דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

אופיר ליבשטיין ז"ל בין מקבלי אות אביר איכות השלטון לשנת 2023

אופיר ליבשטיין ז"ל, ראש המועצה האזורית שער הנגב שנהרג בבוקר השבעה באוקטובר, קיבל את הפרס בקטגורית רשות מקומית על עשייתו הציבורית, ועל הגבורה שגילה כשיצא להגן על קיבוצו כחלק מכיתת הכוננות לאחר פלישת מחבלי החמאס לכפר עזה. בין נימוקי הוועדה הבוחרת: "בכל שנות כהונתו כחבר מליאה וראש מועצה פעל אופיר לפיתוח וצמיחת האזור כולו, ולבניית החוסן של קהילת שער הנגב בפרט"
אופיר ליבשטיין ז"ל
אופיר ליבשטיין ז"ל. "פעל לפיתוח וצמיחת האזור כולו, ולבניית החוסן של קהילת שער הנגב בפרט"

התנועה לאיכות השלטון פרסמה בחמישי (20.6) בבוקר את רשימת זוכות וזוכי אות אבירי איכות השלטון לשנת 2023 בצל המהפכה המשטרית ומלחמת "חרבות ברזל". אבירות ואבירים שקיבלו את התואר בזכות פועלם ועשייתם למען הציבור בשנה הקודמת, ונבחרו על ידי ועדה ציבורית בראשותה של שופטת בית המשפט העליון בדימוס, דליה דורנר.

בין מקבלי האות נמצא גם אופיר ליבשטיין ז"ל, ראש המועצה האזורית שער הנגב, שנהרג ב-7 באוקטובר. בנימוקי ההחלטה נכתב כי "בכל שנות כהונתו כחבר מליאה וראש מועצה פעל אופיר לפיתוח וצמיחת האזור כולו, ולבניית החוסן של קהילת שער הנגב בפרט. כראש מועצה פעל לפיתוח מנהיגות מקומית בקרב היישובים השונים במועצה באמצעות מתן כלים מקצועיים וליווי אישי של בעלי התפקידים הנבחרים והמתנדבים ביישובים השונים".

לדברי הוועדה, "אופיר פעל מתוך תפיסה והבנה כי חוסנה של קהילה נמצא בקשר ישיר לחוזקה של המנהיגות הקרובה אליו ביותר. אופיר ליבשטייין היה חבר בכיתת הכוננות של קיבוץ כפר עזה, ונפל על הגנת הבית כשיצא להילחם במחבלים שפשטו על הקיבוץ".

מקבלי אות אביר איכות השלטון הנוספים שנבחרו: שופטת בית המשפט העליון בדימוס ענת ברון - בקטגוריית הרשות השופטת, האלוף במיל' נועם תיבון - בקטגוריית ביטחון, ח"כ ולדימיר בליאק - בקטגוריית הרשות המחוקקת, המגיש דני קושמרו - בקטגוריית תקשורת, מטה מאבק משפחות החטופים - בקטגוריית מאבק חברתי, ח"כ נעמה לזימי - בקטגוריית מאבק חברתי, פרופסור קרין נהון - בקטגוריית אקדמיה, והתוכנית "זהו זה" (כאן 11) - בקטגוריית חינוך ותרבות.

התנועה לאיכות השלטון כתבו בהודעתם: "יש לנו את הזכות להוקיר ולהעניק את אות אבירות ואבירי איכות השלטון לאנשים ונשים שתרמו בפועלם למען החברה, הדמוקרטיה ואיכות השלטון במדינה בתחומים שונים וחיזקו במעשיהם ובהתנהלותם המקצועית את איכות השלטון ואת ערכי טוהר המידות בישראל. השנה נערוך את טקס הענקת אותות האבירים בצילה של המלחמה, בעוד עשרות אלפי אזרחים עדיין מפונים מבתיהם, חבלי ארץ עומדים נטושים, חיילים המילואים עודם מגויסים ומאה ועשרים מאחינו ואחיותינו עדיין מוחזקים בשבי חמאס".

תגובות

האמת חייבת להיאמר
ניר מאיר
הועדה התכוונה להעניק את התואר לשר הפנים ח"כ משה ארבל, מש"ס. השר קבע כי הוא ממלא את חובתו ואין שום סיבה לשבח אותו על כך והציע להעניק את האות לחברנו אופיר ליבשטיין ז"ל, שראוי לו, ללא ספק. אין זה מקובל במקומותנו להעריך מעשה של איש הקואליציה הנוראה הזאת, אבל מגיע שאפו גדול לשר הפנים.

הוספת תגובה חדשה