דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

"בנט, עתידה של החקלאות בגבולות המדינה, הוא באחריותך. אם תיפגע פגיעה אנושה, תיזכר לדיראון עולם"

על רקע מסיבת העיתונאים שקיימו בשלישי בבוקר שרי האוצר והחקלאות בה הכריזו כי יבטלו מיידית מכסים על מגוון פירות וירקות, וקודם לכן חתימתם באופן חד צדדי על צווי הייבוא של דבש, ביצים, דגים, בשר ושמן זית, החליטו ראשי ההנהגה החקלאית להגביר את האש במאבק ולצאת בקמפיין: "בלי חקלאות – אין עצמאות!". מזכ"ל התנועה הקיבוצית קרא לראש הממשלה להתערב מיידית במשבר ולקחת אחריות
קמפיין נגד הרפורמה בחקלאות

ראשי ההנהגה החקלאית שי חג׳ג'- יו״ר מרכז השלטון האזורי וראש המועצה האזורית מרחבים, עמית יפרח - יו״ר התאחדות חקלאי ישראל ומזכ״ל תנועת המושבים, ניר מאיר - מזכ״ל התנועה הקיבוצית, אבשלום (אבו) וילן - מזכ"ל התאחדות חקלאי ישראל,  דובי אמיתי - יו״ר המגזר העסקי והתאחדות האיכרים ויעקב בכר - יו״ר התאחדות הארגונים הכלכליים האזוריים הקיבוציים, מגבירים את האש במלחמה נגד רפורמה חד צדדית בחקלאות ויוצאים בקמפיין דיגיטלי חדש נגד הממשלה והעומד בראשה, נפתלי בנט.

"בלי חקלאות אין עצמאות" זועק הקמפיין ומטיח בממשלה כי "מה שלא הצליחו לעשות נסראללה וראשי החמאס עושה ממשלת השינוי להתיישבות החקלאית בגולן, בגליל, בנגב, ובעוטף עזה".

את הדברים הללו טוענים בהנהגה החקלאית לאחר שמודל מוכר ובינלאומי, שפיתחו שני חוקרים בכירים בפקולטה לחקלאות של האוניברסיטה העברית, הציג נתונים מדאיגים בנוגע לרפורמה החד צדדית שמובילים שרי האוצר והחקלאות. על פי המודל, במידה והרפורמה תצא לדרך כפי שהיא, תהיה פגיעה של עשרות אחוזים בשיעור של 50%-65% בהכנסות של חקלאי הנגב, עוטף עזה הגליל העליון ורמת הגולן ויעלמו שטחי גידול עצומים של פירות וירקות.

בהנהגה החקלאית מציינים: "הממשלה בראשות בנט החליטה להוציא גזר דין מוות כנגד החקלאות הישראלית ולהפקיר את ביטחון המזון בישראל בידי זרים, בשעה שהעולם כולו פועל הפוך לאור משבר האקלים והמלחמה באוקראינה".

עוד הם מציינים בקמפיין: "החקלאות הישראלית אינה שונה ממחסני חירום של דלק או תחמושת. היא הביטחון של כל אחת ואחד מאיתנו בכל מזג אויר, בכל מצב ביטחוני, בחירום ובשגרה. מי שמחזיק באמצעי הייצור יעמוד גם מול הגדול שבמשברים".

מזכ"ל התנועה הקיבוצית ניר מאיר קרא לראש הממשלה נפתלי בנט להתערב מיידית במשבר החקלאות ולקחת אחריות על השלכות המהלך: "בנט, עתידה של בחקלאות בגבולות המדינה, היא באחריותך. אם תיפגע פגיעה אנושה, תיזכר לדיראון עולם". מאיר פנה גם לסיעות  האופוזיציה: "החקלאות הישראלית שייכת לכלל חלקי העם. יש חקלאים שהם בוחרי ליכוד וש"ס לצד חקלאים בוחרי מרצ והעבודה. החקלאות אינה עומדת במחלוקת פוליטית בין ימין לשמאל. החקלאות הישראלית היא בסיס הכוח של מדינת ישראל העצמאית - עמדו לצד החקלאים והשמיעו קולכם נגד המדיניות ההרסנית".

עוד הוסיף מזכ"ל התנועה: "ליברמן מאיים היום באופן לא אחראי על גורל המחרשה בעוטף עזה ועל פרנסתם של תושבי גבול הלבנון והגולן, ומשאיר אותם לגורלם, וכל זאת בכדי להשיג ניצחון תדמיתי שתרומתו למאבק ביוקר המחיה שולי באמת. המהלך הציני והמכוער אותו הובילו שר האוצר ושר החקלאות בכל תשעת החודשים האחרונים, כאשר "הציגו" כלפי אזרחי המדינה "מו"מ עם החקלאים", מו"מ שלא התחיל למעשה עד הרגע הזה, לא יצלח".

לינק לעמוד הקמפיין: https://go.gimalaya.co.il/farmers

שר האוצר, אביגדור ליברמן, הכריז בשלישי בבוקר יחד עם שר החקלאות, עודד פורר, רשמית על הוצאתה לדרך של הרפורמה בחקלאות, אותה הם מקדמים כבר חודשים רבים, ללא הסכמות עם ההנהגה החקלאית והחקלאים. ליברמן ופורר חתמו על צו שכולל ביטול מידי של המכס על מגוון פירות וירקות (אבוקדו, שום, אפונה, שעועית, תאנים, אננס, פירות יער, פטריות ועוד). לפי האוצר, יתר המכסים על פירות וירקות טריים, קפואים ומשומרים, יופחתו באופן הדרגתי על פני חמש שנים כדי לשמור על החקלאות המקומית ולאפשר תקופת הסתגלות.

לפני ההכרזה הרשמית, שיגרה שרת התחבורה ויו"ר מפלגת העבודה, ח"כ מרב מיכאלי, מכתב בו היא קוראת לדיון דחוף בנושא "מניעת הפגיעה בביטחון התזונתי של מדינת ישראל". מיכאלי הפצירה במכתב שנשלח לראש הממשלה נפתלי בנט ולראש הממשלה החליפי יאיר לפיד, "לוודא כי ממשלת ישראל מחזקת את התוצר המקומי החקלאי וכי כל העוסקות והעוסקים בתחומים אלו יקבלו את כל התמיכה הנדרשת".

הוספת תגובה חדשה