דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

התחשבנות בין מחלק החשמל ההיסטורי לחברת החשמל לישראל

לכבוד: יו"ר / מרכז.ת משק / מנהל.ת עסקי / מנהל.ת חברת החלוקה
אילוסטרציה מתוך אתר pixabay
אילוסטרציה מתוך אתר pixabay

לפני מספר חודשים החלה חברת החשמל ליישם פרשנות להחלטה מס' 4 (1308) מיום 21.11.2018 (פורסמה ברשומות ביום 12.08.2019) לפיה על המחלק ההיסטורי להעביר אליה  את מלוא התשלום שהוא גובה מהצרכן עבור צריכה עצמית ממתקן ייצור הפועל בשטח החלוקה. כפועל יוצא, במקומות בהם קיימים מתקני ייצור עם צריכה עצמית משמעותית, הכנסות המחלק נפגעות ואינן מותירות בידיו מרווח מספק שיאפשר לו לקיים את חובותיו כמחלק חשמל וכסש"ח.

על כן פנינו למ"מ יו"ר רשות החשמל בבקשה לתקן את ההחלטה ולהורות לחברת החשמל לעצור את יישום ההחלטה עד לדיון נוסף בסוגיה. כמו כן, הזכרנו כי אנו ממתינים להתייחסות הרשות להצעה מקיפה שהעברנו לתיקון מודל ההכרה בעלויות של  המחלק ההיסטורי, כמו גם לסוגיות נוספות הקשורות לחלוקה בקיבוץ, בהמשך לסדרת פגישות שקיימנו איתם במכלול הסוגיות שמטרידות את המחלקים ואת הקיבוצים.

הרשות דנה בנושא ונדמה, בזהירות הנדרשת, שיש הבנה שההחלטה במתכונתה הנוכחית מעוררת קשיים מסוימים. הבהרנו את דחיפות מתן הפתרון ואנו מקווים שימצא פתרון קל ומהיר לבעיה; עם זאת, אנו מודעים לכך שלא כל אנשי הרשות שותפים לעמדתנו.

נזכיר כי הסוגיה מטופלת על ידינו באמצעות שולחן החשמל הבין – קיבוצי, הכולל גם את הקיבוץ הדתי, שולחן הארגונים, מבט ברית פיקוח, משקי הקיבוצים, מירם ומעגן פרוייקטים.

נמשיך ונעדכן בהתפתחויות בתקווה לחדשות טובות.

אגף כלכלה והמחלקה המשפטית של התנועה הקיבוצית

הוספת תגובה חדשה