דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

הללויה לעוטף בפרלמנט הרומני

בסוף השבוע שעבר זכו נערים ונערות מהעוטף לבקר ברומניה במסגרת משלחת של "פרויקט הללויה" מבית WeKibbutz של הבונים דרור והתנועה הקיבוצית. המשתתפים פגשו את הקהילה היהודית שעטפה אותה באהבה ואף התארחו בפרלמנט הרומני וסיפרו את שעבר עליהם בשבעה באוקטובר
משלחת הללויה בפרלמנט הרומני
משלחת הללויה בפרלמנט הרומני

פרויקט הללויה הוא תכנית מנהיגות לבני נוער שתחומי הליבה שלה הם ציונות, רב תרבותיות וסובלנות, צדק חברתי וסביבה וקיימות, ונועד להיות גשר בין נוער יהודי מישראל ומהתפוצות. הפרויקט עובד בשיתוף עם מועצות אזוריות מזה כחמש שנים, וביניהן שער הנגב וחוף אשקלון. מאז ה-7 באוקטובר לקח על עצמו צוות הללויה להיות בקשר עם הנוער מאזור העוטף ולעזור בשיקום ובתקומה האישית של הילדים. אופיר ליבשטיין ז"ל שהיה ראש המועצה האזורית שער הנגב ויו"ר תנועת הבונים דרור ומייסד WeKibbutz עד להירצחו היה ממייסדי הללויה, והחיבור בין בני נוער מהעוטף לבני נוער מיהדות התפוצות החל כשילוב בין אהבותיו הגדולות.

משלחת הללויה לרומניה, בה נוסדה תכנית 'נטעים' שעוסקת בקירוב לבבות ובניית קהילות, בעיקר בקרב קהילות יהודיות קטנות, כללה בני ובנות נוער מהעוטף בגילי 16-18 והינה משלחת נוספת לתפוצות מאז פרוץ המלחמה. מטרות המשלחות הן מתן חוסן, העצמה, הפוגה וחיבור לקהילות יהודיות בתפוצות. באמצעות בני נוער מהתפוצות מתקיים חיבור משמעותי וסוג של תיקון הדדי וערבות הדדית בין קהילות שונות. המשלחת לוותה על ידי עובדים סוציאליים, ומשתתפיה זכו להיפגש עם הקהילה היהודית התומכת ברומניה, ובעיקר עם בית הספר היהודי בבוקרשט "לאודה-רעות", ועברו סדנאות בנושא חוסן והעצמה יחד עם סיורים ברומניה. המשלחת עסקה גם בהסברה ומשתתפיה שיתפו את בני גילם ואת חבריה הקהילה היהודית בעדויות אישיות ממה שעבר עליהם בשבעה באוקטובר.

אירוע השיא היה הביקור בפרלמנט הרומני במסגרת יום השגריר השנתי, בו משתתפים שגרירי המדינות השונות ברומניה יחד עם חברי הסנאט ובכירים בממשל. את המשלחת אירח שגריר ישראל ברומניה, ראובן עזר,
יחד עם סגנו רמי טפליצקי. במהלך היום התקיים בפרלמנט האירוע השנתי של "משפט בינ"ל מדומה לזכויות האדם" בפרלמנט בו לקחו חלק תלמידי בית הספר לאודה-רעות ותלמידים מרחבי רומניה יחד עם נציגים מהפרלמנט. נשיאת ומייסדת בית הספר, טובה בן נון קרביס, המהווה דמות מפתח בקהילה היהודית ברומניה, הביאה מחזאי מישראל ותלמידי בית הספר הציגו את משפט אייכמן, כשבתפקיד השופטים במשפט שימשו שופטי בית המשפט העליון ברומניה. משתתפי ומשתתפות המשלחת נפעמו מקבלת הפנים החמה והאהדה לישראל בפרלמנט הרומני וזכו להיפגש עם בכירים בממשל ולהשמיע להם ולפרמנט את עדותיהם וזכו להכיר פעילות הסברתית של בני הנוער הרומנים בבית ספר למען ישראל.

מנכ"לית WeKibbutz שירי מדר: "קרוב לעשור אנו עוסקים בעשייה חינוכית בעוטף ובעיקר על החיבור בין בני נוער לעולם התפוצות, הללויה תוכנית מנהיגות למרחב הכפרי שמשלבת רב תרבותיות, חינוך לסבלנות והיא בעיקר על ברכי ערכי התנועה הקיבוצית וחזונה לקשר עם התפוצות. יחד עם יושב הראש שלנו אסיף איזק, לא פסקנו לרגע מאז פרוץ מלחמת חרבות ברזל לקיים פעילות הפוגה וחוסן".

תגובות

מפגש צעירים ברומניה
דב ברנשטיין (מועדון תרבות יהודי רומניה בירושלים)
מאד התרשמתי מהכתבה על המפגש
אשמח לשוחח עם רכז המפגש.
דב 0508190506
025635503

הוספת תגובה חדשה