דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

כל מה שמעניין בתנועה הקיבוצית ובקיבוצים - בניוזלטר השבועי

שנה ל-7 באוקטובר: בעשרות קיבוצים ברחבי הארץ ובקהילות יהודיות בעולם זכרו, הזכירו והתאבלו. הכיסא הענק שבנו ברגבים כדי להזכיר את החטופים. לאחר כמעט 72 שנה - באשכול שוב תכהן ראשת מועצה ואולי אתם מתאימות ומתאימים לכהונה בוועדים ממונים? כל זאת ועוד בניוזלטר השבועי של התנועה הקיבוצית
סימונה שטריינברכר
 11/10/2024
לחצו כאן לצפייה בעמוד זה בדפדפן
 

התנועה הקיבוצית זוכרת ומתאבלת

ביום ראשון (6.10.24) התקיימו במקביל בעשרות קיבוצים ברחבי הארץ טקסי זיכרון לציון שנה ל-7 באוקטובר, בהם לקחו חלק אלפים. המשתתפים הרבים התייחדו עם זכרם של הנרצחים באותו יום נורא והנופלים במלחמת 'חרבות ברזל', בהם 319 חברי ותושבי קיבוצים (גופות נרצחים נוספים מהקיבוצים מוחזקות בעזה), ולא שכחו את 101 החטופות והחטופים - החיים והמתים - שמציינים גם הם שנה בשבי חמאס, וחובה עלינו לפעול למען שחרורם בהקדם. צפו בווידאו המסכם
הטקס שהתקיים בקיבוץ פלמ"ח צובה. לחצו על התמונה לצפייה בסרטון המסכם

הטקסים בקיבוצים השונים נערכו ביום ראשון בערב (6/10) וביום שני (7/10) במרבית בקיבוצי הנגב המערבי, בהשתתפות נציגי התנועה הקיבוצית. כל הטקסים התקיימו בארגונם המסור של מנהלות ומנהלי התרבות ומתנדבים. בקיבוצים רבים הורד הדגל לחצי התורן לאות אבל והזדהות עם משפחות הנרצחים והנופלים, ושולבו בטקס מיצגים הקוראים להחזרת 101 החטופים המוחזקים עדיין בידי חמאס בעזה.

בין המשתתפים בטקסים, במקומות מגוריהם הזמניים - אלפי חברים וילדיהם המפונים כבר שנה מקיבוצי הנגב המערבי וגבול הצפון. בקיבוצי הצפון והעמקים נערכו הטקסים בהתאם להגבלות פיקוד העורף, עם נוכחות מצומצמת של משתתפים. הטקס שודר והועבר לאנשי הקיבוץ שנותרו בביתם.

במרבית הטקסים הוקראו הדברים שכתב ההיסטוריון והסופר מוקי צור מעין גב:

"זוכרים את אלפי הטילים המתנפצים, את פריצת הגדרות, את אלפי עיני השנאה בבתינו, את החורבן, החטיפות, ההתעללות, את הרצח. 
זוכרים את הגלות בתוך הארץ. זוכרים את קרבות הגבורה, את המלחמה הקשה, את האחריות שהגיחה מכל פינה. 
את הגעגוע הצורב לחטופים, לנרצחים, לנופלים במערכה. בכל אלה עמד עם ישראל ובתוכו קהילותינו - קיבוצינו. במיוחד אלו בנגב ובגליל. 
מתוך הזיכרון והאבל, מתוך הסירוב להאמין, הכעס, צמחה לאט-לאט הקבלה של העובדות הקשות. 
נקום מאבלנו זוכרים נדחפים אל תיקון. לתקווה. כל אחד בדרכו, בזמנו. והתקווה יודעת לחבק ולא להרדים. ליצור ולא לשכוח. לחלום עם עיניים פקוחות. 
לא פחד מאויב אכזר יניע אותנו למעשה הנדרש. לא כניעה להגיון המלחמה אלא רצוננו הנחוש להגן ולממש את היקר לנו. אף על פי כן".

 
באנר רילוקיישן חינוכי

בקהילות היהודיות התכנסו לטקסי זיכרון לציון שנה לטבח ה-7 באוקטובר

אחווה עולמית: הקהילות היהודיות בעולם, תנועות הנוער וארגוני הסטודנטים היהודיים לקחו הובלה בטקסי הזיכרון לנרצחי ונופלי ה-7 באוקטובר ומלחמת חרבות ברזל
סימונה שטיינברכר מכפר עזה, אמה של דורון שנמצאת בשבי חמאס, מדברת באירוע שהתקיים בפרלמנט הרומני
סימונה שטיינברכר מכפר עזה, אמה של דורון שנמצאת בשבי חמאס, מדברת באירוע שהתקיים בפרלמנט הרומני

הטקסים נערכו בתחילת השבוע, בימים ראשון, שני ושלישי. בבלגיה, למשל, ארגנו בבריסל טקס מרכזי בו השתתפו כמעט 2,000 אנשים. את ההובלה לקחו חמש בנות שמייצגות כאן את פורום החטופים - ארבע הן בוגרות של תנועת הבונים דרור ואחת מהנוער הציוני. טקסים נוספים בעיר נערכו בסניפי תנועות הנוער הציוניות. טקס מרשים נערך גם בעיר הצרפתית מרסיי, השנייה בגודלה במדינה, בסידני אוסטרליה, ובאמסטרדם שבהולנד, שם התקיים במועדון תנועת הבונים דרור אירוע שאורגן בשיתוף פעולה עם התנועות הנוער הציוניות, בתמיכת מספר ארגונים נוספים, לציון שנה לטבח הנורא שאירע ב-7 באוקטובר 2023. 

האירוע באמסטרדם כלל מספר חלקים שונים: בתחילה, המבקרים עברו בשלוש חדרים נושאיים שכל אחד מהם היה קשור לאופן שבו החברה הישראלית מגיבה למלחמה. חדר אחד עסק בחיילים שנפלו ובמורשת הגבורה שהם הותירו אחריהם, חדר נוסף עסק באזרחים שנרצחו ב-7 באוקטובר, בקיבוצים סביב עזה ובצעירי פסטיבל נובה, והחדר השלישי עסק בחטופים ובסיפורים האישיים שלהם. לאחר סבב פעילויות שבו המשתתפים ביקרו בכל החדרים, נערך טקס שבו נקראו עדויות, הושרו שירים, נאמרו תפילות ונערכה דקת דומייה לזכר הנופלים. לאחר הטקס שמעו כולם את סיפורו של יוסף ג'וחא אנגל (רמת רחל), שהיה שליח 'הבונים' בהולנד לפני 40 שנים והוא סבו של אופיר אנגל שנחטף מבית חברתו בבארי והיה בשבי החמאס במשך 54 ימים, לפני ששוחרר ביומה האחרון של העסקה עם חמאס.

ביום שלישי התקיים אירוע שיא לציון שנה ל-7/10 בפרלמנט ברומניה בנוכחות השגריר הישראלי ליאור בן דור. בין המשתתפים נכחו גם בכירי הממשל הרומני, נשיא הפדרציה היהודית, חברי פרלמנט ושגרירים ודיפלומטים מ-23 מדינות. בפאנל מיוחד בנושא אלימות מחבלי החמאס כלפי נשים וילדים השתתפו שרת המשפחה, ונשיאת בית משפט השלום הרומני. אורחי הכבוד באירוע הזיכרון בפרלמנט בבוקרשט היו דורון ליבשטיין, אחיו של אופיר ז״ל, שסיפר על מה שהתחולל בכפר עזה באותה שבת שחורה ועל האובדן הכבד של משפחתו, ויורי לוין, שהיה עוזרו האישי של אופיר ונחטף מדירתו שבשכונת הדור הצעיר בכפר עזה אך הצליח להימלט, וסיפר את סיפורו שלא הותיר עין אחת יבשה בקהל. משפחתה של החטופה דורון שטיינברכר מכפר עזה, שנמצאת כבר שנה בשבי חמאס, נכחו אף הם והיוו עדות חיה לסבלם של משפחות החטופים אשר מחכות לחזרת יקיריהם. ממשלת רומניה הביעה הזדהות עם ישראל במהלך השנה ופעלה רבות לקיום אירועי סולידריות למען ישראל. הקשר הטוב עם הקהילה היהודית ברומניה מתקיים הודות לתכנית "נטעים", אשר נוסדה על ידי אופיר ליבשטיין ז״ל שהיה יו"ר תנועת הבונים דרור ושירי מדר, מנכ"לית התנועה, ועוסקת בחיבור בין ישראל ויהדות התפוצות ברוח התנועה הקיבוצית.


באנר ביטוח חקלאי

"מאמץ משולב של אלף זרועות
למען הנפגעים"

נרי שוטן ניהל או המחלקה הפוליטית עד ל-7 באוקטובר אך מאז ניהל את מערך החירום של התנועה הקיבוצית וכעת מנהל את קרן התרומות התנועתית למען קיבוצי הנגב המערבי והצפון. כאשר אנו מציינים שנה לאותה שבת שחורה, הוא חוזר לאותו יום, נזכר ומזכיר את הפעילות התנועתית המגוונת שנעשתה למען הקהילות ועשרות האלפים שפונו מביתם למגורים זמניים
הכנת ריהוט עץ למפונים במרלו"ג התנועתי. "היינו כתנועה לעזרת חברי וחברות הקיבוצים שהיו צריכים אותנו"
הכנת ריהוט עץ למפונים במרלו"ג התנועתי. "היינו כתנועה לעזרת חברי וחברות הקיבוצים שהיו צריכים אותנו"

שבת, שבעה באוקטובר 2023 בשעה 07:41 – הודעה ראשונה בקבוצת הוואסטאפ של צוות מזכ"ל התנועה הקיבוצית על אירוע גדול שמתרחש בעוטף, במקביל התקשורת מדווחת ואזעקות באזור המרכז. מנסים להבין מה קורה, שברי מידע. הודעות עפות לכל עבר. בשעה 10:34 אביב, דובר התנועה, שולח את ההודעה שסימנה, לפחות לי, שאנחנו באירוע שונה. לא עוד סבב. "אופיר ליבשטיין נפל". בשעה 18:00 החל לפעול מוקד החירום של התנועה. בערב שורדי כפר עזה מתחילים להגיע למלון בשפיים. ביום ראשון בצהריים "זום" ראשון עם נציגי שער הנגב, ובדרך אל חמ"ל המועצה ברוחמה. מכאן – ארבעה חודשים של הימתחות אין קץ. מאמץ משולב של אלף זרועות.

שנה עברה. אני מביט לאחור מתוך הודיה ומתוך הבנה כי הינו שם כולנו, כל אחד ואחת לפי יכולותיו. היינו שם כאנשים. היינו כתנועה לעזרת חברי וחברות הקיבוצים שהיו צריכים אותנו. טיפלנו בפינוי – אוכלוסיית 56 קיבוצים פונו ביומיים הראשונים, ועוד אלפים רבים מערי הדרום שרבים מצאו בית חם בקיבוץ. הקמנו מרכז לוגיסטי שנתן ומוסיף לתת כל העת מענה לצרכים פיזיים של הקהילות והמפונים שפונו בלי כלום, סייענו בהקמת מכבסות במקומות הפינוי וארגון עשרות רכבים זמניים לקיבוצים. סייענו לקיבוצים הקולטים, עבדנו מול משרדי הממשלה בהנפקת תעודות זהות ודרכונים, מול מס רכוש, מיצוי זכויות הנפגעים ועוד. הגדרנו אנשי קשר לליווי צמוד של הקהילות המפורקות, שעטפו, וסייעו בכל מה שהיה נדרש. סייענו למאות בקשות פרטניות בתחומי בריאות ורווחה וגם בחקלאות, בנושאי חשמל ואנרגיה ובחינוך. הקמנו את קרן התרומות שכבר גייסה עשרות מיליונים עבור שיקום קיבוצים וחיזוק הקהילות, ולכל אורך הדרך אנחנו מסייעים למשפחות ולמטה משפחות החטופים. היינו שם מתוך שליחות שאף נפש לא תישאר זנוחה. בצניעות ובמחויבות עמוקה ומלאה.

הבחירה הערכית לא מטשטשת את הקושי הנפשי ואת הצורך בעיבוד החוויה. האחריות לא מורידה מהחוויה הנפשית המורכבת של כולנו. אני זוכר בכאב את המראות של המשפחות מכפר עזה שהתארחו בשפיים מקבלות את בשורות האיוב על יקירים - וקורסות. אלה היו מחזות קשים שלא אשכח. כמו גם את העוצמות האדירות של כל המשפחות להמשיך את החיים עם כל הכאב הנורא. היה לנו חשוב להחזיק אחת את השני, עבורנו, עבורם. בתוך כל הכאוס בו אנחנו נמצאים כבר כל כך הרבה זמן, זהו מצפן ערכי ונפשי, ציבורי ואישי.


באנר משקארד

שנה ל-7 באוקטובר: קהילת כפר עזה מביאה את סיפורה מאותו יום ארור בתערוכה חדשה שפתוחה לקהל הרחב

״מבעד עיניהם – סיפור קהילת כפר עזה״ היא תערוכה חדשה שמוצגת באולם התרבות בקיבוץ שפיים ותהיה פתוחה לקהל הרחב למשך שישה ימים במהלך אוקטובר. מטרתה המרכזית של התערוכה היא להנציח ולספר את סיפורו של כפר עזה מנקודת המבט של הקהילה עצמה מאותו יום טראגי: סיפורם של אנשי כיתת הכוננות, הנרצחים, החטופים, ההודעות בוואטסאפ, הבתים החרבים, החיילים, הכתבות ששודרו בערוצי התקשורת והאמנות שנוצרה מתוך הכאב. אוצרת: ימית ניומן
שנה ל-7 באוקטובר: קהילת כפר עזה מביאה את סיפורה מאותו יום ארור בתערוכה חדשה שפתוחה לקהל הרחב

קיבוץ כפר עזה היה אחד מהיישובים בעוטף שנפגעו באופן הקשה ביותר במתקפת החמאס ב-7 באוקטובר, תוך שהוא סופג אבידות רבות בנפש ופגיעות רבות: 64 מחברי הקיבוץ נרצחו, שבעה מאנשי כיתת הכוננות של הקיבוץ ואנשי כוחות ביטחון רבים שלחמו בו בגבורה איבדו את חייהם במתקפה הרצחנית, 19 מחברי הקיבוץ נחטפו, כאשר חמישה מהם: אמילי, דורון, גלי, זיו וקית' - עדיין בשבי, והמאבק לשחרורם לא תם.

התערוכה מספקת עדות כואבת ותזכורת לתחושות הפחד, חוסר האונים, האכזבה והייאוש שפקדו את חברי הקיבוץ, אך גם מציגה את חוזקה של קהילה בזמן משבר. חברי הקהילה מבקשים להעביר למבקרים את גודל האסון, ההפקרה והאכזריות, לצד הבחירה שלהם להמשיך לקום מהשברים, להמשיך להיאבק למען שחרור החטופים וכדי שהסיפור הזה לא יישכח. התערוכה נעה באמצעות תמונות, ציורים, טקסטים ומסכי וידאו, דרך צירי זמן מקבילים המספרים את סיפורי אותו היום. בין השאר מוצגים סיפוריהם של חברי כיתת הכוננות, קבוצות הווטסאפ הפעילות משעות התופת הקשות, תמונות של הקיבוץ שוקק החיים לפני האסון הנורא לעומת תמונות הבתים השרופים, וכן כתבות ששודרו על מה שהתחולל שם. זאת לצד עבודות אומנות שנוצרו מתוך הכאב בתקופת השהות בשפיים - עדות לתקווה וכוח שחברי הקהילה מגלים כל שעה, כל יום.

התערוכה תוצג בקיבוץ שפיים, אליו פונו רבים מחברי קיבוץ כפר עזה ובו הם מתגוררים מאז ותכלול שני מתחמים: בתוך בית התרבות ובאוהל מרכזי נוסף שימוקם מחוץ לו. הכניסה היא ללא תשלום אך כל תרומה תתקבל בברכה, כאשר כל ההכנסות יועברו לטובת פעילות הסברה בארץ ובעולם. בהמשך התערוכה צפויה לנדוד למיקומים נוספים, בארץ ובחו"ל. ניתן לארח אותה החל מהשבוע הבא. לבירור ניתן לפנות לקרן לשיקום כפר עזה, או בדוא"ל:  .ettie@kfar-aza.co.il


פייסבוק התנועה

מיכל עוזיהו תהיה ראשת המועצה הבאה
של המועצה האזורית אשכול

73 שנים לאחר שהדסה ברגמן תירוש נבחרה להיות הראשונה בתפקיד, שוב תעמוד אישה בראשות המועצה האזורית אשכול. זאת, לאחר שהיחידה שהגישה מועמדות לתפקיד היא מיכל עוזיהו ממושב עין הבשור, שצפויה להחליף בתפקיד את גדי ירקוני (נירים) שמסיים שתי קדנציות כראש המועצה. ההכרזה הרשמית צפויה ב-19.11.24
מיכל עוזיהו. האישה השנייה בסך שתעמוד בראשות מוא"ז אשכול, מאז שהדסה ברגמן הייתה הראשונה בתפקיד בכלל.
מיכל עוזיהו. האישה השנייה בסך שתעמוד בראשות מוא"ז אשכול, מאז שהדסה ברגמן הייתה הראשונה בתפקיד.

בחמישי בערב הגיע לסופו המועד להגשת המועמדות לראשות המועצה האזורית אשכול, ומלבד מועמדותה של מיכל עוזיהו לא הוגשו טפסי מועמדות נוספים לראשות המועצה. לפיכך, תמה מערכת הבחירות, והיא תיכנס לתפקיד ראשת המועצה בתאריך הבחירות, ה-19.11.2024. מדובר באישה השנייה בסך הכל שתעמוד בראשות המועצה האזורית אשכול, לאחר כהונתה של הדסה ברגמן תירוש שהייתה ראשת המועצה הראשונה (שאז נקראה חבל מעון), בשנים 1951-1953. באותה תקופה הדסה הייתה האישה היחידה שכיהנה כראש מועצה אזורית.

מיכל עוזיהו (46), נשואה ואם לשלושה ממושב עין הבשור, נמצאת בשירות הציבורי זה 20 שנה. היא עבדה ברשות לפיתוח הנגב והייתה שליחה בחו"ל מטעם הסוכנות היהודית. בשנים האחרונות הקימה במועצה את המרכז הקהילתי וכן מערך מרשים של גיוס כספים. לאחר קבלת הידיעה על היבחרה בפועל, היא אמרה כי בכוונתה לקבוע פגישת עבודה ראשונה עם ראש המועצה היוצא גדי ירקוני מיד לאחר יום הכיפורים, על מנת לבצע הליך מסודר ומקצועי של העברת מקל "בהתאם לרוח החברות והשותפות המאפיינת את אשכול".

וכך היא כתבה בעמוד הפייסבוק שלה: "רק לפני מספר ימים ציינו שנה לאסון הנורא שפקד אותנו. גם היום, נערכו אזכרות ביישובי המועצה לחברים אהובים שלנו. אני רואה בשיקום אשכול את משימת חיי. לאחר ששר הפנים יכריז על התוצאות הרשמיות ב-19 בנובמבר, אכנס לתפקיד בחרדת קודש ובתחושת אחריות שאין גדולה ממנה. מוטלת עלינו האחריות לבנות מחדש את אשכול ולהיות דוגמה והשראה לתקומה. אני מאמינה בכל ליבי, שאשכול תצמח מחדש ותפרח מחדש. אני מבקשת הערב להודות לגדי ירקוני, על שנים רבות של פעילות ועשייה למען אשכול ותושביה - בשנים הרבות שלפני האסון ובעיקר בשנה האחרונה בה פעל בתנאים בלתי אפשריים מול מציאות קשה ומורכבת".


באנר רילוקיישן חינוכי

תמונת השבוע: ברגבים לא שוכחים את החטופים וגם דואגים להזכיר לכולם

הכיסא העצום שבנו והציבו חברי וחברות רגבים על כביש 6
הכיסא העצום שבנו והציבו חברי וחברות רגבים על כביש 6

אומנם הפוקוס הצבאי, המדיני והתקשורתי עבר בשבועות האחרונים לצפון במטרה למגר את חיזבאללה, להרחיק אותו מהגבול ולהחזיר הביתה את תושבי הצפון שמפונים כבר שנה מביתם, אך אסור לנו אפילו לרגע לשכוח את אחינו ואחיותינו שנמקים כבר שנה בשבי חמאס מבלי שנושא שחרורם מקודם, ובזמן שנשקפת סכנה גדולה לחייהם ולמצבם הבריאותי שהולך ומורע.

חברי וחברות קיבוץ רגבים דאגו להזכיר לכולם שלא יהיה שום ניצחון מבלי שנחזיר קודם את כל החטופים והחטופות - החיים והמתים - הביתה בשלום. הם יזמו מבצע משותף במסגרתו בנו כיסא עצום בגובה 5 מטר, שנצבע בצבע הצהוב שמזוהה עם המאבק להחזרת החטופים והוצב ביום חמישי בעזרת מנוף בצדי כביש 6 שעובר בסמוך לקיבוץ כתזכורת לכל מי שעובר שם - גם ביום וגם בלילה (יש תאורה).

כולנו חטופים עד שלא כולם חוזרים!


פייסבוק התנועה

מטה התנועה בשטח -
מפגש מרוכז עם קיבוצי עמק חפר

לפני ראש השנה התקיים מפגש ראשון מסוגו בין מטה התנועה הקיבוצית להנהגות וממלאי תפקידים בקיבוצים במועצה האזורית עמק חפר, בניצוחו של רכז אזור גרנות בתנועה רועי מרגלית. ראשת המועצה גלית שאול בירכה את הנוכחים בשנה טובה
מזכ"ל התנועה הקיבוצית ליאור שמחה מסביר על מטה התנועה להנהגות קיבוצי עמק חפר
מזכ"ל התנועה הקיבוצית ליאור שמחה מסביר על מטה התנועה להנהגות קיבוצי עמק חפר

במפגש, שהתקיים במועדון של משמר השרון השתתפו כ-60 ממלאי וממלאות תפקידים בקיבוצי עמק חפר, ובהם מנהלי ומנהלות קהילה, מרכזי ומרכזות משק/יו"רים כלכליים מנהלי ומנהלות חינוך ועוד. מרוב מוחלט של הקיבוצים הגיע יותר מנציג אחד. על קיבוצי עמק חפר נמנים: מעברות, משמר השרון, העוגן, גבעת חיים איחוד, גבעת חיים מאוחד, עין החורש, המעפיל ובחן. הייתה זו פעם ראשונה של מפגש מסוג זה שבו הנהלת התנועה פוגשת במרוכז את הנהגות כלל הקיבוצים של מועצה אזורית, והניסיון הוכתר כמוצלח. 

בחלקו הראשון של המפגש הציגו מזכ"ל התנועה ליאור שמחה, המשנה למזכ"ל נגה בוטנסקי, מנכ"לית התנועה הגר ראובני, ראשי אגפים ומנהלי מחלקות שונות את חזונה, מטרותיה ופעילותה של התנועה בתחומים השונים, בשגרה ובחירום, כיצד יכולים הקיבוצים להסתייע בה ומה היא עושה עבורם. לאחר מכן הקיבוצים הציגו את עצמם בקצרה ואת הנציגים מכל מקיבוץ. בתום החלק האחרון התחלקו נציגי התנועה יחד עם נציגי הקיבוצים לשלושה מעגלים - חינוך, חברה וקהילה וקרקעות וכלכלה - ודנו במשותף בנושאים השונים והבוערים. בתום השיחות במעגלים הוצגו התובנות שעלו בפורום הכללי.

בסופו של המפגש התקיימה הרמת כוסית בה לקחו חלק גם ראשת המועצה האזורית עמק חפר, גלית שאול, וסגנה שמייצג את הקיבוצים - נטע אראלי בן אור (העוגן). מזכ"ל התנועה ליאור שמחה בירך את כולם בשנה טובה והזכיר שהמשימה העיקרית שלנו כיום היא עזרה בשיקום קיבוצי הנגב המערבי והצפון וכי כל אחד צריך לחשוב כיצד הוא יכול לסייע. גלית שאול בירכה גם היא ואמרה כי צריך להמשיך את שיתוף הפעולה הטוב בין הקיבוצים, המועצה והתנועה.


באנר משקארד

קול קורא מטעם האגף לאיגוד שיתופי לאיתור מועמדים לכהונה בוועדים ממונים

בימים אלה, פועלת רשמת האגודות השיתופיות לעדכון מאגר המועמדים לכהונה בוועדים ממונים. המאגר משמש את רשמת האגודות כמקור היחיד לאיתור נציגים חיצוניים בבואה למנות באגודה ועד ממונה בעילות ובמקרים על פי דין. המועד האחרון להגשת מועמדות הנו 15.10.24
לוגו האגף לאיגוד שיתופי

תנאי הכשירות להכללה במאגר:

  1. אזרחי ישראל ותושביה בני 25 לפחות;
  2. לא הורשעו בעבירה פלילית ו/או לא הוכרזו כפושטי רגל ו/או לא נמצאים/עלולים להמצא בניגוד עניינים בין תפקידם כחברי ועד ממונה לבין תפקידיהם האחרים
  3. בעלי נסיון מקצועי רלוונטי, לרבות – כהונה כחבר/יו"ר ועד ממונה, חשב מלווה, חבר וועדה קרואה; כיהנו כראשו מועצה אזורית או בתפקיד בכיר במועצה (סגן, מנכ"ל, סמנכ"ל, גזבר, וכן תפקידים בכירים במועצה בתחומי חינוך, חברה, רווחה או תרבות וכו'); כהונה כמזכיר.ת יישוב/מנהל.ת קהילה; כהונה בתפקיד מנכ"ל/סמנכ"ל/יועץ.צת ארגוני.ת/פרוייקטור בתאגיד, וליווי  תהליכים ארגוניים משמעותיים; עו"ד ומגשרים ועוד.

להגשת המועמדות יש לצרף קורות חיים מפורטים הכוללים התייחסות מפורטת לתנאי הסף הנדרשים ולניסיון הנדרש, אישורים מתאימים והמלצות, ככל שישנן.

חברות וחברי קיבוצים וממלאי תפקידים במרחב הקיבוצי, העומדים בתנאי הכשירות המפורטים להלן מוזמנים להגיש מועמדותם (עד ה-15.10.24).
את הקול קורא ואת הטופס המקוון להגשת מועמדות, ניתן למצוא בקישור הבא: לחצו כאן


באנר ביטוח חקלאי

"מלאו אסמינו בר"

התנועה הקיבוצית קוראת לצלמות ולצלמים מהקיבוצים להציע צילומים פרי מצלמתם.ן הממחישים את תרומתם של הקיבוצים, אשר יוצגו בתערוכה במסגרת הקונגרס הקואופרטיבי העולמי בניו-דלהי שישיק את שנת הקואופרטיבים הבינלאומית של האו"ם
איסוף ביצים בלול של קיבוץ געש בשנת 1962. יוצג בתערוכה? צילום: משה פרידן, לע"מ
איסוף ביצים בלול של קיבוץ געש בשנת 1962. יוצג בתערוכה? צילום: משה פרידן, לע"מ

שנת הקואופרטיבים הבינלאומית של האו"ם 2025 תושק רשמית ב-25 בנובמבר 2024, במסגרת הקונגרס הקואופרטיבי העולמי בניו-דלהי, שכותרתו -"קואופרטיבים בונים שגשוג לכולם" (Cooperatives Build Prosperity for all). במהלך ימי הקונגרס (25-29.11) תוצג תערוכת צילומים מרחבי העולם. צלמות וצלמים, מוזמנות ומוזמנים להציג בתערוכה צילומים הממחישים את תרומתם של הקיבוצים לשגשוג / רווחה / שפע / עושר החברתי והכלכלי של קהילותיהם.

נקודות חשובות לפני שליחת הצילומים:

1. התצלומים צריכים להיות באיכות גבוהה מאוד, היסטוריים ועכשוויים - המתארים ומציגים חברי קיבוצים, מתקני ייצור / שירות של קיבוצים.
2. המועד האחרון להגשה: 15 באוקטובר 2024.
3. יש לצרף לכל תצלום מידע נלווה:

(א) קרדיט.
(ב) תיאור: מי בתמונה, אזור, שם הקיבוץ וכו', ותאריך הצילום.
(ג) מקסימום 50 מילים לכל תצלום: מדוע לדעתך המצולם מעביר את המסר של "שגשוג לכולם"?

את הצילומים והמידע יש לשלוח עד ליום 16.10.2024 לעו"ד מרב ניב, ראש היחידה לקידום הקואופרציה בתנועה הקיבוצית, בדוא"ל merav@tkz.co.il, ולציין בכותרת "תערוכת צילומים". צלם.ת המגיש את עבודתו מתחייב שהיא צולמה על ידו והוא בעל זכויות היוצרים הבלעדי עליה. זכויות היוצרים ישארו במלואן בידי הצלם.ת, ול-ICA  תנתן הרשות להשתמש בצילום למטרות התערוכה בלבד.


פייסבוק התנועה

התנועה הקיבוצית מזמינה חברי וחברות קיבוץ להגיש מועמדות לתפקיד גזבר/ית (מנהל/ת כספים)

אחריות על כל המערכת הכלכלית, פיננסית של התנועה הקיבוצית תוך הבטחת יציבות כלכלית, צמיחה ושמירה על ערכי התנועה. ניתן להגיש מועמדות עד לתאריך 25.10.24. המינוי דורש אישור של מועצת התנועה הקיבוצית
לוגו התנועה הקיבוצית עם סרט צהוב

תנאי סף, ניסיון וכישורים נדרשים:

  • חבר/ת קיבוץ, החבר בתנועה הקיבוצית ושאינו בשנת חופש.
  • השכלה אקדמאית: חשבונאות או כלכלה - חובה.
  • ניסיון בניהול מערכת כספים גדולה - יתרון.
  • מילוי תפקיד בכיר בקיבוץ ו/או במערכות אזוריות או ארציות - יתרון.
  • ניסיון בעבודה מול מערכות פיננסיות/כלכליות - בנקים וכיוצ"ב - יתרון.
  • ניסיון בעבודה מול מוסדות חיצוניים: ממשלה, הסוכנות היהודית, ארגונים אזורים ותנועתיים - יתרון.
  • יושרה ואתיקה מקצועית מוכחת.
  • יכולת עבודה בסביבה דינמית ורב-משימתית.
  • מיומנויות בינאישיות גבוהות ויכולת לייצר הסכמות.

כפיפות: מזכ"ל התנועה הקיבוצית
היקף משרה: 100%, קדנציה של 4 שנים (אפשרות להאריך ל- 4 שנים נוספות).

הגשת מועמדות לתפקיד תתבצע עד לתאריך 25.10.24. קורות חיים יש לשלוח בקובץ WORD בלבד, לדוא"ל: rinatfein@gmail.com


באנר רילוקיישן חינוכי

למערך ההדרכה של אגף חינוך דרוש/ה מדריכ/ה מאיזור מטה יהודה / ירושלים / מגילות למערכות החינוך בגיל הרך

מערך ההדרכה של אגף חינוך בתנועה הקיבוצית מחפש אשת צוות חדשה, מדריכה פדגוגית בגיל הרך, מאיזור מטה יהודה / ירושלים / מגילות שתחבור אליו לתפקיד מלא במשמעות ובשליחות של הדרכה ותמיכה במערכות חינוך קיבוציות. המודעה מנוסחת בלשון נקבה, אך מכוונת לכל המגדרים
לוגו אגף חינוך עם סרט צהוב

הגדרת המשרה:

  • המשרה היא משרה שעתית, בהיקף משתנה על פי הנקבע בין המדריכה לבין מנהלת מערך ההדרכה (הציפייה היא לליווי של שלוש מערכות לפחות).
  • 11 שעות חודשיות – מעטפת מקצועית, שעות פנים ארגוניות.

דרישות התפקיד:

  • השכלה מתאימה על פי תנאי הקול הקורא של משרד החינוך להדרכה חינוכית בגיל הרך.
  • ניסיון ברור בניהול / ליווי / הדרכה במערכות חינוך קיבוציות.
  • יכולת לעבודה בשעות גמישות ובלתי רגילות.
  • יכולת התניידות עצמאית, ויכולת נסיעה למערכות שונות, ולמרחקים משתנים.
  • מגורים באיזור מטה יהודה / ירושלים / מגילות.

הרואה עצמו/ה מתאימ/ה לתפקיד מוזמנ/ת לשלוח קורות חיים עד ליום 30.10.24 לנעה שחר-פיצר, לדוא"ל: noashfi@tkz.co.il


 
 
 
 
יש לכם סיפור מעניין? רוצים לספר על המתרחש בקיבוצכם? להתלונן? לייעץ? לשבח?! כתבו לנו.
 
2ab06947-5784-40e5-b5f5-5e70f4a846db.jpg
color-facebook-48.png
color-link-48.png

הוספת תגובה חדשה