דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

יחסי גומלין קיבוץ אגודה

לוגו תנועה

משתתפים: איתן רוזנבלט - ברור חיל, נעמה - מורן, לבנת גלילי - מרום גולן, אדית רוגני - מרום גולן, נוקר קרני - מרחביה, אסף להב - כרמים, יונת אלתר - אשדות יעקב

 

ברור חיל: 880 נפשות. אג"ש + קיבוץ, בקרוב מעל 1000, לא ברור הסמכויות. הקיבוץ במצב כלכלי לא טוב וקשה לעזור לאגודה. המוניציפלי באחריות האגודה. שאלה איך מפתחים ומקדמים את הקהילה

אסף להב: בחולדה אגודה קהילתית לקחה חינוך ותרבות

האגש"ח דואג לפנסיות, מגורים, סיעודיים. עלתה מחלוקת בענייני תשתית, הכביש בבעלות הקיבוץ.

ברור חיל: יחסי גומלין בעייתים, חסר אמון. כשנכנסתי לתפקיד לאגודה בברור חיל היה חוב גדול ועשינו תוכנית הבראה ב-2016. 270 ₪ לחבר מס חבר. השאלה איך ליצור אמון בין הקיבוץ להרחבה.

נעמה: לקיבוץ יש משאבים, לאגודה הקהילתית אין משאבים, צריך להסביר שאנו שותפים

ברור חיל: החינוך באחריות האגודה ונקלטים חברים חדשים. כשיש בעלי צרכים מיוחדים מהקיבוץ ביקשתי שיעזרו להם והקיבוץ סירב.

מרום גולן: הייתה קליטה מדהימה, הרחבה מעולה וחיבור מרגש, יחד עם זה עכשיו קשה. יחסים כמו בזוגיות, נגמר ירח הדבש וצריך להתחיל לחזק. לדעתי המקום הראשון להחזיר אמון זה עם בעלי התפקידים. שידברו ביניהם ותהיה שקיפות.

הסוד של החזרת מחויבות ואמון הוא שקיפות ומצב גלוי.

הפרדנו הנה"ח של הקהילה מהקיבוץ.

בריכה  - מופעלת על ידי הקהילה

זיו טולמק: גשר הזיו: לאורך כל הדרך חיבור מנהלים היה מוחלט וזה לא היה כך למטה אבל חלחל למטה. לדעתי המנהלים צריכים להיפגש כל שבוע. האחריות הסופית אצל האגש"ח - אצלו הכסף ואצלו האדמות.

מורן: ישבו יחד מנכ"ל, יו"ר אגש"ח ויו"ר קהילה ויצרו שפה משותפת. בגשר הזיו יש איחוד סטטוסים. 200 משפחות בהרחבה ו-200 משפחות בקיבוץ. הקמנו צוותים מעורבים לכל מיני נושאים כמו תנאי קליטה. צוות משותף שעובד בטיפול במרחב הציבורי.

מרחביה: משבר מטורף עם ההרחבה. הועד עבד להכשיר את הקרקע לקליטת חברי ההרחבה ודה הקהילתית מושבתת מ-2016. הוועד המקומי מחזיק תרבות ונוי. בבחירות הארונות לועד המקומי אין אף חבר קיבוץ. יש מחלוקות מאוד קשות, חוסר אמון, זה מתפרץ בחינוך. כעסים מאוד גדולים.

זיו: מציע למרחביה להעביר את החינוך להרחבה בעזרת התק"צ.

מרחביה: חברי הקיבוץ לא בשלים לדבר עם ההרחבה.

זיו: אבל חברי הקיבוץ בשלים יותר

שי גרוסמן: עבד להכשיר את הקרקע לקליטת חברי ההרחבה לקיבוץ. כדי להעביר את הנושא הפקנו סרט הסברה בהפקה גדולה. אחרי הסרט שולחנות עגולים. ההכנה גרמה להחלטה לעבור ברוב גדול בקיבוץ

גניגר: שנה בתפקיד. נכנסתי אחרי הפרדת ועדים. אוירה מתוחה בין הקיבוץ לקהילה. אני מנהל קהילה/קיבוץ. שיניתי את השיח בין הקיבוץ לקהילה.

מרחביה: שת"פ בין מנהלים

אריאל: הסכם שירותים

איתן: פורום משמעותי של בעלי תפקידים צריכים להוביל ולא להיות מובלים ושקיפות. שקיפות ואווירה.

הוספת תגובה חדשה