דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

כל מה שמעניין בתנועה הקיבוצית ובקיבוצים - בניוזלטר השבועי

שר הביטחון זוכר את חללי הקיבוצים בטקס ההתייחדות השנתי. איך מרגישים החברים החדשים בקיבוצים? נשמח לשמוע! תורמים לתכנית "בארות" של בינ"ה ע"ש אריה "בודה" בודנהיימר. כל זאת ועוד בניוזלטר השבועי של התנועה הקיבוצית
שר הביטחון
 06/05/2021

"את ההקרבה למען המולדת, את החיבור השורשי לאדמה, את הזריעה והדמעות והקציר – את כל אלה מייצגת
התנועה הקיבוצית"

טקס הזיכרון השנתי שהתקיים ביום שלישי לזכרם של 3,095 חברי וחברות, בני ובנות התנועות הקיבוציות שנפלו בעת שירותם הצבאי ובפעולות האיבה, עמד בסימן 15 שנה למלחמת לבנון השנייה. הדובר המרכזי בטקס השנה היה שר הביטחון, בני גנץ, והשתתפו בו גם שר החקלאות ופיתוח הכפר, ח"כ אלון שוסטר, ח"כ עמר בר-לב, תא"ל אבי רוזנפלד, מזכ"ל הקיבוץ הדתי, אמיתי פורת, ראש המועצה האזורית מגידו, איציק חולבסקי, ראש המועצה האזורית זבולון, עמוס נצר ויו"ר ארגון אלמנות ויתומי צה"ל, תמי שלח
שר הביטחון גנץ נואם בטקס ההתייחדות השנתי. צילום: אייל אלקלעי
שר הביטחון גנץ נואם בטקס ההתייחדות השנתי. צילום: אייל אלקלעי

כמידי שנה התקיים הטקס לרגלי האנדרטה לזכר נופלי הקיבוצים שבמועצה האזורית מגידו. האתר זוכה לטיפול רצוף ומסור של איציק שפרן מעין השופט ואף הולך ומתפתח במימון תקציב משרד הביטחון.  את הטקס הנחתה השנה יערה ירון מעין השופט, והוא נפתח בנגינת חליל של יעל ארנון (מגידו) לשיר 'מה אברך'. בטקס שולבו קטעי שירה ונגינה של מיה יוהנה מנחם מגבעת עוז וסוף סלע מגבע.

את אבוקת הזיכרון הדליקה ורד לב, אמו של סמ"ר הרן לב ז"ל ממעין ברוך, אשר נפל בקרב במלחמת לבנון השנייה. לאחר מכן קראה את ה'יזכור' לאה גלבוע, אמו של סמ"ר יותם גלבוע ז"ל ממעוז חיים שנפל גם הוא במלחמת לבנון השנייה. אשר עברון, אחיו של סמל נתן עברון ז"ל, מקיבוץ סעד, שנפצע קשה במבצע 'ליטני' ומת מפצעיו לאחר שבוע, אמר תפילת קדיש.

שר הביטחון, רא"ל (במיל') ח"כ בני גנץ, היה ראשון הדוברים. גנץ דיבר בנאומו על תרומתה של התנועה הקיבוצית לביטחון המדינה ושגשוגה לאורך השנים, ואמר: "את ההקרבה למען המולדת, את החיבור השורשי לאדמה, את הזריעה והדמעות והקציר – את כל אלה, מייצגת התנועה הקיבוצית, מימי המחתרות ועד היום. חלק לא קטן מגדולי הלוחמים שידענו גדלו על הקרקע האידיאולוגית הפורייה, בין השדות לרפתות. כך נוהגים אנשי ההתיישבות העובדת והקיבוצים - לא מותירים מקום לספק, שעם אחד אנחנו – בקרבות ובקברים, במאבק מול הקורונה, או במאבק על הדמוקרטיה. במאבקים למען החלשים בחברה, ולמען המשימות הלאומיות שעוד נכונו לנו. פשוט מתייצבים לדגל ולוקחים אחריות". לדברים בהרחבה שאמר שר הביטחון: לחצו כאן.

בשם המשפחות השכולות דיבר יוסי הדסי, אביו של סמ"ר יונתן הדסי ז"ל ממרחביה, לוחם יחידת "מגלן" שנפל בקרב במלחמת לבנון השנייה, וסיפר: "יונתן, כשאר בני גילו מהשכבה בתיכון שהיו ברובם מקיבוצים, גדלו על מצע של ערכים שראוי להתגאות בהם – אהבת אדם, מוסר ודרך ארץ, וכן, גם אהבת המדינה. במציאות ימינו יש להמשיך להתגייס ולהילחם על חירותנו. אנחנו כאן בטקס ההתייחדות השנתי של התנועה הקיבוצית, תנועה שממשיכה את דרכם של בנינו ובנותינו. אנחנו גאים בתנועה, התנועה משמעותית בקיומה של המדינה ותפקידה עדיין לא תם".

מזכ"ל התנועה הקיבוצית, ניר מאיר, ביקש בפתח דבריו "לשלוח בשם כל חברות וחברי התנועות הקיבוציות, את השתתפותנו בצער משפחות הנספים באסון הנורא שהתרחש בהר מירון. ליבנו ותפילתנו עם המשפחות והקהילות שאיבדו את יקיריהן". לאחר מכן אמר מאיר: "שמותיהם של 3,095 בנות ובנים, אבות ואימהות, נכדים ונכדות, בני זוג, חקוקים על לוחות האבן כאן מאחורי. את כולם מאחד קו אחד ברור – אהבת הארץ והמדינה. בימים אלה של התפוררות המרקם והערבות החברתית וההדדית במדינה, בתקופה של הקצנה מבית, של שנאה גוברת, של אובדן הבושה, בעידן בה מנהיגות איבדה דרך, עלינו  - על כולנו – רובצת האחריות להאיר את הדרך ולהוביל בה. כל אחד ואחת על פי יכולתו. במקום שאין איש, נשתדל להיות אנשים. על כולנו, במעשינו, בהתנהלותנו, להיות ראויים – כל יום מחדש -  לקורבן שהקריבו הנופלים".


באנר TAPKIT

"אין מצב שלמשפחה שכולה לא יהיה
למי לפנות"

לפני הטקס המסורתי באנדרטה, קיימה התנועה הקיבוצית את המפגש השנתי עם המשפחות השכולות ב"מרכז תרבות" של המועצה האזורית מגידו. במפגש השתתפו גם נציגי אגף משפחות, הנצחה ומורשת במשרד הביטחון, ארגון יד לבנים וארגון אלמנות ויתומי צה"ל
בינה מדזיני, מנהלת מחוז חיפה באגף משפחות, הנצחה ומורשת במשרד הביטחון, במפגש עם המשפחות השכולות
בינה מדזיני, מנהלת מחוז חיפה באגף משפחות, הנצחה ומורשת במשרד הביטחון, במפגש עם המשפחות השכולות

יו"ר סניף יד לבנים הקיבוצי, ד"ר אירית בר-נתן הזכירה בתחילת דבריה את אבישי טבת ז"ל מגן שמואל שהלך לעולמו בלילה לפני וריכז במשך שנים ארוכות בתנועה הקיבוצית את תחום הנפגעים והטיפול בפרט, כשבמסגרת פעילותו טיפל במשפחות שכולות, אלמנות ויתומי צה"ל, וציינה ש"מאוד סמלי שדווקא היום הלך לעולמו מי שדאג כל הרבה שנים לחיילים ולמשפחות השכולות". אירית ביקשה להודות לנציגי אגף משפחות, הנצחה ומורשת במשרד הביטחון על עזרתם בטיפול במשפחות השכולות בקיבוצים, ולירון בסקינד, רכז הסניפים של ארגון יד לבנים, ואמרה שהיא שמחה על החזרה למסורת הרגילה של הטקס, כי זה חשוב שידעו מי אנחנו ומה תרומתנו.

מזכ"ל התנועה, ניר מאיר, ביקש להתנצל בפני המשפחות וסיפר כי "בשנה שעברה קיימנו את הטקס ביום הראשון שבו ניתן היה להתאסף ביחד 100 אנשים בשטח פתוח, ולכן קיימנו אותו כטקס לצורך צילום. לקחנו הימור ואני שמח שהצלחנו. יחד עם זאת, ספגתי תגובות זועמות ממשפחות שכולות שסברו שקיימנו אותו "כמו גנבים בלילה". אני סבור כי נהגנו נכון, היה חשוב לנו לשמר את המסורת למרות המגבלות שנוצרו". בעניין אחר אמר: "לא יכול להיות שחברי התנועה הקיבוצית יודעים להתאבל על הנופלים אך לא יודעים לתמוך במשפחות. אין מצב שבקדנציה שלי למשפחה שכולה לא יהיה למי לפנות. כל משפחה שנתקלת בבעיה מול הקיבוץ, אני מבקש ממנה שתפנה אליי באופן ישיר".

לבסוף דיברו עמוס שלו מעברון, אביו של רס"ן ניסן שלו ז"ל שהיה טייס מסוק יסעור אשר נהרג מפגיעת טיל במלחמת לבנון השנייה, שאול שילה מגבעת ברנר, אביו של סגן אלעד שילה ז"ל שנהרג באסון צאלים ב' ואירית בר-נתן ממעגל מיכאל, אמו של סמ"ר סיון בר-נתן ז"ל ששירת כלוחם בפלס"ר גולני ונהרג בתאונת דרכים. ההורים השכולים סיפרו על בניהם ועל התמודדותם עם השכול וההנצחה של בניהם.


באנר ביטוח חקלאי

גם השינשינים זוכרים את הנופלים ולומדים על מורשתם

המסורת שהחלה לפני שש שנים התקיימה גם השנה, ולטקס ההתייחדות באנדרטת הקיבוצים קדם יום מורשת לכ-300 מתנדבים מכ-30 קומונות שנת השירות של התנועה הקיבוצית הפזורות בכל הארץ. בסיומו של היום זכו השינשינים לקחת חלק ולהשתתף בטקס עצמו
גם השינשינים זוכרים את הנופלים ולומדים על מורשתם

לאחר שבשנה שעברה התקיים יום המורשת באופן מצומצם וכלל כ-50 שינשינים בלבד, בעקבות מגבלות הקורונה, השנה הוא חזר להיות כבעבר אך עם חידוש אחד: במקום להתפצל לשלושה אתרי הנצחה לבנים שהתנדבו לשנת שירות לפני שירותם הצבאי ונפלו במהלכו, התקיימו המפגשים עם המשפחות השכולות בתיכון מגידו. המשפחות - משפחתו של מורן כהן ז"ל מאשדות יעקב איחוד, משפחתו של תום כיתאין ז"ל מנווה שלום ומשפחתו של פז אליהו ז"ל מעברון - סיפרו לשינשינים את סיפורן האישי ומתוכו שוחחו על ערכים, על מנהיגות ועל תרומה ועשייה חברתית.

לאחר מכן קיימו השינשינים מעגלי שיח לעיבוד המפגש, ובהמשך שמעו הרצאות בנושא מנהיגות ואחריות מפיהם של סתיו גיל (ראש תחום מנהיגות ב"אחריי", ולשעבר ראש מכינת "בארי"), האלוף במיל' יצחק בריק וח"כ עמר בר-לב. בסיום השתתפו בטקס המרכזי באנדרטת הקיבוצים. ליום זה קדם מפגש הכנה בקומונות ובהמשך יתקיימו מפגשי עיבוד וסיכום. מטרת מפגשים אלו היא לאפשר לשינשינים להפיק מהיום את המיטב ולעבד את חוויותיהם ותובנותיהם ממנו.

לירז ברנד, מנהל מחלקת שנת השירות בתנועה הקיבוצית, סיכם את יום המורשת: "במפגשים הורגשה התחושה שהשינשינים מבינים את חשיבות היום ומעריכים את הזכות לקחת בו חלק משמעותי. אני מודה למשפחות השכולות שהגיעו גם השנה במיוחד כדי לספר על בניהן שנפלו, עבורנו זוהי זכות. תקוותנו היא שביום זה השינשינים יכירו לעומק את מורשתם של חללי התנועה הקיבוצית ויצאו ממנו בתחושת שליחות ואחריות כלפיי החברה שלנו".


באנר משקארד

טקס הזיכרון השנתי לחללי הקיבוצים: קטעים נבחרים

השבוע התייחדנו עם זכר 3095 חללי הקיבוצים ועם כאב המשפחות השכולות בטקס הזיכרון השנתי לחללי התנועות הקיבוציות שנפלו במערכות ישראל ובפעולות האיבה, שהתקיים כמדי שנה באנדרטת הקיבוצים
 

הזיכרונות, הדמעות, הרגעים המרגשים: הצטרפו אלינו ל-8 דקות מרגשות ונוגעות ללב מטקס הזיכרון לחללי הקיבוצים, בלחיצה על התמונה.

 
באנר הזמן הירוק המחודש

תמונת השבוע: זר לזכר הבנים שנפלו יחדיו

תמונת השבוע: זר לבנים שמתו יחדיו
צילום: אייל אלקלעי

סמ"ר יונתן הדסי ז"ל ממרחביה שירת כלוחם ביחידת "מגלן" וסמ"ר יותם גלבוע ז"ל ממעוז חיים, שירת כפראמדיק ביחידה. ביולי 2006, כאשר פרצה מלחמת לבנון השנייה, עלו השניים עם יחידתם ללבנון.

כוח מיהיחידה יצא לרכס הסמוך לכפר מרון א-ראס ומשימתו הייתה לשתק את מקורות הירי לעבר אביבים וצפת. בבוקר יום כ"ג בתמוז תשס"ו, 19.7.2006, נתקל הכוח במחבלי החיזבאללה. בעת ההיתקלות היה הכוח בעמדת נחיתות לעומת האויב אך הלוחמים הסתערו באומץ וניהלו קרב פנים אל פנים מול המחבלים. בקרב נפגע יונתן בראשו ונפל. לחילוצו נזעק חברו הטוב, יותם, ובמסירות נפש ניסה להצילו תחת אש. בניסיון נועז זה הקריב יותם את חייו ונפל אף הוא. לאחר מותם קיבלו השניים צל"ש על פעולותיהם.

בטקס הזיכרון שנערך השבוע, הניחו מיר הדסי, אמו של יונתן ולאה גלבוע, אמו של יותם, ביחד עם שר החקלאות ופיתוח הכפר, ח"כ אלון שוסטר, את זר ממשלת ישראל לזכרם של הנופלים במלחמות ישראל ופעולות האיבה.


פייסבוק התנועה

סקר ארצי הולך לגלות לנו: איך מרגישים החברים החדשים?

התנועה הקיבוצית נמצאת בתנופת קליטה בשנים האחרונות, וקיבוצים רבים קולטים גל אחרי גל של נקלטים ונקלטות. שאלון שיופץ החל מהשבוע הקרוב לחברות וחברים חדשים בכל הקיבוצים, יבקש לשפוך אור על נקודת המבט שלהם ולעזור להבין איך ליצור תהליך קליטה מיטבי
סקר נקלטים חדשים בקיבוץ

אלפי חברות וחברים חדשות וחדשים הצטרפו לתנועה הקיבוצית בחמש השנים האחרונות, והם הופכים לשיעור משמעותי יותר ויותר באוכלוסיית הקיבוצים. הצמיחה משפיעה על הקיבוצים, משנה אותם בדרכים רבות ועתידה לעצב את אופיים ואת אופייה של התנועה הקיבוצית בעשורים הבאים. לאחר כמה שנים של ריצת מרתון בקצב של ספרינט, מתפנים יותר ויותר קיבוצים לעצור ולבחון את תהליכי הקליטה שהתבצעו, לשוחח עם החברים החדשים והוותיקים כדי ללמוד מה עובד ומה דורש שיפור, להבין את חוויית הנקלטים ואת החסמים והזרזים לקליטה טובה ותחושת השתלבות ושייכות.

מחלקת צמיחה ופיתוח קהילה זיהתה גם היא את הצורך לבחון ולהעריך את חוויית הנקלטים, ולצורך כך בנתה סקר בשיתוף פרופ' מיכל פלגי מהמכון לחקר הקיבוץ באוניברסיטת חיפה, שיופץ החל מהשבוע הבא לחברים וחברות חדשים בכל רחבי הארץ, בעזרת רכזות ורכזי צמיחה דמוגרפית וקליטה.

הסקר מיועד למי שהתקבלו לחברות במהלך שבע השנים האחרונות ומבקש להבין לעומק את תחושותיהם ותפיסותיהם של הנקלטים – החל מהמוטיבציה להצטרפות לקיבוץ, דרך תהליכי הקבלה והקליטה ועד להשתלבות, ההזדהות וההשתייכות לאורך זמן. מטרתו המרכזית היא להבין כיצד לשפר ולחזק את הדברים שתורמים לקליטה מוצלחת ואת הכלים שדרושים לקיבוצים לצורך כך, אילו מרכיבים עלולים לחבל או לעכב תהליך טוב, וגם, בפשטות – לקבל הצצה לעמדות המשותפות של מי שמהווים את העתיד של התנועה הקיבוצית.


באנר קמפיין קליטה 2

מסע בין מטרות לפעילות - מפגש העשרה לקיץ למנהלות ומנהלי חינוך

בעיצומה של התקופה הכי לחוצה בשנה, התכנסו כ-30 מנהלות ומנהלי חינוך מקיבוצים מכל רחבי הארץ למפגש העשרה בנושא יצירת משמעות ועומק לפעילויות הקיץ
צילום: מתי חלילי
צילום: מתי חלילי

חודש מאי, שנמצא בין אירועי הזיכרון/עצמאות, ל"ג בעומר, שבועות, מיד לאחר חופשת הפסח, ורגע לפני החופש הגדול – הוא התקופה בה מנהלות החינוך הן בעלות המקצוע העסוקות ביותר בקהילה. בין תכנונים, לסגירות, להזמנות, לכוח אדם, לרישומים ואישורים וקייטנות. בתוך כל אלה, צריך לייצר פעילות חינוכית בעלת משמעות ועומק, לבנות פעילות קיץ שמבטאת את ערכי המערכת והקהילה, להמשיך את התהליך השנתי שעברה כל שכבת גיל ולתת יד לכל ילדה וילד בתהליך האישי של צמיחה וגדילה אותה הם חווים בקבוצת השווים הגילאית בקיבוץ.

במפגש ההעשרה, שהתקיים השבוע, קיבלו המשתתפות כלי שיסייע להן לחשוב בצורה תהליכית, לתכנן פעילות שעונה על מטרות, לשאול קודם "למה" ורק אח"כ לחשוב על ה-"מה". לאחר הרצאה קצרה שמספרת על "מעגל הזהב" (חפשו בגוגל...) התחלקו המנהלות והמנהלים לחדרי דיון, בהם יכלו לשוחח אחת עם השני, להקשיב, לייעץ, לשתף ולהבין מה קורה בקיבוצים אחרים ברחבי הארץ. השילוב בין הקנייה של ידע מקצועי לשיח עמיתים פורה, הוא הנוסחה לרלוונטיות של מפגש העשרה זה.

מערכות רבות נשאבות לתוך העשייה בחודשיים העמוסים של הקיץ (ולא בכדי) ונוטות להזניח את הפן הרגשי והמקצועי בתקופה זו. הדיון בחדרים, אשר הובל במקצועיות רבה על ידי מעיין להב פיין ומישל דגני ממערך הייעוץ של "שבילים", עסק לא רק בהקניית כלים, אלא גם בתהליך העבודה בו מתחילים בניסוח מטרות ומסיימים בפעילות אשר תואמת אותן (ראו קובץ מצורף), כמו גם בחשיבות הרצף, כאשר דגש חזק ניתן על מקומן של מנהלות החינוך כמחזיקות עמדה חשובה זו.


באנר TAPKIT

ד"ר אדם הישראלי מונה לראש התכנית בחינוך לביה"ס היסודי וראש החוג לחינוך במכללת סמינר הקיבוצים

ד"ר הישראלי, בן וחבר קיבוץ גבעת חיים איחוד חקר ולימד לאורך השנים במספר תחומים וביניהם: אי שוויון בחינוך ובהשכלה הגבוהה, יחסי בית ספר והמשפחה, חינוך בלתי פורמלי והחינוך הקיבוצי
ד"ר אדם הישראלי מונה לראש התכנית בחינוך לביה"ס היסודי וראש החוג לחינוך במכללה סמינר הקיבוצים
סמינר הקיבוצים. צילום: ענת גרא

ד"ר הישראלי הוא בוגר מכון מנדל למנהיגות חינוכית והיה ממקימי תנועת הבוגרים של "המחנות העולים" ומזכיר קיבוץ נערן בבקעת הירדן. ד"ר הישראלי מחליף בתפקידו את ד"ר איריס בקשי. עבודת הפוסט דוקטורט שלו במכון מופ"ת עסקה במעורבות הורים בתהליכי שינוי של בתי ספר ובמחקר המשך הוא בוחן את מעורבות ההורים לאור משבר הקורונה.

בתפקידיו הקודמים במכללת סמינר הקיבוצים עמד בראש היחידה למעורבות חברתית, חבר בהנהלה האקדמית של המכללה,  יו"ר ועדת ההיגוי של תוכנית "תקווה ישראלית" ועוד.

"אני שמח ומודה על האתגר החדש. הכשרת המורים נמצאת בתוך תהליך שינוי מעמיק וצריכה להוביל את החינוך בישראל למאה ה-21. מורים ומורות בעידן התפוצצות המידע כבר לא צריכים "להעביר את החומר" לתלמידים, אלא לטפח בהם מיומנויות וכשירויות של למידה וחקר, לשמר את הסקרנות שילדים באים איתה מהגן, לעודד יצירתיות ויזמות ועוד. אני אשים דגש בהכשרה על הנושאים של מעורבות חברתית, אקטיביזם וחינוך בלתי פורמלי לצד יזמות וחדשנות פדגוגית".


באנר משקארד 2

תורמים ותורמות לתכנית "בארות" של בינ"ה ע"ש אריה "בודה" בודנהיימר

מעט לאחר פטירתו של "בודה", שהיה חבר קיבוץ צרעה, ממקימי בינ"ה ומורה דגול, עלה בקרב משפחתו ואוהביו הרצון להנציח את רוחו ופועלו. לאחר מחשבות והתלבטויות, הגיעו למסקנה כי הדרך להנציח זכרו ועבודתו תהיה על ידי הקמת קרן לתרומות שתיועד לתוכנית הלימודים של גרעיני "בארות" לטווח של שלוש שנים
תורמים ותורמות לתכנית "בארות" של בינ"ה ע"ש אריה "בודה" בודנהיימר

מסלול "בארות" יאפשר לחניכי שנת השירות לפעול בתוך בתי הספר הממלכתיים ובמסגרות חינוכיות וקהילתיות במקום מושבם ולהציג פניה של יהדות פתוחה ומגוונת ברוח בינ"ה. במסלול יוכשרו מדי שנה עשרות פעילים צעירים לפעילות חינוכית וקהילתית, והוא יחל בחודש הכשרה אינטנסיבי בתכני יהדות וישראליות והקנית כישורי הדרכה, וימשיך בימי לימוד סדירים מדי שבוע, במשך כל השנה. גרעיני בארות הינם גרעיני שנת שירות ונח"ל אליהם מגיעים, באופן ייחודי לבינ"ה, חניכים מהפריפריה החברתית והגיאוגרפית של מדינת ישראל. 

הלימודים במסלול יציגו בפני התלמידים מודל של אקטיביזם המושתת על התפיסה העמוקה של צדק חברתי הטמון בשורשי התרבות היהודית לדורותיה. משתתפי התוכנית ילמדו יהדות לגווניה, החל מחכמי התלמוד, דרך ראשוני החילונות ועד לכותבים בני ימינו. כל זאת, על פי הטקסט העתיק אותו לימד אותנו בודה: "גדול תלמוד המביא לידי מעשה". בתוכניות שנת השירות כיום אין תקצוב לתוכנית לימודים עבור החניכים.

על מנת להקים בשנה הבאה את מסלול בארות להכשרת שינשינים ע"ש אריה בודנהיימר (בודה) זקוקים לעזרתכם. תרומתכם היום, תעזור להגשים את החלום הזה!

לתרומות: https://my.israelgives.org/he/campaign/Buda


באנר ביטוח חקלאי

הצטרפו אלינו למפגש הרביעי בסדרה עבור מובילי ומובילות תחום הצעירים

הצטרפו אלינו למפגש הרביעי בסדרה עבור מובילי ומובילות תחום הצעירים

המסורת ממשיכה והפעם הפורום הארצי למובילי ומובילות תחום הצעירים בקיבוצים במפגש ייחודי עם מנהלי.ות וצוותי החינוך.

אז מה בתכנית?

במפגש נדבר על חשיבות הקשר בין מערכות החינוך לועדות הצעירים. בנוסף, נציע מודל לשיתוף פעולה בחינוך הצעירים שתומך את המעבר בין שלבי החיים.

10.05 | 20:30 | zoom ?️

להרשמה לחצו כאן >> https://forms.gle/XvrLVbKM1ucVHJMN9


באנר הזמן הירוק המחודש

יש למה לצפות: מחזור ד' של מכינת רעות עושה את צעדיו הראשונים!

בשבוע האחרון התקיימו מפגשים של יומיים בשלושה סבבים, בשלוחות המכינה ביחיעם ובראש הנקרה
חניכי מחזור ד' של מכינת רעות מתחממים לקראת ההתחלה
חניכי מחזור ד' של מכינת רעות מתחממים לקראת ההתחלה

החניכים לעתיד פגשו חברים מכל הארץ, העמיקו את ההיכרות עם המכינה, התאמנו, התגבשו ויצאו עם מלא חשק להתחיל כבר את המכינה.


באנר קמפיין קליטה

חגיגה ספרותית מוזיקלית בצוותא עם אשכול נבו וכנסיית השכל

לרגל ספרו החדש "גבר נכנס בפרדס". יום שישי, 28 במאי, בשעה 12:00
חגיגה ספרותית מוזיקלית בצוותא עם אשכול נבו וכנסיית השכל

בהשתתפות: אשכול נבו, כנסיית השכל, שהרה בלאו, אלמה דישי, אמנון וולף, משה בן יוחנה.
מנחה: אבי גיל
משך מופע: 90 ד'

קוד ידיד לכרטיסי הנחה במחיר 35 ש"ח, בקופות - טל. 03-6950156 ובאתר צוותא

* בהתאם להנחיות התו הירוק של משרד הבריאות, הכניסה תותר רק לבעלי תעודת מחוסן ולמחלימים מקורונה.


 
 
 
 
יש לכם סיפור מעניין? רוצים לספר על המתרחש בקיבוצכם? להתלונן? לייעץ? לשבח?! כתבו לנו.
 
2ab06947-5784-40e5-b5f5-5e70f4a846db.jpg
color-facebook-48.png
color-link-48.png

הוספת תגובה חדשה