דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

כל השבילים מובילים (הפעם) לעמק הירדן

בשבוע שעבר, נפתח מחזור חדש של תכנית המנהיגות הפוליטית "שבילים - לציונות וצדק חברתי" בפעם החמישית, והפעם – בעמק הירדן, בשיתוף פעולה עם המועצה האזורית ומרכז הצעירים שלה. בתכנית לוקחים חלק 18 משתתפים ומשתתפות מתחומי עיסוק שונים במטרה להכשיר מנהיגות צעירה מקומית, אזורית וארצית
נבחרת "שבילים" עמק הירדן, יחד עם מובילות ומוביל התכנית
נבחרת "שבילים" עמק הירדן, יחד עם מובילות ומוביל התכנית

תכנית "שבילים" הינה תכנית הדגל של רשת הצעירים של התנועה הקיבוצית ואחת מתוכניות המנהיגות הצעירה שמובילה הרשת בשיתוף קרן ברל כצנלסון. מטרת התוכנית הינה הכשרת מנהיגות צעירה מקומית, אזורית וארצית, כשהפעם מתרכזת התוכנית ספציפית במועצה האזורית עמק הירדן על קיבוציה השונים. בתכנית לוקחים חלק 18 משתתפים ומשתתפות מתחומי עיסוק שונים, כשהמשותף לכולם הוא הרצון להשפיע ולהשתלב בתפקידי הובלה בקהילה הקיבוצית, במועצה האזורית או בחברה הישראלית בכללותה.

את המפגש הראשון והחגיגי פתחו מנהלת מרכז הצעירים בעמק הירדן, שירה רוכברג, ומנהלת רשת הצעירים בתנועה הקיבוצית, רותם שניצקי. שירה סיפרה על פעילות מרכז הצעירים החדש של המועצה ועל הרצון שמרכז הצעירים יהווה בית עבור משתתפי התוכנית: "אנו רוצים להיות פלטפורמה המאפשרת לצמיחה של יוזמות מהשטח ולעודד כמה שיותר מצעירי עמק הירדן לקחת חלק בתהליכי קידום מנהיגות צעירה ומעורבות קהילתית, רואים בכם עתודה משמעותית שתצטרף לבוגרי ובוגרות תוכניות נוספות להמשך קידום העשייה האזורית החשובה".

רותם שניצקי: "התנועה הקיבוצית חרטה בשנים האחרונות על דגלה קידום ופיתוח מנהיגות צעירה, במטרה להילחם על דמותה וערכיה של מדינת ישראל בדרך לחברת מופת. אנחנו נרגשים היום לפתוח מחזור משותף בעמק הירדן ולראות עוד צעירות וצעירים שבוער בהם הרצון להשפיע על הקהילה הקיבוצית, המרחב האזורי והמדינה. תכנית שבילים היא בדיוק הקרקע לקבל כלים לפעולה, לרקום קשרים, לחבר בין רעיונות ולהוביל שינויים יחד עם צעירות וצעירים נוספים. תודה לשותפים שלנו קרן ברל כצנלסון ומועצה אזורית עמק הירדן".

במפגש בירך את המשתתפים ראש המועצה, עידן גרינבאום, שאמר כי הוא שמח לראות קבוצה של צעירות וצעירים שבחרו לקום ולעשות מעשה בעמק הירדן. גרינבאום הדגיש בפני המשתתפים כי לדעתו הדבר הגרוע ביותר, אפילו יותר מייאוש, הוא אדישותם של האנשים, חוסר האכפתיות והתפישה כי "ככה זה אצלנו" שמנוונת ומונעת שינויים והתקדמות. "אני מפציר בכם להיאבק על הנושאים החשובים לכם, בין אם מדובר בנושא החינוך, הסביבה, הבריאות או כל נושא אחר שתרצו לקדם", אמר ראש המועצה שבירך על התכנית ועל שיתוף הפעולה המוצלח עם התנועה הקיבוצית וקרן ברל כצנלסון. 

את התכנית יובילו נחשון אלוני (עין החורש) ויעל גורביץ (דגניה א'), ובמהלכה יעברו המשתתפים (בכפוף למגבלות הקורונה) כ-14 מפגשים שבועיים, הכוללים גם סמינר דו-יומי, סיור אזורי בעמק הירדן וסיור מדיני-ביטחוני. התכנית תעסוק בנושאים מדיניים-ביטחוניים, חברתיים-כלכליים, סוגיות של דת ומדינה, אזרחות ודמוקרטיה וחברה ישראלית. כל זאת במטרה להקנות למשתתפים ידע תאורטי, סל כלים פרקטיים לפעילות אקטיביסטית, ובניית כוח משותף לעשייה, במטרה להביא לשינוי ושיפור ברמה המקומית-קהילתית, האזורית והארצית.

בסיום התכנית, יצטרפו משתתפיה ללמעלה מ-120 בוגרות ובוגרי תוכניות המנהיגות של הרשת, המוסיפים לפעול ולהשפיע בתנועה הקיבוצית בפרט ובחברה הישראלית בכלל.

המון בהצלחה לצוות ולמשתתפים!

 

מוזמנים ומוזמנות להצטרף אלינו בעמוד הפייסבוק של רשת הצעירים: https://www.facebook.com/hareshetkz

הוספת תגובה חדשה