דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

חנוכה קיבוצי גם ב..אירופה

עשרה מדריכי תוכנית "נטעים" של הבונים דרור והתנועה הקיבוצית ארגנו במהלך השבוע האחרון מסיבות חנוכה בשש קהילות יהודיות באוסטריה, בולגריה, שוודיה, ספרד, מקדוניה ושוויץ, בהן השתתפו אלפי ילדים ומבוגרים
חגיגת חנוכה באירופה של "נטעים"
חגיגת חנוכה באירופה של "נטעים"

"קיימנו פעילות לקהילה המקומית, עם פעילויות שמחות לילדים ומבוגרים, המשלבות גם את רוח החג הישראלית וערכי הקיבוץ המוכרים והאהובים", מספרת מנהלת התכנית, נעמי גלעד (מעגן מיכאל), ומפרטת: "הצגנו את ההצגה האהובה "חנה זלדה ורבי קלמן", הפקנו ביחד הצגה על המכבים הגיבורים, השחלנו נרות אל תוך בקבוק, אכלנו סופגניות ולביבות, שיחקנו שלל משחקים ויצרנו המון יצירות  לעשרות ומאות ילדים בכל קהילה".

שירי מדר, מנכ"לית הבונים-דרור, מסבירה על התכנית: "תכנית 'נטעים' עוסקת בחיבור ליהדות כתרבות כמיטב המסורת הקיבוצית. המטרה הגדולה שלנו היא לחזק את הקהילה ולחבר את חברי הקהילה למדינת ישרא. למדריכי התוכנית נטעים הם אנשי חינוך מנוסים, רובם עובדי "הבונים דרור" ו -We Kibbutz המתנדבים לצאת למשלחות התכנית. המשלחות יוצאות מספר פעמים בשנה לקהילות היהודיות ומעבירים פעילויות ליותר מ-15 אלף ילדים בשנה".

"קשה לתאר במילים את ההתרגשות לראות ילדים מעבר לים מסובבים סביבון, שרים ורוקדים איתנו ומשחקים משחקים כמו כל ילד בישראל. זה ממלא את הלב בשמחה, גאווה ותחושה של סיפוק", סיכמה נעמי את התחושות.

הוספת תגובה חדשה