דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

היוועצות ציבור לצורך בחינת עדכון תקנות האגודות השיתופיות (ערבות הדדית בקיבוץ מתחדש), תשס"ו-2005

רשמת האגודות השיתופיות פרסמה הזמנה לציבור להתייחס לסוגיות שעולות מתקנות הערבות ההדדית, מתוך כוונה לבחון את ההסדרים הקיימים ושאלת הצורך בעדכונם. בחודש מרץ האחרון אישרה מועצת התנועה הקיבוצית ברוב גדול את המלצת התנועה לתיקון תקנה 3 באופן שיתאים את תפיסת הפנסיה לתפיסת החיים הכוללת בקיבוץ המתחדש
רשמת האגודות השיתופיות עו"ד שלומית שיחור-רייכמן בכנס הנהגות הקיבוצים ה-8. צילום: דנה בר-און
רשמת האגודות השיתופיות עו"ד שלומית שיחור-רייכמן בכנס הנהגות הקיבוצים ה-8. צילום: דנה בר-און

תקנות האגודות השיתופיות (ערבות הדדית בקיבוץ מתחדש) הותקנו בשנת 2005, כתוצאה מעבודת ועדה ציבורית, ועדת בן-רפאל, ומהמלצותיה בדבר יצירת סיווג חדש של 'קיבוץ מתחדש'. תקנות הערבות ההדדית נועדו לקבוע כללי מסגרת לשמירה על מערכת של ערבות, עזרה הדדית ושוויון בין החברים והחברות בקיבוץ המתחדש. זאת, כחלק מזהותה, מהותה והגדרתה של האגודה השיתופית מסוג זה. 

בחלוף השנים ובמהלך יישום התקנות עלו והתחדדו סוגיות שונות, המצדיקות עיון, בחינה והכרעה בדבר שינויים אפשריים בתקנות. כך, למשל, עולה שאלה בדבר הצורך בהטלת חובה רגולטורית על החבר או החברה לדאוג לצבירה פנסיונית; או שאלת האפשרות לנכות נכסים שאינם בעלי אופי פנסיוני מהגמלה הפנסיונית בה מחויב הקיבוץ. לשם כך, פנתה הרשמת, עו"ד שלומית שיחור-רייכמן, לציבור בבקשה לקיים היוועצות לצורך בחינת הצורך בעדכון התקנות.

כזכור, בחודש מרץ האחרון אישרה מועצת התנועה הקיבוצית ברוב גדול את המלצת התנועה לתיקון תקנה 3 לתקנות האגודות השיתופיות באופן שיתאים את תפיסת הפנסיה לתפיסת החיים הכוללת בקיבוץ המתחדש. מטרת הצעת התיקון הנה, להתאים את נוסח התקנה למציאות החיים בקיבוץ המתחדש, הקולט חברים לשורותיו, ומצד שני להמשיך ולעגן את הערבות ההדדית כמרכיב מהותי בקיבוצים. 

ניתן להגיש התייחסות לסוגיות שהועלו ולסוגיות נוספות, אם קיימות, לגבי תיקון התקנות, כמפורט במכתב, כולל הצעות לפתרון לכתובת דואר אלקטרוני: Registrar.Consultation@economy.gov.il עד לתאריך 30.11.22. בפנייה מומלץ לציין גם התייחסות לנטל הרגולטורי לפי ההסדר הקיים ולפי ההסדר המוצע במכתב. 

לחצו כאן למכתב הרשמת בנושא עדכון תקנות האגודות השיתופיות (ערבות הדדית בקיבוץ מתחדש), תשס"ו- 2005

הוספת תגובה חדשה