דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

בריכה מהמציאות - ערבות הדדית בתנועה הקיבוצית

יוזמה משותפת של מטה התרבות התנועתי ונציגות מטעם מנהלי ומנהלות תרבות בקיבוצים: קיבוצים מארחים קיבוצים מפונים או מאוימים בבריכת השחייה שלהם לזמן של הפוגה, התרעננות וזמן איכות קהילתי. למעלה כ-60 קיבוצים כבר התנדבו לארח, והיד עוד נטויה - זה הזמן להציע גם את הבריכה שלכם לאירוח שהוא מופת של סולידריות וערבות הדדית בין קיבוצים
בריכה מהמציאות - ערבות הדדית בתנועה הקיבוצית

עשרות קהילות קיבוציות מפונות מביתן כבר שמונה חודשים ופזורות על פני מקומות רבים בארץ, וקהילות נוספות שוהות בקיבוץ כשהן מטווחות, חוות איום יומיומי, וסובלות מרעשי יירוטים של כיפת ברזל וארטילריה צה"לית. 

יוזמה מיוחדת המשותפת למטה התרבות של התנועה הקיבוצית ולנציגות מתוך פורום מנהלי ומנהלות תרבות בקיבוצים מזמינה קיבוצים הנמצאים מחוץ לטווח האש להציע את בריכת השחייה שלהם כמקום מפגש ולאפשר לקיבוצים המפונים ולאלו הסובלים משגרת המלחמה הפגה, התרעננות (תרתי משמע) ובעיקר - מרחב לזמן איכות קהילתי בינם לבין עצמם. הכוונה היא לאפשר לקהילת קיבוץ המתארח שימוש בלעדי במתחם הבריכה למשך יום, חלק ממנו או ללילה של קמפינג, ולא לחלוק את הבריכה עם הקהילה המארחת. תוך כשבוע כבר נרשמו כ-60 קיבוצים שמעוניינים לקחת חלק ביוזמה המרגשת ולארח אצלם קיבוץ בבריכה.

לדברי ריקי רז ממטה התרבות התנועתי, השבוע הוצגה הרשימה, המחולקת לאזורים גאוגרפיים, לקיבוצים המפונים ולאלו המצויים בטווח האש והאיום כדי שיוכלו לתאם לעצמם באופן עצמאי וישיר קיבוץ מארח שרלוונטי ומתאים להם. "לאחר שבחג השבועות ראינו כיצד עשרות קיבוצים אירחו אצלם בטקסים קיבוצים מפונים, זיהינו צורך נוסף של קיבוצי הצפון והנגב המערבי ונרתמנו לסייע", אומרת ריקי, ומוסיפה כי "מדובר בערבות הדדית במלוא מובן המילה - תודה לקיבוצים הרבים שהסכימו לפתוח את הלב והבריכה. תודה גדולה מגיעה גם לאמיר כספי ממעלה החמישה, נציג מנהלי ומנהלות התרבות בקיבוצים, שביחד עם מטה התרבות הבין את הצורך והחשיבות של הפרויקט בימים אלה. נשמח לעוד קיבוצים שיצטרפו ליוזמה - מוזמנים להירשם בקישור הבא: https://did.li/tp9Nf". 

לחצו כאן לצפייה בטבלת הקיבוצים שהסכימו לארח - במידה וסגרתם אירוח באחד הקיבוצים, אנא עדכנו את הטבלה בעמודה המיועדת לכך.

הוספת תגובה חדשה