דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

אלופה אמיתית

לונה צ'מטאי סלפטר מקיבוץ להבות הבשן זכתה השבוע במדליית הארד במרתון באליפות העולם באתלטיקה, המתקיימת בימים אלה במדינת אורגון שבארה"ב
לונה צ'מטאי סלפטר זוכה במדליית הארד במרתון באליפות העולם באתלטיקה (צילום: איגוד האתלטיקה בישראל)
לונה צ'מטאי-סלפטר לאחר הזכייה במדליית הארד במרתון באליפות העולם. צילום: איגוד האתלטיקה בישראל

אצנית המרתון סיימה את הריצה הארוכה על זמן מדהים של 2:20:18 (כן, היא רצה מעט יותר מ-42 ק"מ בזמן הזה....). זהו ההישג הגדול ביותר בקריירה של האצנית מהגליל העליון. הישג שמצטרף למדליות קודמות של ישראלים באליפות העולם באתלטיקה -  אלכס אברבוך (כסף וארד בקפיצה במוט) וחנה מיננקו (כסף בקפיצה משולשת).

"הנחיתי את לונה להיות סבלנית עד לקילומטר ה-30 ולא להגיב לכל פריצה אגרסיבית – והפעם היו הרבה כאלו מהרגע הראשון", סיפר לאתר ynet מאמנה ובן זוגה של האצנית, דן סלפטר, "ניסיוני לימד אותי שמרתון מתחיל בסביבות הקילומטר ה-35. לא איבדתי תקווה גם כשנפתח פער בינה לבין ארבע הראשונות. כשראיתי את הפער הזה מצטמצם, הבנתי שהסיכוי למדליה הוא ממשי. זו הייתה מלחמה עד למטר האחרון".

נשיא המדינה, יצחק הרצוג, צייץ בחשבון הטוויטר שלו: "אין דבר העומד בפני הרצון! לונה צ׳מטאי סלפטר שמה את ישראל על המפה וזכתה לראשונה במדליה במרתון באליפות העולם. היא התגברה על כל הקשיים והחששות מהעבר, לא ויתרה ורצה לה היישר אל המדליה, כאשר היא עטופה בדגל ישראל. לונה - הבאת גאווה עצומה למדינה, כל הכבוד".

במרתון הראשון שלה באולימפיאדה בריו היא נאלצה לפרוש בקילומטר ה-33, בגלל פציעה. ההישג המשמעותי הראשון שלה, הגיע ב-2018 באליפות אירופה בברלין, שם זכתה במדליית הזהב בריצה ל-10000 מטר. את השיא הישראלי, קבעה סלפטר במרתון טוקיו ב-2020, היא סיימה ראשונה את התחרות בזמן מדהים של 2:17:46 שעות, שדירג אותה שישית בכל הזמנים באותה העת. 

האצנית הגיעה עם הרים של צפיות למרתון האולימפי שנה מאוחר יותר, שנערך בסאפורו, אבל סיימה אותו במקום ה-66 מתוך 88 רצות, כש-4 קילומטרים לסיום לאחר שהובילה לאורך כל הריצה, היא נעצרה בגלל התכווציות בבטן, וסיימה באומץ. 

הוספת תגובה חדשה