דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

כל מה שמעניין בתנועה הקיבוצית ובקיבוצים - בניוזלטר השבועי

הכירו את הטייסים החדשים מהקיבוצים! משפצים מכל הלב בתי חיילים בודדים בקיבוצים. כל מה שצריך לדעת לפני שפותחים מכינה קדם-צבאית בקיבוץ. זאת ועוד בניוזלטר השבועי
אנה חיילת בודדת
 25/06/2021

קחו אותנו למרום

ארבעה קיבוצניקים עמדו על מגרש המסדרים בטקס "מסדר כנפיים" שהתקיים אתמול (חמישי) בבסיס חיל האוויר בחצרים, בו הוענקו כנפי טיסה לבוגרי קורס טיס 182. מדובר ביותר מעשרה אחוזים מתוך כלל 39 לוחמי צוות אוויר שסיימו את הקורס, וביניהם סגן י', מקיבוץ במועצה האזורית גזר - טייסת הקרב החמישית בסך הכל מאז נפתח הקורס לנשים, והקיבוצניקית השנייה
עם כיוון השעון: סגן י', סגן א', סגן נ' וסגן מ' . כל הצילומים באדיבות דובר צה"ל
עם כיוון השעון: סגן י', סגן א', סגן נ' וסגן מ' . כל הצילומים באדיבות דובר צה"ל

ארבע נשים ו־35 גברים קיבלו אתמול את כנפי הטיסה  בבסיס חיל האוויר בחצרים, בטקס סיום קורס טיס מספר 182. הטקס התקיים בסימן 40 שנים למבצע ׳אופרה׳, בו הושמד הכור הגרעיני בעיראק, במעמד נשיא המדינה, ראובן ריבלין (בפעם האחרונה בתפקיד), ראש הממשלה, ח"כ נפתלי בנט (בפעם הראשונה בתפקיד), שר הביטחון, ח"כ רא"ל (במיל') בני גנץ, סגן הרמטכ״ל, האלוף אייל זמיר, מפקד חיל האוויר, האלוף עמיקם נורקין, מפקדים, משפחות הבוגרים ואורחים נוספים.

מזכ"ל התנועה הקיבוצית, ניר מאיר, בירך את מסיימי קורס טיס 182: "התנועה הקיבוצית גאה, אך לא מופתעת. ברכות מקרב לב וטפיחה עזה על השכם לבני הקיבוצים בוגרי קורס הטיס. זה לא חדש ולא מפתיע שבני הקיבוצים מייצגים אותנו בכבוד, על הבמה הלאומית. ברכה מיוחדת לי' שהשלימה מסלול ארוך במיוחד ומצטרפת ללהק המצומצם של טייסות הקרב. אחוז בנות הקיבוץ בקבוצה הזאת חורג מכל פרופורציה בהשוואה לחלקנו בציבור הכללי.

שאפו ענק לטייסים הטריים, להורים הגאים וגם לקיבוצים ולחינוך הקיבוצי!".

ואלו בני הקיבוצים שסיימו את קורס טיס 182:

סגן י', טייסת קרב, בת 22, מתגוררת בקיבוץ במועצה אזורית גזר. בתיכון הייתה חניכה בנוער העובד והלומד. היא התגייסה תחילה לקורס 180 ולקראת סוף הקורס היא ביצעה תפקידי פיקוד שונים בבית הספר לטיסה. לאחר מכן חזרה לקורס 182, אותו היא סיימה בתחושה שהיא נמצאת במקום הנכון. 

סגן מ', טייס תובלה, בן 21, מתגורר בקיבוץ במועצה האזורית גליל עליון. אביו של מ' שירת במשך 23 שנים בחיל האוויר. אחיו התאום של מ' שירת בחטיבת הצנחנים וכיום נמצא בקורס טיס בשלב הבסיסי. לאחר התיכון עשה שנת שירות בתנועה הקיבוצית בכפר לנוער בסיכון, שם היה אחראי על 44 חניכים בכיתה י"א.

סגן א', נווט קרב בן 22, מתגורר בקיבוץ במועצה אזורית רמת הגולן. עוד אחד מאחיו נמצא היום בקורס טיס, במחזור 186 שיסיים בעוד מספר שנים. הוא היה חניך בתנועת הנוער בני המושבים ובתכנית "קשת" של מכינת תבור. לאחר התיכון יצא לשנה במכינה הקדם צבאית 'עין פרת'.

סגן נ' נווט קרב בן 23, מתגורר בקיבוץ דתי במועצה האזורית עמק המעיינות. בתיכון הרחיב פיזיקה, היה חניך בבני עקיבא ואף הדריך שנתיים. לאחר סיום הלימודים היה במכינה במשך שנה וקצת. נ' התחיל במגמת מסוקים, והוסב בשלב הראשוני למגמת נווטי קרב. עם נ' מסיימים שלושה מחבריו אשר למדו עמו במכינה. 


באנר כנס חברה וקהילה ה-3

משמחים חיילים בודדים במייקאובר משולש

בשבוע שעבר שופצו שלושה בתי חיילים בודדים
בקיבוצים ברחבי הארץ בשיתוף פעולה יוצא דופן
בין עמותת "סושייאלאייז - רותם למען הקהילה"
ביחד עם עשרות מתנדבים, מעצבות פנים ומחלקת
חיילים בודדים בתנועה הקיבוצית
אינה סוקוסקי, החיילת הבודדה לשעבר, עוזרת לבנות פינות ישיבה לחיילים הבודדים בחצור
אינה סוקוסקי, החיילת הבודדה לשעבר, עוזרת לבנות פינות ישיבה לחיילים הבודדים בחצור

חדרי החיילים הבודדים בקיבוצים כרמיה ועין החורש עברו מתיחת פנים, עיצוב והום סטיילינג, וקיבוץ חצור שנערך לקליטת גרעין צבר זכה להיות ביה"ס לנגרות ליום אחד, והעולים החדשים שעדיין לא הגיעו כבר זכו לפינות ישיבה מעוצבות וחינניות.

את המיזם החברתי המחבר ישראלים מכל קשת החברה הישראלית מפיקה עמותת 'סושייאלאייז - רותם למען הקהילה'. העמותה הוקמה להנצחתו של רתם שרביט ז"ל, ששירת כחייל קרבי בפלוגת הסיור של הנח"ל ונפל במהלך פעילות מבצעית בלבנון בשנת 1997. העמותה בחרה להנציח את זכרו של רתם על ידי מעשים טובים וסיוע לאוכלוסיות מוחלשות, נושא שהיה קרוב לליבו של רתם. חברות ומפעלים נרתמים למיזם, תורמים כסף לשיפוץ ואת עובדיהם החרוצים ליום התנדבות למען אוכלוסיות שונות הזקוקות לכך. בחיבור המנציח את אחיהן, שני שרביט וקרן שלום מהעמותה מצליחות שוב ושוב להפתיע עם עשרות מתנדבים המתייצבים מלאים חדווה לסייע ולפעול ביום של תרומה ואחריות חברתית.

שתי חברות פעלו בשבוע שעבר בקיבוצים: חברת 'סופרים נדל"ן' בעין החורש, וחטיבת המכירות של קבוצת שטראוס בחצור וכרמיה. המתנדבים זכו לשמוע על עשייה חברתית ארוכת שנים בתנועה הקיבוצית בכל הקשור לאימוץ חיילים בודדים, וקיבלו אמביציה לבצע את משימות העיצוב במלוא הכוח, באנרגיה גבוהה ובמצב רוח מרומם.

יעל אייזנר ומוריה איילון שחר ממחלקת חיילים בודדים של התנועה הקיבוצית, מבטיחות להמשיך במלוא המרץ ולייפות בעזרת 'סושייאלאייז' ומתנדבים עוד חדרי חיילים רבים. "בכדי להצליח", מוסיפה אייזנר, "אנו זקוקים למפעלים וחברות שרוצים לקחת חלק בפרויקט מדהים, שהוא כולו ביטוי של ערבות הדדית בעם ישראל.  מפעלי תעשייה קיבוציים, ארגונים וחברות הרוצים להרבות טוב בעולם מוזמנים לפנות, יש 700 חיילים בודדים בתנועה הקיבוצית - בואו נפנק את כולם".


באנר ביטוח חקלאי

אלמוג בוקר יהיה בכנס חברה וקהילה ה-3 של התנועה הקיבוצית - ומה איתך?

הכנס השנתי של אגף חברה וקהילה שייערך בשבוע הבא, יום רביעי (30/6), בביה"ס האזורי שער הנגב יוקדש לנושא המנהיגות, ויפגיש ממלאות וממלאי תפקידים מקיבוצים בכל רחבי הארץ ליום של השראה, למידה ומילוי מצברים. כ-220 משתתפות ומשתתפים כבר נרשמו לכנס, מהרו להבטיח את מקומכם.ן!

תהיו קיבוץ עברון! מנהלת הקהילה של עברון, נטע קדם שוורץ, שכרה מיניבוס ל-12 המנהלים ומנהלות וכל ממלאי וממלאות התפקידים שיגיעו יחד איתה לכנס. לדברי נטע: "כנס חברה וקהילה מהווה עבורנו הזדמנות מופלאה לזמן איכות וגיבוש בעיקר, לאחר התקופה המורכבת שעברנו כולנו בשנה וחצי האחרונות וכן הזדמנות ליהנות מיום של תכנים משמעותיים וחשובים, שיהוו כלים להמשך עבודתנו. לבחירה לקיים את הכנס דווקא בנגב המערבי שעבר לאחרונה עוד "סבב" לחימה" יש ערך מוסף רב וחשוב, ואנחנו נהיה שם".

הכנס ייפתח בפאנל שכותרתו - "מעוצמה אישית לעוצמה אזורית" עם ח"כ נירה שפק (כפר עזה) ושרה עברון (סעד), המזכ"לית הנכנסת של הקיבוץ הדתי, ובהנחיית העיתונאי אלמוג בוקר. בהמשך ייערכו מעגלי דיון מקבילים סביב סיפורי מנהיגות מקומיים מקיבוצים שונים וניתן יהיה לבחור מביניהם, ולאחריהם מושב בנושא מנהיגות אזורית בחירום ובשגרה עם לילך שיינגורטן, מנכ"לית המועצה האזורית שער הנגב. בין לבין ישולבו אתנחתא אמנותית וארוחת צהריים עשירה ומפנקת. המשבצת החותמת את היום מבטיחה סיום מצחיק וקולע: מפגש מרתק ומלא הומור עם הכותבים והיוצרים של "היהודים באים".

להרשמה לחצו כאן. ההרשמה תיסגר ביום א' הקרוב ב-10:00.

למידע נוסף ותוכנית הכנס המלאה: לחצו כאן.


באנר משקארד

כל מה שצריך לדעת לפני שמחליטים להקים מכינה קדם-צבאית בקיבוץ

בשנים האחרונות מספר רב של קיבוצים מתקשרים עם מכינות קדם צבאיות ונותנים להם בית בקיבוץ. אגף צעירים ומעורבות בחברה יצר מסמך שנועד לסייע לקיבוצים אשר בוחנים את האפשרות להקמת מכינה בשטחם ולהעניק להם למידע על מה דרוש לבדוק ולסכם לפני צעד זה
מחזור ג' של מכינת רעות ביחיעם על רקע המבצר המפורסם
מחזור ג' של מכינת רעות ביחיעם על רקע המבצר המפורסם

בתנועה הקיבוצית, ובאגף צעירים ומעורבות בחברה במיוחד, מעודדים את הקיבוצים לאמץ פרויקטים חברתיים בכלל ומכינות קדם צבאיות בפרט בחצר הקיבוץ. במהלך השנים הובן כי הצלחת שיתוף הפעולה נשען לרוב על תיאום ציפיות מוצלח, הבנה עמוקה של מהי מכינה, התאמת המעורבות החברתית של המכינה בקיבוץ והתקשרות נכונה בין הקיבוץ למכינה.

בדיוק בשביל זה יצרו באגף צעירים ומעורבות בחברה מסמך, אשר נכתב בשיתוף מנהלי קהילות שמארחים בקיבוצם מכינות ובהתייעצות עם מנהלי וראשי מכינות בקיבוצים. המסמך נועד לסייע לקיבוצים הבוחנים את האפשרות להקמת מכינה קד"צ (קדם-צבאית) להבין את המחויבות ההדדית, מה חשוב לבדוק טרם יצירת המחויבות, ומהן הדרישות שהקיבוץ יכול לדרוש מהמכינה (כלכליות וקהילתיות). המסמך מבהיר מהן סוגי המכינות הקדם צבאיות שקיימות בימים אילו וכיצד ניתן לטייב את מערכת היחסים שבין הקיבוץ למכינה.

מוריה איילון שחר ממחלקת ביטחון בתנועה, כותבת המסמך, מוסיפה כי "אנו, באגף צעירים ומעורבות בחברה, מהווים מקור ידע בנושא מכינות קד"צ וכי והמסמך מאגד בתוכו ניסיון של מספר קיבוצים עם שהות מכינה בחצר הקיבוצית. פעילי ופעילות האגף זמינים לסייע בכל שלב בתקשורת מול המכינות".

לקריאת המסמך: לחצו כאן.


באנר הזמן הירוק המחודש

תמונת השבוע:
החופש קורא לי לצאת לחיים חדשים

טקס הסיום של בית הספר התיכון "נופי הבשור", במועצה האזורית אשכול
טקס הסיום של בית הספר התיכון "נופי הבשור", במועצה האזורית אשכול

783,527 תלמידי חטיבות הביניים והחטיבות העליונות סיימו ביום ראשון את שנת הלימודים ויצאו לחופשת הקיץ, וביניהם גם תלמידי בית החינוך "נופי הבשור" במועצה האזורית אשכול שחגגו בטקס סיום מושקע - כפי שניתן לראות בתמונה. בשבוע הבא (רביעי) תסתיים גם שנת הלימודים בבתי הספר היסודיים.

זו הייתה שנה מאתגרת ומורכבת במיוחד תקופת הקורונה, השנה השנייה ברציפות שבה הלימודים נקטעו שוב ושוב בשל הקורונה, ולמעשה נותרו ממנה כחודשיים רצופים בכיתות, כשגם הם שובשו בשל הלחימה בעזה ומבצע "שומר החומות". השנה המורכבת כפתה על התלמידים הסתגלות מהירה ללמידה מרחוק, וחשפה אותם לחוסר ודאות מתמשך.

נקווה שהשנה הבאה תהיה "רגילה ונורמלית", כזו שמגיעים בה כל יום לבית הספר, פוגשים חברים ומורים ויושבים כולם בכיתות למרות ניצני הקורונה ששוב מבצבצים. נאחל לתלמידים חופש מרגיע ומהנה בו ינוחו ויצברו חוויות טובות, ובעיקר שיחזרו שלמים ובטוחים לבית הספר עם תומו. 


פייסבוק התנועה

חמסה חמסה - קצת על התוכנית שמלווה חיילים בודדים לפני ואחרי הצבא

לאור הצלחות רבות בקיבוצים בעבר, ולאחר חשיבה ממושכת על תהליך ומעטפת - תכנית חמסה היא המענה לחיילים הבודדים בתנועה הקיבוצית. חמסה היא תכנית רצף חמש שנתית שמטרתה לדאוג לעולה החדש מרגע הנחיתה ועד שיעמוד על רגליו כאזרח מן השורה. ואם יבחר לחיות בקיבוץ אחרי כל זה - הרווחנו
חיילים בודדים. צילום: אמיליאנו מוסקוביץ'
צילום: אמיליאנו מוסקוביץ'

"אף אחד לא מבין למה אני פה, משרת בצבא ולא עושה חיים משוגעים בקוסטה ריקה. אני מנסה להסביר אבל אני רואה שהם לא מבינים..." מספר במבטא כובש גלן צ'אבס, עולה חדש מקוסטה ריקה שהגיע לאולפן בקיבוץ יגור. לצ'אבס סיפור מרגש ומדהים שהשאיר את כל מי שישב בחדר בפה פעור. מיד לאחר המשפט הזה הוא מחדד בעיניים נוצצות: "אבל כשנפגשתי עם חייל בודד אחר ודיברנו, הוא הבין אותי מיד. פעם ראשונה שמישהו הבין אותי ואני אותו. זה משהו בלב שקשה להסביר. זה רגע כזה שפתאום אני מבין שזה מה שאני צריך לעשות".

כמה ימים אחר כך, עולה לנאום באירוע בקיבוץ, אלחנדרו קומנה רסלר והוא מספר סיפור דומה: "בהתחלה הדילמות אבל אז יש משהו כזה שמרגישים בלב, רגע אחד שנופל האסימון שזה מה שאני רוצה, לשם אני שייך, זה המקום שלי. הוא מספר על ונצואלה ועל הקשיים שם והמרחק מהבית ומהמשפחה והקורונה המשתוללת. אבל כל אלה לא משנים את העובדה שהוא בא לחיות פה ולשרת את המדינה. לצד זה, הוא גם נהנה מכל רגע בצובה והוא רוצה להישאר שם גם הרבה אחרי".

תכנית חמסה נולדה מתוך ניסיון נצבר באימוץ חיילים בודדים עולים חדשים בקיבוצים ומתוך ההבנה שצריך תהליך ורצף לתמיכה בהם. מה שקרה באופן ספורדי בקיבוצים אחדים, אך לא באופן ממוסד ובמעטפת הרחבה המוצעת בחמסה. הבנה זו היא השראה מהעשייה המפוארת בקיבוצים בתחום קליטת עולים חדשים בוגרי אולפנים ואימוצם בהיותם חיילים בודדים וגם מפועלו של צביקה לוי ז"ל - האבא של החיילים הבודדים בתנועה הקיבוצית וחבר קיבוץ יפעת.

הרעיון הכללי הוא לייצר עבור העולה רצף ליווי ותמיכה מרגע עלייתו ארצה ועד קליטתו והתאקלמותו המלאה כאזרח. להכין את העולה לפני הצבא - מכינה של אולפן בקיבוץ עם אוריינטציה צבאית; לדאוג לחייל בזמן שירותו הצבאי - בית בקיבוץ, אימוץ כמיטב המסורת (זו שכבר קיימת שנים רבות), משפחה מאמצת ובתוספת ליווי מקצועי של עובד/ת סוציאלי וליווי חברתי מטעם צוות חמסה; ולבסוף גם תמיכה לקראת שחרור, במהלכו ובשנה שאחרי הצבא - עבודה ודיור בקיבוץ, מענקים והכוונה להמשך.


באנר כנס חברה וקהילה ה-3

עושים טוב לקהילה הקיבוצית
ולחברה הישראלית

בשבוע שעבר התקיים ערב למידה בזום לרכזי מעורבות חברתית בקיבוצים, שהיה תחת הכותרת "קהילה מתנדבת" ועסק בהנעת מתנדבים, שיתופי פעולה ומינוף עשייה חברתית. בערב הלמידה לקחו חלק 29 קיבוצים ו-3 יישובים (באר אורה, מנחמיה וציפורי)
אריזה והכנת משלוחים לפרויקט כרובית ברמת רחל, בהובלת צוות מעורבות חברתית של הקיבוץ
אריזה והכנת משלוחים לפרויקט כרובית ברמת רחל, בהובלת צוות מעורבות חברתית של הקיבוץ

בקיבוצים רבים קיימים צוותי מעורבות חברתית (צמ"ח) שמעודדים את החברים והחברות להתנדב לעשייה חברתית משמעותית, ויוצרים פרויקטים חד פעמיים או שנתיים המייצרים חיבור ושותפות בין הקהילה הקיבוצית בתוך עצמה, ובינה לבין אוכלוסיות שונות בחברה הישראלית. אגף צעירים ומעורבות בחברה בתנועה הקיבוצית עוסק בהכשרת צוותי מעורבות חברתית בליווי אישי ומקצועי, קיום ימי למידה המיועדים לרכזי הצוותים לשם הפרייה הדדית, התמקצעות בתחום ההתנדבות והעלאת סוגיות משמעותיות בתום העשייה החברתית.

את הערב פתח עופרי רביב, ראש אגף צעירים ומעורבות בחברה, שסיפר על פעילות האגף בתחום המעורבות החברתית. בהמשך, הציגה ליאור צנגן, רכזת צוות מעורבות חברתית ברמת רחל את פעילות הקיבוץ בתחום, וסיפרה על איך מגייסים מתנדבים ומייצרים שיתופי פעולה, איך בוחרים פרויקטים מוצלחים וכיצד מייצרים שותפויות ארוכות טווח. לסיום, שיר גורן, רכזת צוותי המעורבות החברתית בקיבוצים מטעם התנועה הקיבוצית, הנחתה סדנא בחלוקה לחדרים, שם נבחנו פעילויות הקיבוצים ועלה לדיון נושא מינוף העשייה, כיצד מייצרים משמעות וכיצד רותמים קהילה.

"המפגש היה בחלט מלמד ומפרה, הרכזים השונים קיבלו רעיונות חדשים מעמיתיהם ועוד כיווני חשיבה לאיך ניתן לרתום את קהילה לעשייה חברתית", אומרת שיר גורן. "מטרתנו היא להרחיב ככל שניתן את מעגלי העשייה, תוך הקמת עוד ועוד צוותים של מעורבות חברתית בקיבוצים וחיבור הצוותים לרשת משמעותית שתיתן מענה לסוגיות חברתיות ותמצב את ההתנדבות כערך עליון".


באנר משקארד

הזמנה לישיבת מועצת התנועה הקיבוצית (3/2021)

הישיבה שתיוחד לציון 100 שנה לעין חרוד ו-50 שנה
למותו של יצחק טבנקין, תתקיים ביום שני, ג' באב תשפ"א, 12.7.21, בבית ציזלינג, עין חרוד מאוחד,
ובהוועדות חזותית (זום)
לוגו מזכירות התנועה

09:00 – התכנסות, הרשמה וכיבוד

10:00 - פתיחה

על סדר היום

  1. אישור פרוטוקול מועצה 2/2021 מיום 10.6.21.
  2. ממועצה למועצה.
  3. מעבר בית התנועה.
  4. הוקרה לעדנה סולודר על שנים רבות של פעילות.
  5. 100 שנים לעין חרוד ו- 50 שנה למותו של יצחק טבנקין והקמת יד טבנקין

מזכירי הקיבוצים/מנהלי הקהילות מתבקשים לוודא את השתתפותם של  צירי/ נציגי הקיבוץ  במועצה, המהווה, כידוע, את "אסיפת הקיבוצים" על כל המשתמע מכך.  להזכירכם, כציר במועצה מטעם קיבוץ יכול לכהן רק מי ששמו מופיע בפנקס החברים של אותו הקיבוץ.


באנר ביטוח חקלאי

תערוכה חדשה בבית שטורמן:
עדות מחאה - עשור של מחאה אזרחית

תערוכה חדשה בבית שטורמן: עדות מחאה - עשור של מחאה אזרחית

בבוקרו של עידן חדש התערוכה "עדות מחאה" אקטואלית מתמיד, מוקירה את המפגינים והמוחים בעשור האחרון ועורכת מחווה לצלמי העיתונות שתיעדו אותם בכשרון ובאומץ. חופש המחאה והזכות לאספה הם אבן היסוד במשטר דמוקרטי פלורליסטי, המכבד זכויות אדם ושלטון חוק. הסיבות למחאה ואופני הפעולה הינם מגוונים ושונים. תחושת האחדות וההתרגשות העולה במחאות חיונית להדלקת הניצוץ והאפשרות לפרוץ ולגעת באחרים שישפיעו בסופו על אפשרות לשינוי. 

בחרנו עבודות המתחילות במחאת האוהלים ברוטשילד, דרך מחאות הקהילה האתיופית, חרדים, פליטים, אלימות נגד נשים, החברה הערבית, להט"בים עד לשיא מחאות בלפור השנה. 

אוצרות התערוכה: דנה וולפיילר–ללקין וענת קלימן.

התערוכה תוצג במוזיאון בית שטורמן, עין חרוד מאוחד, עד לחודש דצמבר 2021.
 פרטים נוספים ניתן למצוא באתר המוזיאון, בטלפון 04-6486328, או בדוא"ל
 Marketing@beit-shturman.co.il.


באנר הזמן הירוק המחודש

בועטת, נועזת וייחודית:
סדרת הקונצרטים הקרובה של תזמורת נתניה הקאמרית הקיבוצית מציגה מפגש מרתק בין הרנסנס למודרני

התזמורת תבצע בבכורה עולמית גרסה מחודשת ל"סוויטת קפריול" של וורלוק, בעיבודו של ירון גוטפריד, שגם ינצח על הקונצרט. הסדרה תתקיים בין התאריכים 27-19 ביוני ותארח את הכנר רועי שילוח, מחשובי הכנרים הישראלים
קונצרט תעתועים התזמורת הקאמרית הקיבוצית

עונת היובל של תזמורת נתניה הקאמרית הקיבוצית החזירה לבמה כמה מהמנצחים והמנהלים מוזיקליים שליוו אותה לאורך השנים, בהם גם המנצח ירון גוטפריד, אשר כיהן כמנהלה המוזיקלי של התזמורת בין השנים 2002-2011 וישוב בקרוב לנצח על הסדרה "תעתועים". גוטפריד הינו מוזיקאי רב תחומי המשמש גם כפסנתרן ומלחין, ונחשב לאחד המנצחים שהשפיעו על התזמורת רבות, הפיחו רוח חדשה ברפרטואר שלה והובילו אותה לפסגות ביצועיות מרשימות. יצירותיו יוצאות לאור בהוצאת התווים הבינלאומית SIKORSKI ומבוצעות על ידי תזמורות רבות ובפסטיבלים ברחבי הארץ והעולם.

במסגרת הסדרה, התזמורת תבצע לראשונה כאמור את גרסתו המחודשת ל"סוויטת קפריול", אחת  מיצירותיו הפופולריות ביותר של המלחין פיטר וורלוק. בקונצרט תנוגן בנוסף יצירה מאת המלחין פליקס מנדלסון והסימפוניה מס' 41, "יופיטר" של מוצרט. בסדרה יתארח הכנר רועי שילוח, חבר הסגל הבכיר באקדמיה למוסיקה ולמחול בירושלים, שהחל להופיע כסולן עם התזמורת הפילהרמונית כבר בגיל 12, ומאז הופיע עם תזמורות רבות באולמות החשובים ביותר בארץ ובעולם.

מועדי הקונצרטים: בית גבריאל – 27.6, בשעה 19:30.

לפרטים והזמנת כרטיסים:

077-466-1766 – 3579* / אתר התזמורת: WWW.NKO.CO.IL


 
 
 
 
יש לכם סיפור מעניין? רוצים לספר על המתרחש בקיבוצכם? להתלונן? לייעץ? לשבח?! כתבו לנו.
 
2ab06947-5784-40e5-b5f5-5e70f4a846db.jpg
color-facebook-48.png
color-link-48.png

הוספת תגובה חדשה