוכבי הציפיות: כל חניך מקבל כוכב שעליו הוא כותב ציפייה שיש לו מהשנה. בסוף תולים את הכוכבים על תקרת החדר. טיפ- בכל פעם שמתגשמת ציפייה של מישהו, מורידים את הכוכב מהתיקרה.

האם הפעילות עזרה לי?

הוספת תגובה חדשה