דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

גם במשרד הרווחה יודעים - תל"מ תוכנית משנה חיים

בשבוע שעבר התקיים בקבוצת יבנה ביקור של מנכ"לית משרד הרווחה, סיגל מורן (בית קמה), כחלק מיום סיור כללי שנערך עבורה ב"יתד" - התכנית הלאומית לצעירות וצעירים במצבי סיכון במשרד הרווחה
גם במשרד הרווחה יודעים - תוכנית משנה חיים

תל"מ, התכנית הוותיקה והמוצלחת של התנועה הקיבוצית, עברה בדיוק לפני שנה לפעול תחת "תכנית יתד" - התכנית הלאומית לקידום צעירים וצעירות במצבי סיכון, ולמעשה ביקור זה היווה מעין חותמת לסיכום שנת הפעילות הראשונה המשותפת. תכנית יתד היא תכנית בין משרדית ובין מגזרית, המאחדת לפעולה מתואמת ומשותפת 11 משרדי ממשלה, 3 רשויות ממשלתיות, שלטון מקומי, ארגוני חברה אזרחית ופילנתרופיה.

בביקור, שנערך בנוכחות רחבה של אנשי משרד הרווחה, הוזמנו מנהלי ומנהלות ענפים מקבוצת יבנה אשר מעסיקים משתתפים ומשתתפות בתכנית, וכן את מנהל הקהילה נח חיות ונציגות הקיבוץ הדתי. "כוכבי" הסיור היו כמובן משתתפי תל"מ, ובראשם אבי נגש, בוגר תכנית תל"מ שזו שנתו השלישית בקבוצת יבנה, כשכיר. הצעירים והצעירות שיתפו בכנות ובאומץ את סיפור חייהם, את התהליכים האישיים שעוברים בתכנית ואת תכניותיהם לעתיד.

מנכ"לית משרד הרווחה "הקשתה" ושאלה שאלות ישירות ומדויקות את המשתתפים, המעסיקים בקיבוץ, את צוות התכנית וצוות יתד.

אילת ארנוני מנהלת תחום צעירים בסיכוי ותכנית תל"מ בתנועה הקיבוצית: "אנו מודים לה על הפתיחות והיכולת לקיים שיח פתוח וכנה, אשר כל מטרתו בסוף היא לשפר ולטייב את התכנית כמענה לצעירות וצעירים".

בסיכום הביקור אמר עפרי רביב, ראש אגף צעירים ומעורבות חברתית בתנועה הקיבוצית: "תחת משרד הרווחה עוברת תל"מ תהליך שינוי מקצועי מעמיק ויסודי, תהליך אשר אנו מאמינים שיבוא להתרחבות והתמקצעות התכנית בכיוונים חדשים. ביחד עם צוות יתד אנו משתפרים בהתמדה ומשפרים תכנית ותיקה ומוצלחת למוצלחת אפילו יותר. תהליך שכזה תמיד מזיז לנו "את הגבינה" ולפעמים מערער ומייצר התנגדויות אבל ביחד בהרבה עבודה קשה, אנו רואים עכשיו את פירות המהלך".

אילת ארנוני סיכמה: "תודה לשותפים בתנועה הקיבוצית שגם בימים קשים של חוסר ודאות וגרעון תקציבי לא ויתרו על התכנית. תודה לקבוצת יבנה המארחת (והשותפים הנכונים בקיבוץ הדתי) שמהווה בית חם למשתתפים ולתכנית כבר שנים רבות. תודה לכלל צוות התכנית שעושה ממש "משנה חיים" כמו שהגדירה מנכ"לית משרד הרווחה".  

הוספת תגובה חדשה