דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

ידיעות אחרונות מדווח: התנועה הקיבוצית המליצה על רחל רבין יעקב לפרס ישראל

בהמלצה להעניק לה את הפרס נכתב בין היתר שהיא פעלה רבות למען ההתיישבות, הגנה על הקרקע ונצמדה אליה. " מבחינתי זה לא פרס אישי. אני מייצגת את התנועה הקיבוצית, את תושבי הגליל העליון, את אזרחי ישראל שיושבים לאורך הגבולות ואת מערכת החינוך"
רחל רבין-יעקב. תמונה מיוטיוב
רחל רבין-יעקב. תמונה מיוטיוב

כתב ידיעות אחרונות, ישראל מושקוביץ מדווח הבוקר (יום ראשון) בעיתונו כי התנועה הקיבוצית הגישה המלצה לוועדת פרס ישראל, להעניק השנה את הפרס לרחל רבין-יעקב ממקימות קיבוץ מנרה ותושבת אצבע הגליל משנת 43' ועד היום.

מושקוביץ מפרט: "רבין־יעקב היא אם לשלושה וסבתא ל־11 נכדים ולתשעה נינים. במלחמת יום הכיפורים שכלה בן מאומץ. היא נולדה בתל־אביב ב־1925 בגיל 17 יצאה עם גרעין הנוער העובד להכשרה בכפר־גלעדי בצפון. שנה לאחר מכן הקים הגרעין את קיבוץ מנרה, היישוב היהודי הראשון בהרי נפתלי שניצב, עד היום, במרחק פסיעה מגבול לבנון".

מזכ"ל התנועה הקיבוצית ניר מאיר כתב בהמלצה בין היתר: "מדובר באשת מופת בעבור מאות חניכיה, המגלמת באישיותה ובעשייתה את הנאצלים שבערכים להם נשבעה תנועת ההתיישבות". כן הוא מציין את חלקה בהקמת המדינה: "נאחזה בעקשנות ביישוב על גבול לבנון, שהשתתף בהגנה על גבולה הצפוני של ישראל נגד קשיי הטבע ומול אויב עוין".

רבין־יעקב, המוכרת כאישה צנועה ביותר, אמרה ל"ידיעות אחרונות": "מבחינתי זה לא פרס אישי. אני מייצגת את התנועה הקיבוצית, את תושבי הגליל העליון, את אזרחי ישראל שיושבים לאורך הגבולות ואת מערכת החינוך שבה עסקתי מאז היותי מורה במנרה ועד לתפקיד בכיר באגף לחינוך התיישבותי במשרד החינוך. עשיתי את הכל כדי לתרום לחברה". על הימים הקשים בצפון סיפרה: "שימשתי כאלחוטאית, ובכל בוקר בדקנו בקשר את המצב ביישובי האזור. במלחמת העצמאות היינו מכותרים מכל כיוון. האספקה הגיעה אלינו בשיירות או דרך האוויר". עד היום נמצא ביתה במרחק של 200 מטרים מגבול לבנון.

 

בתה תרצה ולנטיין אמרה אמש: "אמא היא חלוצה אמיתית, נאמנה לדרכה. היא בהחלט ראויה לפרס על עשייתה".

הוספת תגובה חדשה