דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

כל מה שמעניין בתנועה הקיבוצית ובקיבוצים - בניוזלטר השבועי

ראשי התנועה הקיבוצית תורמים את מענק הקורונה המובטח לאלו שזקוקים לו. מצטרפים למחאות השונות ברחבי הארץ ותרומה לקהילה = מלגה שווה לצעירים בקיבוץ. כל זאת ועוד בניוזלטר השבועי של התנועה הקיבוצית
ניר מאיר
 16/07/2020
לחצו כאן לצפייה בעמוד זה בדפדפן

ראשי התנועה הקיבוצית – תורמים את מענק הקורונה

בתנועה הקיבוצית נערכים להקמת קרן לגיוס תרומות חברי הקיבוצים עבור אלו הזקוקים לכסף. מזכ"ל התנועה, ניר מאיר: "בעת הזו המעשה הערכי הנכון הוא לתרום לא לעניי עירנו אלא לעניי ארצנו, קורא לחברי הקיבוצים היכולים לעשות כן, להצטרף אלינו ולתרום למי שזקוק ביותר לכסף"
ראשי התנועה הקיבוצית – תורמים את מענק הקורנה
ניר מאיר

ראשי התנועה הקיבוצית ובהם מזכ"ל התנועה הקיבוצית, ניר מאיר, המשנה למזכ"ל, גיל לין, ומנכ"לית התנועה, הדס דניאלי-ילין, ראשות וראשי האגפים בתנועה החליטו כי יתרמו את המענק הצפוי מהממשלה בסך מאות עד אלפי שקלים.

ראשי התנועה פונים בקריאה לחברות וחברי הקיבוצים בארץ היכולים לעשות כן, לתרום גם הם את הכסף למען מי שזקוק לכך.

מזכ"ל התנועה הקיבוצית, ניר מאיר: "חברי הנהגת התנועה הקיבוצית ואני בראשה, כמו חלק מחברי הקיבוצים ואזרחי ישראל יכולים לוותר על המענק שהבטיח ראש הממשלה לכלל הציבור, ולהעביר את הכסף לאזרחים ועמותות אשר זקוקים לכסף יותר מאתנו. זהו המעשה הנכון. ערכית, כלכלית ולאומית.

אני מודע לעובדה כי גם בקרב חברי הקיבוצים יש רבים המתקשים בימים אלו נוכח המשבר הכלכלי ואי הוודאות הגדולה, אך אני פונה למי שיכול לעשות כן, להצטרף אלי, אל חברותיי וחבריי בתנועה ולתרום את הכסף".

בתנועה הקיבוצית יפעלו בימים הקרובים להקמת קרן מרכזית אליה יועברו הכספים, ומשם יתרמו כלל הכספים של חברי הקיבוצים בשקיפות מלאה."

באנר קמפיין קליטה

זה הזמן להתעורר - יוצאים למחות

גל המחאות ששוטף את ישראל וביניהן מחאת הדגלים השחורים, העצמאים, תנועות הנוער והעובדים והעובדות הסוציאליים מחייב גם אותנו, הקיבוצניקים והקיבוצניקיות לצאת לרחובות, לגשרים, לצמתים ולמחלפים, ולמחות. התנועה הקיבוצית קוראת לחברי וחברות הקיבוצים לא להישאר אדישים למתרחש במדינה ולצאת להפגין
במוקדים השונים
צילום: מחאת הדגלים השחורים
צילום: מחאת הדגלים השחורים

משבר הקורונה חשף ביתר שאת את כל הכשלים - חוסר אמון גורף בראש הממשלה, ביכולת הניהול שלו ויושרו האישי, מדיניות לקויה בכל הנוגע למלחמה בהתפשטות הנגיף והמשבר הכלכלי שפרץ בעקבותיה וסדר עדיפיוית לקוי המציב פוליטיקה קטנה ואישית על פני פיתרון למצוקות האזרחים. 

אנו, חברי וחברות הקיבוצים, המכירים היטב בחשיבות הערבות ההדדית, החינוך, הבריאות והדמוקרטיה חייבים להצטרף אל המאבקים והמחאות הרוחשים כעת על פני כל המדינה. מדובר במאבקים שלנו - מאבקים על תפיסת עולמנו, על ערכינו ועל העתיד שאנו רוצים לייצר לילדינו ונכדינו.

רשימת ההפגנות הקרובות:

יום שישי, 17.07 בשעה 16:00 - קבלת שבת מול בית ראש הממשלה

יום שבת 18.07 בשעה 18:30 - מחאת הדגלים השחורים בצמתים שונים בכל רחבי הארץ (לרשימת הצמתים - לחצו כאן)

מוצ"ש 18.07 בשעה 20:30 - הפגנה של "קבינט התקווה" בכיכר רבין

יום ראשון 19.07 בשעה 09:00  - הפגנה של העובדים הסוציאליים מול משרד ראש הממשלה בירושלים

מעוניינים/ות לקיים הפגנה או פעילות מחאה בקיבוצכם/ן או באזור - הירשמו כאן


באנר ביטוח חקלאי - מבצע

בונים אופק חדש - מצטרפים למחאות

מנכ"לית התנועה הקיבוצית, הדס דניאלי-ילין בטור מיוחד: "במוצאי השבת שעברה יצאתי להפגין בצומת הקרובה לביתי. הרגשתי שאני חייבת, אבל ממש חייבת, להצטרף למחאה- כל מחאה שהיא. כמוני יש מאות אלפים במדינה ואלפים רבים בתנועה הקיבוצית, רבים שמרגישים כמוני, שהגיעו מים עד נפש"
בונים אופק חדש- מצטרפים למחאות
הפגנה בצומת משמר השרון - העוגן

ככה אי אפשר להמשיך. ישיבה בבית היא הסכמה שבשתיקה לשחיתות, לפלגנות, להפקרת האזרחים על ידי השלטון. בכל הארץ, ב-180 צמתים וכמובן בכיכר רבין בתל אביב ומול בית ראש הממשלה בירושלים, השתתפו בשבת ובמהלך השבוע עשרות אלפי אנשים בהפגנות. התחושה של כולם זהה – הגיע הזמן לשינוי מהותי, משמעותי, עמוק בחברה הישראלית ובדרך שבה השלטון מתייחס אלינו, האזרחים.

בעיני, הקו המאחד, האופק שאליו עלינו לשאוף, העתיד הרצוי המשותף לכולנו - הוא הבסיס עליו נוסדה מדינת ישראל- פשוט מאד: מדינת רווחה הדואגת לכל אזרחיה ללא הבדל דת, גזע ומין.  

המשותף לכל המאבקים: תנועות הנוער, העובדים הסוציאליים, המתמחים, העצמאים, האחיות, הנכים, הדגלים השחורים ועוד ועוד - הוא שכולם מבינים שהכסף לא הולך למקום הנכון. המדיניות הניאו ליברלית שהונהגה כאן ושהקצינה מאד בשנים האחרונות, מעבירה את ההון של המדינה לבעלות פרטית מתוך תפיסה ש"הכסף יחלחל למטה". המדיניות הזו מעודדת שחיתות והופכת אותה ל"נורמלית", כיון שהיא בעצם נותנת נופך אידאולוגי לתהליך - אם המדיניות הכלכלית היא להעביר משאבים לבעלי ההון, לכאורה כדי להיטיב עם העם, אזי דרישות בעלי ההון הן מוצדקות ומכאן הדרך פתוחה לליבם ולכיסם של הפוליטיקאים - ולשחיתות השלטונית. ומכיוון שכך, מי ששופט ומבקר את התהליכים האלה הוא אויב העם ויש לחסלו.

את המחיר של מדיניות זו, כולנו משלמים.  

לא כך קמה מדינת ישראל. לא אלה היו הערכים שעל בסיסם נוסדה המדינה, שלאורם גדלנו ואשר לאורם אנו מחנכים את ילדנו. גל המחאה הנוכחי מבטא את הכמיהה הבסיסית ביותר- לחזור לערכים שלנו ולדרך הנכונה. מייסדי המדינה, וגם מייסדי הקיבוצים, ניסו להקים כאן חברה צודקת יותר ולכן הקימו מנגנונים נרחבים של ערבות הדדית, של רווחה, של חינוך ובריאות איכותיים המסופקים לכולם, בחינם. ברבות השנים מנגנונים אלה הופרטו, או עברו שינוי משמעותי והפכו שירותים לעשירים ולמקורבים בלבד. בפועל, מערכי הבריאות  והשירותים החברתיים קרסו. המדינה הסירה אחריות, ואזרחיה נשארו ללא תמיכה וסיוע – בשיגרה ועל אחת כמה וכמה בעת חירום, כפי שאנו רואים בימים אלה.  

משבר הקורונה חשף את כל הכשלים שהמדיניות הניאו ליברלית מצטיינת בהם, בבת אחת, ובכל המדינות שדגלו במדיניות זו. מי שנשארו עומדות על הרגליים הן- הפלא ופלא- המדינות הסוציאל דמוקרטיות (שבמקרה או שלא במקרה, גם מונהגות על ידי נשים, אך זה לדיון אחר). אין מדובר במדינות קומוניסטיות אלא במדינות שמקצות את המשאבים שלהן לטובת האזרחים ולא לטובת בעלי ההון.   


באנר לא עומדים מנגד - מצטרפים למחאות

פעילות תנועות הנוער – את העשייה הזאת אסור להפסיק

הנהגת התנועה הקיבוצית מצטרפת לתמיכה במאבק תנועות הנוער. גיל לין, המשנה למזכ"ל התנועה בטור אישי, קורא לאפשר את פעילות תנועות הנוער ודורש מהמדינה להחזיר את התקציב המיועד להן
לתקציב המדינה
חניכי ומדריכי תנועת השומר הצעיר מוחים מול הכנסת
חניכי ומדריכי תנועת השומר הצעיר מוחים בגן הוורדים מול הכנסת. צילום מתוך עמוד הפייסבוק של השומר הצעיר

בין כל המחאות הצודקות שמתרחשות בימים אלו והן רבות, יש אחת שלא זוכה לחשיפה הראויה לה - מחאת ארגוני ותנועות הנוער. מדובר במשבר הנוגע לתנועות וארגוני הנוער כולם, כאשר הבעיה היא כפולה: מצד אחד לא מאפשרים לתנועות לקיים את שגרת הפעילות החינוכית הרגילה המאפיינת את הקיץ, ובנוסף, מוסיפים חטא על פשע, ומתכוונים גם להקטין את התקציב שהמדינה מעבירה להן בכל שנה.

התנועות וארגוני הנוער מהווים במקומות רבים בארץ (ובעיקר מחוץ לקיבוצים) את המענה החינוכי היחיד שמסוגל כיום לתת מסגרת לבני הנוער בפעולות חינוכיות מסודרות, העומדות גם בכללי הבטיחות והבריאות הנדרשים. הן עוזרות לפתח מנהיגות, מעודדות חשיבה עצמאית, יצירתיות, ראייה חברתית רחבה, מטמיעות את ערכי הציונות, דמוקרטיה, שוויון, סולידריות, מחנכות ללקיחת אחריות אישית ומלמדות את כוחו של היחד ושיתוף הפעולה. 

מסיבות אלה ורבות נוספות תומכת התנועה הקיבוצית מזה עשרות בשנים בפעילות תנועות הנוער הכחולות (המחנות העולים, השומר הצעיר והנוער העובד והלומד). מיליוני שקלים מתקציב התנועה מופנים לתמיכה בתנועות הנוער הכחולות (המחנות העולים, השומר הצעיר והנוער העובד והלומד), ובנוסף לזה חברי קיבוצים רבים מעורבים בפעילות, מערכות החינוך בקיבוצים פועלות לשלב את פעילות תנועות הנוער בשגרת החינוך במערכת הקיבוצית, ובני הקיבוצים גדלים במערכת התנועתית לאורך כל השנים. תמיכת התנועה הקיבוצית בתנועות הנוער, נובעת מהתפיסה כי זו אחת הדרכים הטובות ביותר להגיע לנוער בכל הארץ (ולמעשה גם לכל הקהילות היהודיות בעולם), לחנך למעורבות חברתית כבר בגיל צעיר ולהשפיע על תפיסת עולמם של בני הנוער. תנועות הנוער גם מהוות בפועל חלק משמעותי מהכוחות המעורבים בפעילויות ההתנדבות, החינוך והמחאה בכל הנושאים העומדים על סדר היום הציבורי בישראל.

בהמשך לכך בעיקר בימים אלו, אנו רואים חשיבות רבה בפעילות תנועות הנוער. הנהגת התנועה הקיבוצית, מצטרפת בקול רם וברור לקריאה לממשלה, לאפשר את פעילות תנועות הנוער ולהחזיר את תקציבי תנועות וארגוני הנוער בתקציב המדינה, להיקף כפי שהיה מקובל בשנים האחרונות.
דווקא היום נכון לחזק ולתמוך בפעילות תנועות הנוער, והתנועה הקיבוצית נעמדת בקו אחד עם החניכים, המדריכים וראשי התנועות במאבק.

חזקו ואימצו!


באנר משימה בלתי אפשרית

דרישת התנועה הקיבוצית לקבלת פיצוי לקיבוצניקים בעקבות נזקי הקורונה קיבלה חיזוק מראש הממשלה החלופי גנץ וגוש כחול לבן-העבודה

מזה ארבעה חודשים נאבקים בתנועה הקיבוצית, בהובלתו הנחושה של שר החקלאות ופיתוח הכפר, אלון שוסטר על זכותם היסודית של חברי הקיבוצים לקבל כמו כולם את מענקי הפיצוי מהמדינה בעקבות משבר הקורונה. ביום ראשון הוצגה הדרישה בישיבת הממשלה ובשני היא הוצגה על ידי שר הביטחון וראש הממשלה החליפי, ח"כ בני גנץ בשיחת זום שערך עם נציגים של התנועות הקיבוציות
שיחת הזום עם בני גנץ
שיחת הזום עם בני גנץ

בשיחת הזום שהתנהלה עם יו"ר כחול לבן, שר הביטחון בני גנץ, לקחו חלק גם שר החקלאות ופיתוח הכפר, אלון שוסטר וראש המטה שלו גור כץ, יעל רון בן משה (געתון), מנכ”לית אשכול רשויות גליל מערבי ומועמדת לכנסת מטעם כחול לבן, מזכ"ל התנועה הקיבוצית, ניר מאיר, מזכ"ל הקיבוץ הדתי, אמיתי פורת ונציגי קיבוצים - אבי בלין (מזכיר גבעת ברנר), חיים סתתיהו (מנהל התיירות של עין גב), וסול לביא בן שימול (אלמוג, יו"ר קיבוץ צרעה). בשיחה הוצגה הבעיה במלוא חריפותה ועלתה הבקשה לעזרה.

ביום ראשון הוצגה בישיבת הממשלה דרישת הקיבוצים על ידי אלון שוסטר, ובה התביעה שהממשלה תטיל על משרד האוצר לגבש בדחיפות את ההסדרים החלופיים הנדרשים לשם כך שחברי קיבוצים שהכנסתם האישית (בין כעוסק נפרד ובין כעובד) נפגעה במישרין בעקבות הקורונה יהיו זכאים למענק ככל אזרח אחר.  היקף הזכאות יהיה זהה לזה הניתן למי שאינו חבר קיבוץ והכנסתו, או הכנסת עסקו, מדווחת במישרין לרשויות המס או לביטוח לאומי. ההסדר יבנה באופן שהזכאות תוחל למפרע, למן המועד בו עמדה זכאות לנפגע שאינו חבר קיבוץ, ותעמוד בתוקפה כל עוד תסייע המדינה לנפגעי קורונה שהם בגדר "עובד" או "חייב". ראש הממשלה בנימין נתניהו הסכים לבקשתו של ראש הממשלה החליפי גנץ לרכז באופן מיידי את תביעות הקיבוצים לתוכנית להשוואת התנאים לחברי הקיבוצים. הנושאים יידונו בהמשך בישיבה נוספת.

מזכ"ל התנועה הקיבוצית, ניר מאיר, אמר לאחר השיחה עם גנץ: "ארבעה חודשים אנחנו שבים ומתדפקים על כל דלת בכדי שתיפסק האפליה הבוטה בה אנו נתקלים בבואנו לדרוש כי חברי הקיבוצים יזכו ליחס שווה ליחס אותו מקבלים יתר האזרחים, בניסיונה של המדינה לסייע אל מול פגעיה הכלכליים הקשים של מגפת הקורונה. היום, סוף סוף, מסתמנת תזוזה. בדיונים הקדחתניים, המתנהלים בממשלה, לקראת תוכניות ההמשך לתמיכה בנפגעים, בולט קול צלול וברור מטעם הגוש של כחול לבן – העבודה, התובע להפסיק לאלתר את האפליה החמורה הננקטת כנגד הקיבוצים וחבריהם, בהובלתו של אלון שוסטר. אנו מחזקים את ידיהם של בני גנץ וחבריו, ובטוחים כי לא יאפשרו את המשך הדרתם של חברי הקיבוצים מכלל אזרחי ישראל נפגעי הקורונה, הזוכים לסיוע ממשלתי."


באנר משקארד חדש

תמונת השבוע: מבודדים אבל לא בודדים

שעשועונים למבודדים בכפר סאלד
שעשועונים למבודדים בכפר סאלד

בקיבוץ כפר סאלד 12 מבודדים, ובני הנוער בקיבוץ מתגייסים גם בגל השני ומחלקים ערכות משחקים למבודדים להעברת הזמן ועוגה לשבת שהכינו מתנדבים בקיבוץ.


פייסבוק התנועה

פרידה מתעשיין ואיש אשכולות קיבוצי, ישראלי ובינ"ל

יצחק (איצ'ה) לידור מבכירי התעשיינים בתנועה הקיבוצית ובישראל הלך השבוע לעולמו בקיבוצו, מגל. מלבד תפקידי הניהול הבכירים ב"נטפים", היה לידור בין מקימי "אלון", מנכ"ל משרד החקלאות, יו"ר אגרקסקו ועוד. מזכ"ל התנועה הקיבוצית: "החזון והשאיפה למצויינות והתקדמות שהיו תמיד חלק ממנו והם שהביאו אותו וכל מקום שהיה חלק מההקמה והניהול שלו לפסגות של הצלחה. איצ'ה היה סמל לתעשייה הקיבוצית והכלכלה הקיבוצית, ודמותו תישאר עימנו תמיד כמודל לחיקוי"
יצחק (איצ'ה) לידור
יצחק (איצ'ה) לידור ז"ל

לידור שנפצע במלחמת ששת הימים בקרב על שחרור ירושלים, מילא את כל תפקידי הניהול בקיבוצו והיה האיש שחיבר את מגל לשותפות עם קיבוץ חצרים במפעל נטפים.

לאחר מכן שימש איצ'ה כמנכ"ל "נטפים מגל", היה בין מקימי "נטפים ארה"ב" ולצורך כך שהה שם עם משפחתו בשליחות.  

במשך השנים כיהן כמנכ"ל נטפים, וכיו"ר תשלובת נטפים אותה הקים. לאחר משבר הסיליקון בתנובה מונה לידור למנכ"ל תשלובת החלב של ענקית המזון הישראלית, היה ממקימי דור-אלון, כיהן כיו"ר אגרקסקו ושימש כמנכ"ל משרד החקלאות בממשלת אריק שרון, תחת השר שלום שמחון. במשך שנים רבות ועד לאחרונה כיהן בדירקטוריונים של חברות קיבוציות ולא קיבוציות רבות.

מזכ"ל התנועה הקיבוצית, ניר מאיר ספד לו: "כשראש הממשלה מדבר על התעשיה הישראלית בכל מקום בעולם הוא תמיד מזכיר את הטפטפות ואת נטפים. זו גאווה גדולה כמובן לקיבוצים  – חצרים, מגל ויפתח. אנחנו, חברי הקיבוצים, גאים אף יותר, בדרך החיים הקיבוצית המתחדשת שוב ושוב ומתאימה את עצמה לסביבה המשתנה. איצ'ה לידור עמד שנים בחזית ההתחדשות הזאת. החזון והשאיפה למצויינות והתקדמות שהיו תמיד חלק ממנו והם שהביאו אותו וכל מקום שהיה חלק מההקמה והניהול שלו לפסגות של הצלחה. איצ'ה היה סמל לתעשייה הקיבוצית והכלכלה הקיבוצית, ודמותו תישאר עימנו תמיד כמודל לחיקוי. אני שולח בשם התנועה הקיבוצית, כולה את תנחומי לברוריה, בועז, יואב, עדי ונועם למשפחה כולה ולקיבוץ מגל."


באנר קמפיין קליטה 2

קיבוצניק מונה למפקד הכוחות המיוחדים של חיל-האויר

אל"מ ע", בן וחבר קיבוץ ממרכז הארץ, מונה השבוע למפקד כנף 7 - גוף חדש של חיל האוויר שאחראי על פעילות יחידות העילית של החיל
קיבוצניק מונה למפקד הכוחות המיוחדים של חיל-האויר
צילום: דובר צה"ל

ע'  פיקד בעבר על יחידות שלדג ו-669 המובחרות, המינוי שלו לכנף שמשלבת אותן עם יחידת מודיעין חדשה ואחראית על התחום כולו בחיל האוויר היא טבעית ומתבקשת.

מטרת כנף כוחות האוויר המיוחדים היא לקבץ תחת גוף אחד את הפעילות והאימונים במצבי חירום ושגרה שונים. עד היום, חלק מהיחידות היו מרוכזות תחת מפקדת כוחות אוויר מיוחדים וההחלטה לרכז אותם תחת כנף אחת מחייבת להרחיב את המטה, התקנים והסמכויות הנוגעים אליהם.

זאת, בניגוד לרוח התקופה הכלכלית המורכבת שעוברת מערכת הביטחון בכלל וצה"ל בפרט. בחיל האוויר מתכוונים להרחיב את היקף הפעילות של היחידות, כך שישתלבו יותר בפעילות צה"ל.

מפקד חיל האוויר אמר בטקס: "אנו עומדים כבר בעידן של השתנות אזורית, של מגיפה עולמית ושל שדה קרב ההופך מורכב מידי יום. את השינוי הזה הבינו המפקדים. זהו השוני המחייב אותנו להתאים את עצמנו, ולהיערך טוב יותר לאתגרי העתיד".


באנר לא עומדים מנגד - מצטרפים למחאות

זה הזמן להיות מעורבים בקהילה ולזכות במלגה שווה!

אגף חברה וקהילה בתנועה הקיבוצית מעניק מלגות לעידוד מעורבות צעירים בקיבוציהם, בדגש על האתגרים שזימנה לנו תקופת הקורונה – ובפרט חיזוק הקשר הבין דורי בקיבוץ. הגשת מועמדות עד 15.08.20
זה הזמן להיות מעורבים בקהילה ולזכות במלגה שווה!

מה אנחנו מחפשים?

צעירים/סטודנטים שיובילו פעילות חברתית משמעותית שתתרום לחיזוק הלכידות החברתית והבין-דורית בקיבוץ במהלך 3 חודשים ספטמבר עד נובמבר.

על הפעילות להיות מתואמת עם ממלאי התפקידים בקיבוץ, בין אם כיוזמה חדשה או חיזוק פעילות קיימת.

אנחנו מעניקים 6 מלגות, כל מלגה ע"ס 5000 ₪.

תנאי הזכאות למלגה:

פעילות המתקיימת לאורך מספר חודשים לפחות פעם בשבוע.

המלצה ע"י ממלא תפקיד בקיבוץ.

השתתפות במיפגש מלגאים בבית התנועה הקיבוצית.

ועדת המלגות של התנועה הקיבוצית משאירה בידה את הזכות לשיקול דעת בבחירת הזכאים למלגה.


באנר משקארד חדש

דף חדש? השתלמויות צוותים בהנחיית יועצי שבילים – היערכות לשנת תשפ"א בחינוך החברתי-קהילתי

בתוך מציאות של שינויים וחוסר ודאות, אנו מזמינים אתכם לשמור על שגרה חינוכית בהיערכות הצוותים של מערכות החינוך ויחידות הילדים והנוער במועצות האזוריות בשבוע ההיערכות ובמהלך השנה
השתלמויות צוותים בהנחיית יועצי שבילים – היערכות לשנה הבאה

ימי ההערכות הם הזדמנות טובה להעשיר את הצוותים ולתת להם לרכוש ולפתח תחום ידע חדש. יועצי "שבילים" אשר מתמחים בעבודה עם צוותי החינוך החברתי יצרו מגוון גדול של סדנאות להשתלמויות לקראת ההערכות לשנת הפעילות הבאה.

צרו איתנו קשר עוד היום והזמינו את ההשתלמות אשר תענה על הצורך שלכם. לפרטים בהרחבה: לחצו כאן

להזמנת סדנאות - ofrib@tkz.co.il

שיהיה המשך קיץ נעים,
צוות "שבילים"


באנר משימה בלתי אפשרית

לתנועה הקיבוצית דרוש/ה חבר/ת צוות במטה השיתופי (7/19)

חבר צוות במטה השיתופי המוביל את רעיון הקיבוץ השיתופי באמצעות פעילות לקידום, שימור וחיזוק הקיבוצים השיתופיים המיישמים את הרעיון הלכה למעשה. למען הסר ספק אין לראות בהזמנה זו מכרז, ההזמנה והליך הבחירה אינם כפופים לדיני המכרזים
המטה השיתופי

תפקידים ותחומי אחריות :

  • חיזוק, שימור וחידוש הערכים והעקרונות לאורם פועלים הקיבוצים  השיתופיים.
  • אספקת ליווי ותמיכה לממלאי תפקידים בקיבוצים למימוש ייעודם ומטרותיהם.
  • ביקורים  קבועים בקיבוצים השיתופיים, הכרת  מציאות החיים, הדילמות   ודרכי ההתנהלות ומתן סיוע  ככל שנדרש.
  • בניית כלים ופתרונות בתחומים הנדרשים.
  • פיתוח מרכז ידע בנעשה בקיבוצים השיתופיים בכל תחומי אורחות החיים.
  • ליווי, פיתוח וקיום של הכשרות לממלאי תפקידים בקיבוצים השיתופיים, ייזום וקיום כנסים, ימי עיון וסדנאות רלוונטיים.
  • הכנסת הפן של הקיבוץ השיתופי להכשרות הכלליות של התנועה.
  • חיפוש רעיונות חדשים וחדשניים בחיי השיתוף והשוויון
  • בניית תמונת הקיבוץ העתידי שתוכל להוות מודל לקיבוצים השונים במהלך
     התלבטות על דרכם בתחומי החיים השונים.
  • קידום ושיפור העבודה המשותפת עם אגפי התנועה הקיבוצית וקידום חשיבותו של המטה בתנועה.

כישורים נדרשים:

  • חבר בקיבוץ שיתופי.
  • יכולת מנהיגות – הצבת מטרות, הנעת אנשים ורתימתם, תכנון ותכלול.
  • הבנה ויכולת בתחומים הבין-אישיים.
  • יכולת בניהול תהליכים חברתיים.
  • בעל/ת ניסיון כמזכיר/ת קיבוץ / מנהל/ת קהילה או ממלא/ת תפקיד בכיר/ה בקיבוץ שיתופי.
  • יושר ואמינות ציבורית.
  • אומץ לב ציבורי.
  • יצירתיות וחשיבה מחוץ לקופסא.

היקף משרה: מלאה


באנר ביטוח חקלאי

סיפורים מהסליק: סיור ווירטואלי בסליק של בית שטורמן

סיור ווירטואלי בסליק של בית שטורמן

מוזמנים לסיור וירטואלי מס' 9 בסליק המוזיאון, עם רפ"ק ד"ר שלומי שטרית, מפקד בית מורשת משטרת ישראל. הצצה נדירה לאוסף כלי הנשק הייחודים והנדירים הנמצאים בסליק ובאמצעותם נספר על תולדות ההגנה והביטחון בעמק

יום חמישי, 23.7 בשעה 20:30.
הרשמה לאירוע בקישור:  https://www.eventer.co.il/v5aj3

הסיור בזום / ללא תשלום / יש צורך ברישום מראש. הקישור לזום ישלח לאחר הרישום ישירות לדוא"ל.

מומלץ להתחבר כמה דקות קודם לכן. במהלך ההרצאה המיקרופונים של המאזינים יושתקו, ע"מ למנוע הפרעות, בסופה, תינתן אפשרות לשאול שאלות.

תודה ולהתראות, צוות בית שטורמן.


 
 
 
 
יש לכם סיפור מעניין? רוצים לספר על המתרחש בקיבוצכם? להתלונן? לייעץ? לשבח?! כתבו לנו.
 
2ab06947-5784-40e5-b5f5-5e70f4a846db.jpg
color-facebook-48.png
color-link-48.png
 

הוספת תגובה חדשה