דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

כל מה שמעניין בתנועה הקיבוצית ובקיבוצים - בניוזלטר השבועי

הושלם שינוי המבנה הניהולי של בינ"ה והכנסת שותפים נוספים לפעילות. מאכל חדש בחדרי האוכל בערבה והמחווה המרגשת של השינשינים בכפר סילבר לחניכים המוסלמים לרגל הרמדאן. כל זאת ועוד בניוזלטר השבועי של התנועה הקיבוצית
בינה
 29/04/2021
לחצו כאן לצפייה בעמוד זה בדפדפן

מרחיבים בינ"ה

התנועה הקיבוצית השלימה השבוע את שינוי המבנה הניהולי של בינ"ה והכנסת שותפים נוספים לפעילות. בשנים האחרונות גדלה הפעילות באופן משמעותי וחייבה גב תזרימי חזק שיכול לסייע במימון הפעילות השוטפת וכיסוי ההתחייבויות
בתמונה: הצוות המנהל של בינ"ה, החותמים מצד התנועה הקיבוצית, חברי הוועד החדשים מטעם קרן פוזן ועורכי הדין מטעם הצדדים.
בתמונה: הצוות המנהל של בינ"ה, אנשי התנועה הקיבוצית, חברי הוועד החדשים מטעם קרן פוזן ועורכי הדין

בינ"ה - התנועה ליהדות חברתית (אשר שמה נגזר מראשי התיבות לביטוי שטבע ח.נ. ביאליק - "בית יוצר נשמת האומה") היא אחת הפעילויות התנועתיות שאולי פחות מוכרות במרחב הפנים קיבוצי, אבל אחת הגדולות והמשפיעות ביותר בחברה הישראלית. בשנים האחרונות גדלה הפעילות באופן משמעותי וחייבה גב תזרימי חזק שיכול לסייע במימון הפעילות השוטפת וכיסוי ההתחייבויות. לצורך כך, ועל מנת ליצור מבנה ניהולי שיתאים להיקף ולמורכבות הפעילות של בינ"ה, החליטה מזכירות התנועה הקיבוצית לפעול לשינוי המבנה הניהולי תוך הכנסת שותף לפעילות שיסייע להמשיך ולפתחה.

בהתאם להחלטה, סוכם כי חלק מהפעילויות יבוצעו במסגרת התאגיד "מרחבים חברה לחנוך ותרבות" (אשר הינו בבעלות מלאה של התנועה הקיבוצית) וחלק על ידי עמותת בינ"ה, אליה יצטרפו גורמים נוספים שיהיו חברים בעמותה ביחד עם התנועה. השותפים החדשים בעמותה הם נציגיה של קרן פוזן (בראשה עומד דניאל פוזן), אשר תמשיך ותתמוך בפעילות העמותה, כאשר מנכ"לית קרן פוזן בישראל, יעל נכון הראל, תשמש כיו"ר העמותה. ביום שני השבוע, התכנסו כל הגורמים המעורבים, לחתום על ההסכם, לברך על השותפות ולהרים כוסית לכבוד המאורע.

גיל לין, המשנה למזכ"ל התנועה הקיבוצית, אשר הוביל את התהליך, אמר כי "בימים אלו מודגשת, אולי יותר מתמיד, חשיבותה הגדולה של בינ"ה בבניית גשר בין חלקי העם השונים, אשר יתבסס על היכרות מעמיקה עם התרבות והמורשת היהודית גם אצלנו, החילונים, והעמדת פרשנות חדשנית ובלתי מתנצלת המחברת בין הערכים האוניברסליים עליהם בנויה תפיסת עולמנו, לערכים ולמורשת היהודית. מטרה רחבה ומורכבת זו מחייבת בניית שיתופי פעולה עם גורמים רבים ככל האפשר. אנו שמחים על השותפות המתגבשת ומאמינים כי זהו מודל נכון לחיזוק והרחבת ההשפעה לקהלים רבים נוספים".

לסיכום, ביקש לין להודות לכל הגורמים שסייעו להשלמת המהלך ואיחל הצלחה לצוות בינ"ה בהמשך הדרך.


באנר TAPKIT

"אין לנו מדינה אחרת ולכן אין לנו את הפריבילגיה להיעלם ולעשות לביתנו"

בשבוע שעבר הסתיים מחזור ג' של תכנית "אפיקים לשירות הציבורי" - תכנית מנהיגות להכנה למגזר משרתי הציבור ולתוכניות הצוערים, מבית רשת הצעירים של התנועה הקיבוצית ואגף 'עתודות לישראל', משרד ראש הממשלה. 14 צעירים וצעירות מקיבוצים בכל הארץ סיימו את התכנית שכללה 12 מפגשים, סיור בכפר קאסם וסמינר בן יומיים בעוטף עזה
"אין לנו מדינה אחרת ולכן אין לנו את הפריבילגיה  להיעלם ולעשות לביתנו"

מטרת התוכנית היא לחשוף את הצעירים והצעירות לשירות הציבורי ולמגוון האתגרים וההזדמנויות שבו, ולהגביר את המוטיבציה להשתלב בעשייה הציבורית. במהלך התכנית המשתתפים נפגשו עם ארגונים ומשרתי ציבור פורצי דרך במגוון זירות עשייה (ממשלה, שלטון מקומי, מגזר שלישי ועוד). במקביל ללמידה על השירות הציבורי, נחשפו המשתתפים לתנועה הקיבוצית, לאגף צעירים ומעורבות בחברה ולרשת הצעירים, למדו על ההיסטוריה הקיבוצית, אתגרי התנועה הקיבוצית היום ובעיקר חשבו קדימה על המקום שלהם כצעירים בקיבוץ ובתנועה. את התכנית הנחתה שני כפיר (מנרה), בוגרת המחזור הראשון.

מפגש הסיום החגיגי והמרגש נערך בנוכחות מזכ"ל התנועה הקיבוצית, ניר מאיר, ונציגי אגף עתודות ישראל, ובמהלכו הציגו משתתפי התכנית נייר מדיניות שעליו עבדו במהלך התכנית, בנושאים: תעסוקת חרדים, דיור ושיטת הבחירות בישראל. המשתתפים והמשתתפות ציינו כי לאחר שסיימו את התכנית הם רואים את מגזר משרתי הציבור כמקום בעל השפעה רבה על החברה הישראלית ושהוא לא נתפס בעיניים "אפור" כמו שהוא נשמע, אלא להיפך, הוא מגוון ומאפשר מרחב השפעה גדול.

ניר מאיר שוחח עם בוגרי ובוגרות התכנית, ואמר להם: "אנחנו, אנשי התנועה הקיבוצית, נעדרים שנים ארוכות מידי מהמרחב הציבורי. אין לנו מדינה אחרת ולכן אין לנו את הפריבילגיה להיעלם ולעשות לביתנו. במסגרת פעילות אגף צעירים ומעורבות בחברה ורשת הצעירים בחרנו לקיים תכנית אקטיבית לעידוד בנינו ובנותינו לחזור למשרדים בהם מעוצבת ומנוהלת המדיניות הלאומית ו/או המוניציפאלית".


באנר משקארד

בהשקעה של כ-470 מיליון דולר אושר מיזם תחנת כוח לאגירה שאובה בצוק במנרה

יוזמה שהחלה בשנת 2004 בחברה הכלכלית של מועצה אזורית הגליל העליון והחברה לפיתוח הגליל, מגיעה כעת ליישום, היזם "אלומיי אגירה שאובה" חתמה עם  חברת אלקטרה בע"מ ב-11 בפברואר 2021, על הסכם להקמת פרויקט אגירה שאובה. הספקו של הפרויקט הוא 156 מגה-ואט
הדמיית פרויקט אגירה שאובה בצוק מנרה. קרדיט: פיתוח הגליל
הדמיית פרויקט אגירה שאובה בצוק מנרה. קרדיט: פיתוח הגליל

תקופת ההקמה של מתקן האגירה השאובה תתפרש על פני 62.5 חודשים והצפי לסיומה בשנת 2027, כאשר ההסכם הינו ל-20 שנה במכירת חשמל לחברת החשמל, שלפיו יקבל הפרויקט תשלום מחברת החשמל עבור עלות החשמל שתייצר תחנת הכוח ומחיר קבוע עבור העמדת כושר הייצור שלה לרשות מנהל מערכת ייצור החשמל.  הספקו של הפרויקט הוא 156 מגה־ואט ועלות הקמתו תגיע ל- 470 מיליון דולר. הפרויקט, שהוכרז על ידי ממשלת ישראל כפרויקט לאומי, יביא לתרומה עסקית משמעותית לאזור. כחלק מהפרויקט יוקמו שתי בריכות אגירה בנפח של 1.2 מיליון מ"ק בצוק מנרה ו-4 ק"מ דרום לקריית שמונה, צומת הגומא. טכניקת האגירה השאובה מבוסס על ייצור חשמל באמצעות כוח הידרו אלקטרי, על ידי שני מאגרי מים, עליון ותחתון, המחוברים בצינור לחץ מאסיבי. תפקידה העיקרי היום הינו ייצוב רשת החשמל והורדת עלות החשמל. 

גיורא זלץ, ראש המועצה האזורית הגליל העליון, אומר: "אנחנו מקדמים בברכה את חברת "אלומיי", שמקימים באצבע הגליל פרויקט אנרגיה שאובה, פרויקט שיימשך 5 שנים, בהשקעה של כ- 2 מיליארד שקלים. הפרויקט יהווה מוקד תעסוקה, יצרוך שירותים בסדר גודל משמעותי, יתמוך ויחזק את הכלכלה האזורית. יחד עם החברה לפיתוח הגליל נעשה את כל מה שנדרש לתמוך בפרויקט."

ניר מאיר, מזכ"ל התנועה הקיבוצית: "ברכות חמות לחבריי גיורא זלץ, אורי דורמן ושגב ירבעם על ההצלחה להתגבר על כל המכשולים, ועל יציאתו לדרך של פרוייקט מרכזי שכזה. שמעתי על הפרוייקט הזה, לראשונה, מאחי בר-לוי ז"ל, מי שכיהן בשעתו כמנכ"ל פיתוח הגליל. אחי שהיה בנו של עובד חברת החשמל ואיש מים בכל נימי נפשו, ראה בפרוייקט הזה את המפגש של כל עולמותיו. חבל שלא זכה לראות את התקדמות החזון לקראת ביצוע. אני מבקש לאחל, בשם התנועה הקיבוצית כולה, לכל המעורבים בפרוייקט הצלחה מלאה בהקמתו ובטוח כי יתרום תרומה משמעותית לגליל העליון בכלל ולקיבוץ מנרה בפרט".


באנר ביטוח חקלאי

"קיבלתי כלים שמאפשרים לי להמשיך ולהוביל את הקליטה בקיבוץ"

איך מלמדים קליטה לקיבוץ? קיבוצומח - קורס מבוא לרכזות ורכזי צמיחה דמוגרפית וקליטה בקיבוצים, שהסתיים בשבוע שעבר, עסק בידע ובכלים הדרושים לניהול מקצועי של התחום המתפתח והמרכזי הזה, ועל הדרך המחיש עד כמה הוא מורכב, מגוון ומאתגר
קורס קיבוצומח
יסמין אסף, מנהלת אגף צמ״ד בעין המפרץ וממשתתפות הקורס, בהרצאה על שיווק הקליטה בקיבוצה

בשבוע שעבר הסתיים המחזור הראשון של קורס קיבוצומח – קורס מבוא לרכזות ורכזי קליטה וצמיחה דמוגרפית, שהתקיים כולו בזום. שמונת המפגשים, שנערכו אחת לשבועיים בחודשים האחרונים, עסקו בהיבטים הרבים והמגוונים של התחום המתפתח של קליטה לקיבוץ, ובתוכם – הכנת הקהילה לקליטה, היבטים משפטיים, שיווק פנימי וחיצוני, תהליכי הערכה ומיון, המרכיב הכלכלי, תכנון פיזי, חברתי ודמוגרפי, קליטה ושילוב, בינוי קהילה ועוד. את ההרצאות העבירו מומחי תוכן מאגפי התנועה השונים, לצד שותפים מומחים בתחומם מהזירה הארצית.

הקורס, שבו השתתפו 33 רכזות ורכזי קליטה חדשים וותיקים מכל רחבי הארץ, הינו יוזמה של איילת הריס וענת מרלא חפץ ממחלקת צמיחה ופיתוח קהילה באגף חברה וקהילה בתנועה הקיבוצית, שיצרו אותו יחד עם צוות היגוי שכלל שותפות ושותפים העוסקות בתחום הקליטה בכל רחבי הארץ. השילוב בין הרצאות, שיח והיוועצות עמיתים ושיתוף בדוגמאות מהשטח, תרם ליצירתו של תהליך משמעותי עבור המשתתפים. במהלך הקורס נדרשו המשתתפים להשלים משימות קבוצתיות של כתיבת פרק מתוך חוברת הדרכה שתעסוק בקליטה מיטבית לקיבוץ ותתבסס על תכני הקורס. השאיפה היא שהתובנות והידע, לא ילכו לאיבוד אלא יוכלו להמשיך לשרת את כל מי שעוסק בקליטה בקיבוצים.

 לימור ברודו, רכזת צמיחה דמוגרפית בגבעת ברנר, סיכמה: "הקורס היה מעשיר ומלא בידע, בהובלה אישית ומקצועית וצייד אותי בארגז כלים שמאפשר לי להמשיך ולהוביל את הקליטה בקיבוץ ולדעת שיש על מי לסמוך, ואת מי לשתף."


באנר קמפיין קליטה 2

בשבוע הבא: טקס ההתייחדות השנתי עם זכרם של חללי התנועות הקיבוציות שנפלו במערכות ישראל ופעולות האיבה 

טקס ההתייחדות השנתי עם זכרם של חללי התנועות הקיבוציות שנפלו במערכות ישראל ופעולות האיבה 2021

לאחר שבשנה שעברה נערך במתכונת מצומצמת, הטקס חוזר להיות פתוח לכולם ויתקיים בהתאם להנחיות ובסימן 15 שנה למלחמת לבנון השנייה.
יום שלישי, 4.5.21, כ"ב באייר התשפ"א.

במסגרת היום, תתקיים פעילות ערכית לשינשינים מהתנועה הקיבוצית בתיכון מגידו בעין השופט שתכלול מפגש עם משפחות ששכלו את בניהם ויספרו אודותם, מעגלי שיח ועיבוד ופגישה עם דמות מעוררת השראה בנושא מנהיגות ואחריות. השינשינים יקחו חלק גם בטקס ההתייחדות המרכזי. 

האירוע יתקיים בהתאם להנחיות. משפחות הזקוקות לסיוע בהגעה - מוזמנות לפנות אלינו.

 לאישור השתתפות: 03-6925365 \ wm@tkz.co.il.


באנר הזמן הירוק המחודש

תמונת השבוע: רמדאן מרים

קומונת כפר סילבר עם החניכים המוסלמים והפיצות
קומונת כפר סילבר עם החניכים המוסלמים והפיצות

מתנדבי ומתנדבות קומונת שנת השירות של התנועה הקיבוצית בפנימיית כפר הנוער כפר סילבר, בו חיים גם חניכים מוסלמים המקפידים על צום הרמאדן, החליטו לעשות הפתעה לאותם חניכים והגיעו באחד מהבקרים השבוע (לפני עלות השחר והתחילת הצום) עם מגשי פיצה כדי לפנק ולכבד את החניכים ששומרים על הצום. החניכים התרגשו מהמחווה היפה ונהנו מאכילת פיצה בשעה שרובנו עדיין ישנים בה.

בכפר הנוער מתחנכים כ- 500 תלמידים וכ-250 חניכי פנימייה בגילי 13-18, המגיעים מכל קצוות הארץ וסוגי האוכלוסייה. במהלך שנת השירות השינשינים  לוקחים חלק פעיל ביותר במתרחש בכפר, בעבודה במשק החקלאי ובחליבות ברפת ובדיר העיזים, ובעבודה בנוי ובחממות. עיקר עבודתם מתבטא בעבודה ועשייה חינוכית - כל שינשין או זוג שינשינים מצוותים לקבוצה ומלווים אותה לאורך כל השנה כמעין “אח בוגר”, עוזרים בשיעורי הבית, מהווים אוזן קשבת ומלווים בחוגים. לאורך השנה הקומונה אחראית על ביצוע מגוון פעילות חינוכיות לכל חניכי הפנימייה.

מאחלים رمضان كريم (רמדאן כרים) לכל המוסלמים שצמים וגאים בשינשינים שלנו!


פייסבוק התנועה

כנס ה-1 במאי של קרן ברל כצנלסון

כנס ה-1 במאי של קרן ברל כצנלסון

רגע אחרי הבחירות ורגע לפני הקמתה של ממשלה חדשה, יש לנו הרבה על מה לדון: איך מקדמים סדר יום שמציע פתרונות אמיתיים למיליוני אזרחים שהמשבר הכלכלי מטלטל את חייהם? איך נערכים למאבק על תקציב 2021 ומייצרים חלופה לתפיסות מסוכנות של צנע וקיצוצים? איך מחזקים את עובדות ועובדי החזית החברתית ואת השירותים עליהם הם מופקדים, לא רק בזמן מגיפה אלא גם בשגרה? איך מובילים כאן שינוי דומה לזה שמוביל ממש עכשיו ממשל ביידן בארה"ב ורותמים כוחות שונים כדי לבנות ניו-דיל ישראלי חדש? ומעל הכול - איך בונים מחנה שיכול לנצח במאבק היומיומי על נשמתה של החברה הישראלית?

מחר, 30.4, יתקיים כנס ה-1 במאי של קרן ברל כצנלסון בבית ציוני אמריקה בתל אביב. מדובר בכנס גדול ומרכזי ולתנועה הקיבוצית ונציגיה תהיה במה מכובדת ולא מעט מקום לדבר בו. כחלק מהכנס, יתקיים מושב מטעם רשת הצעירים של התנועה הקיבוצית בנושא "מאבק על הציונות בשנת 2021", בהשתתפות: ח"כ רם שפע, יו"ר סיעת העבודה, והדס דניאלי ילין, מנכ"לית התנועה הקיבוצית. מדובר בהזדמנות להיפגש ולחשוב יחד מה חשוב לנו מבחינה רעיונית ומהו המקום שלנו היום בחברה הישראלית.

כולם יהיו שם - חברי כנסת, מנהיגי עובדים, ראשי ארגונים חברתיים, חוקרים, עיתונאים ופעילים. נשארו כרטיסים בודדים לכנס ה-1 במאי, וההרשמה תיסגר ממש בקרוב!

כנסו, הירשמו והבטיחו את מקומכם >> https://www.kberl-kenes.com


באנר TAPKIT

החברות והחברים מוזמנים לחדר האוכל - היום בתפריט ארבה מטוגן

עשרות אלפי החגבים שפקדו את קיבוצי ויישובי הערבה הדרומית לא הסבו נזק ניכר לחקלאים, אך עדיין קיים חשש מפני ההטלות שייבקעו בעוד כשבועיים. בקיבוץ סמר אף הוגש ארבה מטוגן כחלק מארוחת שבת בצהריים
בחדר האוכל
צילום: נדב סולווי
צילום: נדב סולווי

הארבה הצהוב הגיע בסוף השבוע בהמוניו לערבה הדרומית. עשרות אלפי פרטים צהובים וגדולים (8-10 ס"מ) נצפו בשמי הקיבוצים והיישובים ובחלק מהמקומות כוסו בצהוב מדשאות שלמות וחצרות בתים. מעריכים כי מקורן של להקות הארבה שהגיע לערבה בנחיל גדול שהמוקד שלו היה בצפון סעודיה. במונחים מקצועיים, הלהקות שפקדו את הערבה – אף שהורגשו ונראו היטב – הן קטנות מאד ביחס לנחילים שההיסטוריה זוכרת.

אנשי השירות להגנת הצומח במשרד החקלאות נועדו ביום ראשון עם נציגי המגדלים בחבל אילות והסבירו כי הפרטים שהופיעו ביישובים, במטעים ובשדות הם בוגרים וכי בשלב זה של חייהם הם אינם רעבים. לכן, לא נגרמו נזקים ניכרים לגידולים החקלאיים. יחד עם זאת, אותם פרטים נמצאים בשלב הרבייה וככל הנראה הם הטילו כמות גדולה של ביצים בשטחים הלחים. החשש הוא שהפרטים שייבקעו (10 ימים עד שבועיים לאחר ההטלה) יגרמו לנזקים משמעותיים יותר.

במשרד החקלאות קראו למגדלים לאתר את מקומות ההטלה, להפוך בהם את האדמה באופן נקודתי ולדווח לנציגי המשרד במקרה שמזהים מוקדים של ארבה. בתוך כך, ימשיכו אנשי המשרד לבצע תצפיות מן האוויר באמצעות רחפנים. לפי שעה אין כוונה לבצע ריסוס כלשהו בשל כמויות הארבה הקטנות יחסית, שאינן מסכנות את הגידולים החקלאיים.


באנר ביטוח חקלאי

עסקת ה-IT של השנה בקיבוצים: ג'יני רוכשת 50% מבית התוכנה מקסופט

חברת ג'יני שירותי מחשוב לעסקים, חברת בת של "ברית פיקוח" המתמחה בפיתוח והטמעת פתרונות IT במגזר הקיבוצי, רכשה את חברת מקסופט הנמצאת בבעלות תאגיד צמח מפעלים אשר פיתחה את מערכת הניהול הארגוני "אשכול" למפעלי תעשייה, קיבוצים ובתי אריזה
עסקת ה-IT של השנה בקיבוצים:  ג'יני רוכשת 50% מבית התוכנה מקסופט

לא בכל יום נחתמת בעולם המחשוב עסקה משנה מציאות בין חברות קיבוציות, אשר עשויה להשפיע על שוק פתרונות הניהול הארגוני, ה-ERP בקיבוצים ובמשק כולו - שוק שנהנה מצמיחה מהירה גם בקרב חברות קטנות ובינוניות. במסגרת העסקה שנחתמה בימים אלו, חברת המחשוב ג'יני - מחברות ה-IT המובילות בישראל בהקמה, יישום ואינטגרציה של מערכות מידע ומסדי נתונים עסקיים בעולמות הענן ואבטחת המידע וחברה בת של "ברית פיקוח", רכשה 50% מחברת מקסופט השייכת לתאגיד צמח מפעלים, מפתחת מערכת "אשכול". מערכת ERP פונקציונלית וידידותית שמספקת פתרון איכותי לניהול כולל של המשאבים בארגון וזוכה להצלחה רבת שנים בקרב מאות חברות, מפעלים ובתי אריזה במגזר הקיבוצי והחקלאי.

עסקה זו מחזקת את הקשרים בין שתי חברות הטכנולוגיה המובילות בתחומן הנמצאות בבעלות קיבוצית ומאפשרת ללקוחותיהן הרבים, במגזר הקיבוצי ובמשק כולו, ליהנות מסינרגיה מקצועית וטכנולוגית בעולמות ה-IT וה-ERP ומשירות וליווי אישי ברמה הגבוהה ביותר. בג'יני רואים בעסקת הרכישה צעד אסטרטגי חשוב, אשר יספק לחברה דריסת רגל משמעותית בתחום פתרונות ה-ERP ויפתח בפניה אינספור הזדמנויות עסקיות בקרב לקוחותיה של מקסופט.

"אני נרגש מהזכות שניתנה לנו להיות שותפים בבית תוכנה ותיק ונדיר במקצועיותו, אשר במשך 45 שנה צבר ידע ייחודי בתחום מערכות ה- ERP בקרב חברות מובילות, אומר גיא הוכמן, מנכ"ל ג'יני: "אין לי ספק שהעסקה תאפשר ללקוחותינו המשותפים ליהנות מיכולות טכנולוגיות רב-תחומיות ומשפע ערכים מוספים בעולמות הייעוץ, הפיתוח, היישום וההטמעה של מערכות ERP אשכול ופריוריטי, אינטגרציית הענן ואבטחת המידע – ערכים מוספים שאינם קיימים כיום בשוק המחשוב הישראלי בכלל ובתעשייה הקיבוצית בפרט".

**הכתבה מטעם חברת ג'יני, ואינה מטעם התנועה הקיבוצית


באנר משקארד 2

"חקלאי גרנות" תרמה טאבלטים ייעודים למחלקת הקורונה של בית החולים הלל יפה בחדרה לתקשורת בין חולים ומשפחותיהם

חשבתם פעם איך מתקשרים בסמארטפון במחלקת קורונה? כשהמסכה מלאה אדים והמסך לא מרגיש את הכפפה? בדיוק עבור המטרה הזו רכשה חברת "חקלאי גרנות" טאבלטים ייעודיים שנתרמו למחלקת הקורונה זיהומית א' של ביה"ח הלל יפה בחדרה, הסמוך לבית האריזה של גרנות
אחיות מחלקת קורונה של הלל יפה עם הטאבלטים החדשים. צילום: אחמד אבו אל חלילה
אחיות מחלקת קורונה של הלל יפה עם הטאבלטים החדשים. צילום: אחמד אבו אל חלילה

באמצעות הטאבלטים, הממוגנים באופן מיוחד ומאפשרים מגע גם דרך חליפות מגן, מסייע צוות המחלקה לחולים לנהל שיחות זום מרגשות בין החולים לקרובי המשפחה שבבית, ובכך מסייעים בתהליך ההחלמה באמצעות התמיכה הרגשית והנפשית המתאפשרת באופן הזה. ויש גם קשר אישי: רעייתו של מנהל תחום הדרים בחקלאי גרנות, יעקב ערמון, היא אחות מחלקת קורונה ובשנה החולפת עבודתה התאפיינה סביב השעון. "מי ייתן ובעתיד הקרוב כל זה יהיה מאחורינו, והטאבלאטים ישמשו את הצוות רק לסרטים וסדרות", אומר יעקב.

לדברי תמיר בושניצקי, מנכ"ל "חקלאי גרנות", זו דרכה של החברה להיות מעורבת ותומכת בפעילות הקהילתית באיזור בו היא פועלת. "אנו מודים לצוות המחלקה בראשות אלכס על כל העבודה הקשה ומקווים שהתקשורת של המאושפזים והצוות לעולם שבחוץ תהיה נוחה וזורמת יותר".

חקלאי גרנות היא התארגנות חקלאית לשיווק ישיר מהחקלאי לקמעונאי. בבסיס ההתארגנות 43 קיבוצים ומושבים שיתופיים, הפרושים מאזור השרון ועד מורדות הכרמל ומתמחים בגידולי אבוקדו והדרים.


באנר הזמן הירוק המחודש

רסיסי ילדות - סדרת הרצאות ומפגשים מקוונים של בית לוחמי הגטאות
על תרבות הזיכרון

מייסדי קיבוץ לוחמי הגטאות, שהקימו גם את המוזיאון הראשון בעולם להנצחת השואה והמרד, בחרו לקרוא לו בית יצחק קצנלסון לזכרו של המשורר והמחנך. לעיתים כינו אותו בקיצור: ״הבית״. עתה, הם מביאים אותו אליכם בסדרת הרצאות ומפגשים מקוונים על תרבות הזיכרון: חברה, חינוך, הנצחה, פוליטיקה וכל מה שביניהם
רסיסי ילדות - סדרת ומפגשים מקוונים של בית לוחמי הגטאות על תרבות הזיכרון

הסדרה תאיר כמה פרקי ילדות לאורך שנות השלושים והארבעים של המאה הקודמת: אוצר שהתגלה לאחרונה של אוסף מכתבי ילדים מפולין לארץ ישראל המנדטורית, סיפור על קליטה בארץ במסגרת "עליית הנוער", מפעל ההצלה של גאולת ילדים לאחר השואה ומבט כפול על אופן הקבלה של הילדים מ"שם" דרך הצגת תיאטרון של מוזיאון "יד לילד" בבית לוחמי הגטאות.

  • 10.5.21 - "חזרתי אל עמי": הקואורדינציה הציונית לגאולת ילדים
    ענת ברטמן אלהלל, בית לוחמי הגטאות
  • 24.5.21 - "אברמל'ה הילד מ'שמה'": לפי ספרה של תמר ברגמן
    הצגה ושיחה עם הבימאית והשחקן, חוה כהן וגיא אלון, בית לוחמי הגטאות
    31.5.21 - לא טוב לנו בגולה: מכתבי ילדים מפולין לארץ ישראל בין שתי מלחמות העולם
    פרופ' יעל דר, התכנית למחקר תרבות הילד והנוער, אוניברסיטת תל אביב
  • 7.6.21 - שנה ראשונה לבד בעין חרוד: בין חינוך להצלה בפרויקט עליית הנוער, 1934
    ד"ר מרים סמט, האוניברסיטה העברית ואוניברסיטת בראונשוויג, גרמניה

כל ההרצאות והמפגשים ייערכו בימי שני בשעה 18:00 ויועברו באמצעות ה- ZOOM

עלות הסדרה כולה - 40 ש"ח
עלות הרצאה בודדת - 15 ש"ח

להרשמה לחצו על הקישור: https://tinyurl.com/2kya74v7


 
 
 
 
יש לכם סיפור מעניין? רוצים לספר על המתרחש בקיבוצכם? להתלונן? לייעץ? לשבח?! כתבו לנו.
 
2ab06947-5784-40e5-b5f5-5e70f4a846db.jpg
color-facebook-48.png
color-link-48.png
 

הוספת תגובה חדשה