דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

"יש לוודא כי במערכות השלטון יהיו מי שישמיעו את הקול הקיבוצי"

ביום רביעי שעבר, נפגשו לראשונה משתתפי ומשתתפות מחזור ג' של "אפיקים לשירות הציבורי" יחד עם צוות התוכנית בזום למפגש פתיחה חגיגי. במהלך התוכנית יחשפו המשתתפים והמשתתפות למגוון האתגרים וההזדמנויות שבשירות הציבורי ויבחנו האם הם מעוניינים לנסות ולהיכנס אליו
מפגש פתיחה מחזור ג' אפיקים לשירות הציבורי

התוכנית הינה תוכנית מנהיגות ייחודית להכנה למגזר משרתי הציבור, מבית רשת הצעירים של התנועה הקיבוצית ובשיתוף אגף 'עתודות לישראל' במשרד ראש הממשלה.

הקבוצה מורכבת מ-7 צעירות ו-9 צעירים אשר הביעו עניין להכיר יותר לעומק את עולם השירות הציבורי. כל המשתתפים הינם בני קיבוצים בעבר או תושבי/חברי קיבוצים בהווה (או גם וגם), בין הגילאים 22-34. המפגש כלל היכרות בין חברי וחברות הקבוצה, הרצאה מרכזית, ברכות ותיאום ציפיות, והיה מהנה, משמעותי, מלמד ובעיקר - עורר צפייה לבאות.

את המפגש פתחה רותם שניצקי, מנהלת רשת הצעירים: "מרגש בכל פעם מחדש לפתוח מחזור נוסף של "אפיקים", ובימים אלו כאשר המדינה נמצאת במשבר כלכלי, חברתי ופוליטי עמוק, פתיחה של תוכנית כזו מרגשת עוד יותר ובעלת משמעות חזקה. מדהים לראות ולהכיר עוד צעירות וצעירים שאכפת להם ומעוניינים לקחת צעד אחד קדימה מהעצמי ולעבור מעשייה אישית לעשייה ציבורית. התוכנית היא הזדמנות להיחשף ולהכיר מקרוב את מגזר משרתי הציבור, לרכוש כלים ולהיות חלק מקבוצת צעירים מובילה. אני מאחלת לכולנו בהצלחה, ובתקווה לראות אתכם בהמשך משתלבים במגזר הציבורי מתוך תחושת שליחות ואחריות".
המרצה המרכזי במפגש זה היה אסיף איזק, ראש המועצה האזורית חוף הכרמל, וקודם לכן ראש אגף צעירים ומעורבות בחברה של התנועה. אסיף שיתף במסע האישי שלו שהוביל אותו לשירות הציבורי וחשף את המחירים השונים בדרך לשינוי. אסיף שאל את עצמו לאורך הדרך "מדוע דברים נראים כפי שהם נראים" - והבין שבכדי לשנות את המצב הקיים יש להשתלב במערכות השלטון - הקיבוצי, התנועתי והאזורי - ולייצר את השינוי המיוחל מבפנים. אסיף שיתף את המשתתפים הן בהצלחות והישגים והן בטעויות שעשה לאורך הדרך, ודיבר על האומץ ותחושת השליחות הדרושים לעשייה הציבורית.

בשלב הברכות הצטרפו אלינו שלושה אורחי כבוד, תמר פלד-אמיר, ראשת אגף בכיר 'עתודות לישראל' במשרד רוה"מ, ששמה דגש על חשיבות הייצוג של כלל המגזרים בחברה הישראלית בתוך השירות הציבורי, ביניהם המרחב הכפרי בכלל והקיבוצים בפרט. בין דבריה ציינה כי "דווקא תקופת הקורונה היא הזדמנות מיוחדת ומשמעותית ללמוד על מערכות השלטון, דווקא בעת משבר, ועל ניהולו".

ניר מאיר, מזכ"ל התנועה הקיבוצית אמר לקבוצה: "שתי משימות מרכזיות של בני ובנות הקיבוצים בשירות הציבורי: הראשונה היא משימת החברה הישראלית - חשיבות הייצוג הערכי של הקיבוצים במערכות המקומיות והממשלתיות - בכדי לקחת אחריות על החברה הישראלית ולהוביל אותה למקום טוב יותר. השנייה, ייצוג הקיבוצים עצמם - אנחנו אחוז קטן באוכלוסייה והחברה הישראלית לא מספיק מבינה את הייחודיות שלנו והצרכים שלנו. יש לוודא כי במערכות השלטון יהיו מי שישמיעו את הקול הקיבוצי.
זכרו שאין קיצורי דרך להיות ממעצבי המדינה - רק בדרך הקשה מלמטה למעלה ובהצטיינות, במטרה להגיע לעמדת מפתח במנגנון שהוא מדינת ישראל".

 עפרי רביב, ראש אגף צעירים ומעורבות בחברה של התנועה: "אחוזי ההשתלבות הגבוהים של בוגרי המחזורים הקודמים בשירות הציבורי עומדים כרגע על 30% ואנחנו מצפים מהמחזור הנוכחי להעלות את הרף - בכדי שיותר צעירים ערכיים ישתלבו בעמדות מפתח משמעותיות וייצרו שינוי בחברה. אנו שמחים שהצטרפתם לתוכנית, נצלו את ההזדמנות ותבחנו האם עולם משרתי הציבור מתאים לכם ולכן".

את הקבוצה תלווה ותנחה שני כפיר (מנרה), בוגרת מחזור א' של אפיקים וחברת רשת הצעירים.

בשלב האחרון של מפגש הפתיחה הוקדש זמן להיכרות מעמיקה יותר בין חברי הקבוצה. אומנם המפגש התקיים בזום, אך אחת מהמטרות המרכזיות של התוכנית היא ליצור קבוצת צעירים איכותית, חזקה ומחוללת שינוי - תחת חסותה של רשת הצעירים. 

מוזמנים להיות איתנו בקשר ולהצטרף לעוד הזדמנויות ברשת הצעירים:

https://hareshet-tkz.co.il/

 

הוספת תגובה חדשה