דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

החינוך הבלתי פורמלי

הועלה על ידי שקמה פלדמן מקיבוץ שמיר
לוגו תנועה

השתתפו: עידן לפיד - בית העמק, מיקי אתגר - משמרות / שדות ים, יואל מרשק - גבעת השלושה, תמיר כהן - רמת הכובש, שירי - משמרות, לירון - מחנות עולים, יורם - כרמים/ אור הנר, אריאל ארבל - גבים / כפר עזה, עידית בני המושבים בנוע"ל דבי בראס, קרן קופיעץ, והצטרפו תוך כדי עוד שלא ראיתי את שמם.

עיקר הסוגיות שעלו:

  1. חינוך חברתי קהילתי או חינוך בלתי פורמלי - מייצג תפיסה.
  2. משהו שחשוב לשים על סדר היום של התנועה.
  3. משבר זהות - למה מחנכים? איך יוצרים תוכן שיהיה משמעותי עבור הילדים והנוער? באיזה אופן נכון להפעיל את המערכת? האם התייחסות לשכבת גיל הוא עדיין רלוונטי?
  4. משבר כוח האדם, איך מחזיקים מסורת כשכוח האדם משתנה ומתחלף לעיתים קרובות כל כך?
  5. פני הנוער כפני הקהילה
  6. כיצד מגייסים מקורות כספיים לממן את המערכות?
  7. חינוך קיבוצי או חינוך איזורי?
  8. תחרות עם חוגי המועצה
  9. קיים מתח מובנה בין המבוגרים לבין המרד שמביאים בני הנוער, האם עולם המבוגרים מוכן לאפשר את המתח הזה?
  10. וולונטריות / השתתפות כולם?
  11. קושי של הקיבוץ הבודד כשאין שיתוף פעולה עם המועצה ועם התנועה
  12. מציאת האתגר לחבר'ה להשתתף - נעורים בוגרים

פעולות / המלצות:

  • חינוך חברתי / אזורי
  • חיבור המועצה
  • צוותי מניעה בישובים ובמועצה
  • רמת הכובש - תנועת נוער מקומית עצמית, בשיתוף עם תנועת הנוער הארצית - כמצטרפת.
  • גיוס הקהילה להבנה וקבלה של חשיבות נושא החינוך החברתי קהילתי לחוסן הקהילתי.
  • הדרכת המדריכים - תהליך של ללמוד מה רוצים, לגבש חזון, וליצור מסורת שאליהן המדריכים מתחברים.
  • ניצול ושימוש בכל משאבי המדינה (ניצנים וכו')
  • משרות מלאות של מדריכים
  • ברור הזהות שלנו הבוגרים כל שנה מחדש.
  • נוער מדריך נוער
  • מגדרית - הגברת השיוויון בין גברים ונשים בעבודה בחינוך
  • המפתח הוא בחברת המבוגרים
  • הקהילה במרכז - העוגה היא אחת
  • קריאה לתק"צ לבדוק את סדרי העדיפות שלה - איפה שמים את החינוך הח"ק.
  • מודל של כלים שלובים - קיבוץ / מועצה / תנועה קיבוצית. במטרה לתפור לקיבוץ הספציפי את המענה המותאם לה. - עניין של תפיסת עולם ולא דווקא עניין של משאבים כלכליים.
  • חינוך חברתי הוא של הקהילה ולא של ההורים.
  • להעיז לשנות תבניות. אולי קבוצה אחת זה כבר לא רלוונטי, להעיז לשבור מוסכמות, להיות אמיצים ולהתאים את המציאות לחיים.
  • דרישה מהתנועה ומהמדינה - להקצות משאבים לחינוך החברתי קהילתי שנכון להיום הוא חינוך פרטי.

 

הוספת תגובה חדשה