דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

במשרד הרווחה לומדים להכיר את העשייה החברתית בתנועה ובקיבוצים

ביום ראשון שעבר (4.12) נערך סיור משותף של משרד הרווחה והביטחון החברתי ואגף צעירים ומעורבות בחברה בתנועה הקיבוצית בנירים ובארי. מטרת הסיור הייתה הצגת העשייה החברתית של התנועה הקיבוצית, היכרות עם תכנית תל"מ והיכרות עם הפוטנציאל של קיבוצי התנועה להיות בית לעשייה חברתית משמעותית, והוא הוכתר כהצלחה והידק את העבודה המשותפת
הסיור בבארי
הסיור בבארי

את משרד הרווחה והביטחון החברתי ייצגו בביקור אנשי המקצוע של מינהל של"מ (שיקום, ליווי ומניעה), המופקד על מתן שירותי טיפול ופיקוח חברתי, שיקום ומניעה לעוברי חוק ולאוכלוסייה במצוקה קשה הנמצאת בקצה הרצף הטיפולי-חינוכי בישראל, בהובלת ד"ר רותם אפודי - סמנכ"לית בכירה במשרד וראשת המינהל. בנוסף לרותם השתתפו גם סוזן דסוקי – מנהלת אגף בכיר טיפול באוכלוסיות קצה - חוץ ביתי, אלונה אילת – מנהלת תכנית 'יתד', מרגלית בר - ממונה מחוזית בתכנית 'יתד' וענת כהן – מנהלת תחום תקצוב ותמחור. מטעם התנועה הקיבוצית השתתפו עופרי רביב – ראש אגף צעירים ומעורבות בחברה, יעל אייזנר – מנהלת מחלקת חיילים בודדים ואיציק עוז – שותפה של יעל למחלקה ומ"מ מנהל תכנית תל"מ, סיון רוט – רכזת מיון והשמה בתל"מ ושגב בן שלום – רכז אזור צפון ועו"ס בתל"מ.

הסיור התחיל בקיבוץ נירים, שם אירחה את המשתתפים נאוה עציון, מקשרת תכנית החיילים הבודדים המתקיימת בנירים כבר מספר שנים, וחברה בצוות המעורבות החברתית של הקיבוץ. יעל אייזנר ממחלקת חיילים בודדים בתנועה הציגה את תכנית האימוץ והדגישה את ההשקעה הגבוהה משמעותית בחיילים שהם עולים חדשים לעומת החיילים ילידי הארץ, על אף שאלו וגם אלו חסרי עורף משפחתי בארץ. הפער הגדול והמשמעותי הוא בשל תקצוב נוסף לעולים חדשים מצד משרד העלייה והקליטה. נאוה הובילה את המשך הסיור שכלל סיור בחדרי החיילים אותם מקצה הקיבוץ למען התכנית.

חלקו הראשון של הסיור בקיבוץ נירים
חלקו הראשון של הסיור בקיבוץ נירים

המשכו ועיקרו של הסיור נערך בקיבוץ בארי והתמקד בתוכנית תל"מ. אנשי המשרד פגשו את מנהלת התכנית בקיבוץ, דלית יצירי, ומזכיר הקיבוץ גיל מולכו, וגם שניים מחניכי התכנית - האחת עושה בימים אלה את צעדיה הראשונים בתכנית, ואילו השני הוא בוגר התכנית שנשאר בקיבוץ ועובד במפעל הדפוס שלו. סיון רוט ושגב בן שלום מצוות תל"מ הציגו את מטרות התכנית ואת הפעולות שנעשות במסגרתה.

הדיון שהתפתח נגע בסוגיות של שינוי אוכלוסיית התכנית מיוצאי אתיופיה בלבד לכלל הצעירות והצעירים מרחבי החברה הישראלית אשר מוגדרים "במצבי סיכון", ובהתפתחויות המקשות על גיוס צעירים נוספים לתכנית. סוגיות נוספות שעלו הן משך התכנית  הרצוי - כרגע היא מתקיימת לאורך שנה אחת בלבד, כאשר קיים לעיתים צורך בשנה נוספת, וליווי אישי מקיף לכל משתתף על מנת לקדם אותו אל מול המשאבים שהתכנית מעניקה. כמו כן, דובר על תכניות המשך נוספות וחדשות, כולל יצירת מענים ומשאבים מספקים על מנת שאפשר יהיה לקדם אותן, ובצורך שהעלתה ד"ר אפודי "להיות אמיצים יותר" במענים לצרכי רווחה שונים ומגוונים.

הוספת תגובה חדשה