דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

כל מה שמעניין בתנועה הקיבוצית ובקיבוצים - בניוזלטר השבועי

הקורונה לא עוצרת את אימוץ החיילים הבודדים בקיבוצים. ממשיכים להיאבק על השוואת זכויות הקיבוצים וחבריהם למענקים. והקיבוצניק שימונה למנכ"ל משרד המשפטים. כל זאת ועוד בניוזלטר השבועי של התנועה הקיבוצית
לוגו תנועה
 06/08/2020

אחד משלנו

שר המשפטים אבי ניסנקורן הודיע שימנה את עו"ד שימי בראון לתפקיד מנכ"ל משרד המשפטים, והגיש ביום רביעי לנציב שירות המדינה את מינויו לתפקיד. בראון משמש גם כמזכיר קיבוץ שפיים בארבע השנים האחרונות
מזכיר קיבוץ שפיים ימונה למנכ"ל משרד המשפטים
שמעון (שימי) בראון. צילום מתוך אתר האינטרנט של משרד מרינברג - בראון ושות

עו"ד בראון מתמחה בתחום המשפט האזרחי והמשפט המנהלי – דיני תאגידים, דיני עבודה, משפט מנהלי, משפט חוקתי וליטיגציה.

בראון, כיום שותף במשרד עורכי הדין מרינברג-בראון ושות׳, עוסק בתחום המשפט מזה 20 שנה ובעל ניסיון עשיר בניהול משפטי. בראון מכהן גם כמזכיר קיבוץ שפיים וכיועץ המשפטי של מפלגת כחול לבן (תפקידים אותם יסיים עם אישור מינויו למנכ"ל). 

השר ניסנקורן: "עו"ד בראון הוא אדם בעל ניסיון משפטי וניהולי עשיר וניחן ברגישות  חברתית גבוהה. אני סמוך ובטוח שיוביל את משרד המשפטים בצורה המקצועית והערכית ביותר.

אני רוצה להודות מקרב לב לעו"ד סיגל יעקבי שנרתמה לשמש בתפקיד ממלאת מקום המנכ"ל ועשתה זאת במסירות גדולה ובכישרון רב. עו"ד יעקבי תמשיך לכהן כאפוטרופוס הכללי וכונסת הנכסים הרשמית במשרד במשפטים״.

לאחר ההודעה על מינויו של עו"ד בראון, שוחח עמו ארוכות מזכ"ל התנועה, ניר מאיר, איחל לו קדנציה ארוכה ככל האפשר, ואמר:
"אין ספק שמדינת ישראל נאבקת בימים אלה על צביונה הדמוקרטי. לצד ההפגנות הסוערות בכל רחבי הארץ, רגל משמעותית מאוד היא הרגל של משרד המשפטים. בצוק העיתים טוב שיהיה שם אחד משלנו."


באנר קמפיין קליטה

נמשך המאבק להשוואת זכויות הקיבוצים וחבריהם בתכנית הכלכלית החדשה

בשבוע שעבר אושרו שני חוקי סיוע כלכלי בגין נזקי נגיף הקורונה: סיוע ישיר לאזרחים וסיוע לעצמאים ולעסקים. הסיוע הישיר לאזרחים ממומש בהדרגה החל משבוע זה. בעקבות פניות ושאלות רבות, ראש אגף כלכלה בתנועה הקיבוצית, רו"ח דגן לוין, עושה סדר ומסביר על מענקי הקורונה - מה הושג, על מה עדיין נלחמים ואיך מקבלים אותם?
רו"ח דגן לוין. צילום: דנה בר-און
רו"ח דגן לוין. צילום: דנה בר-און

פרטי הסיוע פורסמו בהרחבה בכלי התקשורת ובחוזרים (וניתן ללמוד עליהם מאתר הביטוח הלאומי). חברי הקיבוץ זכאים לקבל את המענק, וכבר קיבלו אותו עבור ילדיהם. באשר למרכיב המענק עבור בוגרים (750 ₪ לכל תושב ישראל, וכפל מענק עבור מקבלי קצבאות מסוימות), חברים שמקבלים קצבאות מהביטוח הלאומי לחשבון הבנק הפרטי שלהם אמורים לקבלו בעצם ימים אלו. כך גם חברים שאינם מקבלים קצבאות ויעדכנו את חשבון הבנק הפרטי שלהם באתר הביטוח הלאומי.

עם זאת, קיים כרגע קושי טכני-מחשובי עם קבלת המענק בקיבוצים בהם מבקש הקיבוץ לקבל את המענק לחשבון הקיבוץ ולא לחשבון החברים. ועדת המיסוי הבינקיבוצית פנתה לביטוח הלאומי בבקשה לפתור את הבעיה והביטוח הלאומי אכן מנסה לטפל בה, אך היא הולכת ומסתבכת שכן חלק מהחברים כבר קיבלו את המענק לחשבונם הפרטי. כרגע, הפתרון הוא קבלת המענק בחשבון הפרטי של החברים באמצעות הקלדת פרטי החשבון באתר האינטרנט של המוסד לביטוח לאומי או בטלפון 02-5393733 (ובהמשך אמורה להיפתח אופציה של קבלת המענק במזומן בבנק הדואר). אנו נעדכן ככל שיקום פתרון חלופי.

הסיוע לעצמאים ולעסקים משכפל את מסלולי הסיוע שנתפשו כאפקטיביים יותר בתכנית הכלכלית הקודמת, והם אמורים להמשך באופן מחזורי וקבוע עד למועד היציאה מהמשבר (או יוני 2021).

בדומה למענק ''הפעימה השלישית'', חברי קיבוצים זכאים לקבלת המענק להוצאות קבועות לעסק, אולם עדיין לא הוסדרה זכאותם של קיבוצים וחבריהם לקבלת מענקים דוגמת ''הפעימה הראשונה'' ו''הפעימה השניה''.

אנו ממשיכים במאבקנו לביטול האפליה המקוממת ונחושים להביסה, כך שחברי קיבוץ  זכאים יקבלו את המענק. הפעילות נמשכת במלוא עוזה בדרגים הפוליטיים הגבוהים ביותר ובדרג המקצועי שמתמקד בשיח עם מנכ"לית משרד האוצר, הגברת קרן טרנר-איל.

ולסיום, נזכיר כי הצוות המטפל בביטול העיוותים המפלים את הקיבוצים וחבריהם כולל את מזכירי התנועות הקיבוציות, ניר מאיר ואמיתי פורת, מנכ"ל ברית פיקוח, רו"ח ירון רייכמן, עו"ד דוד וינשטיין מ"ליפא מאיר", מנהל המחלקה המשפטית בתנועה ד"ר עו"ד מיכי דרורי וראש אגף כלכלה בתנועה, רו"ח דגן לוין. חברי הצוות זמינים לשאלות ולפניות. הצוות מקיים קשר אינטנסיבי עם הגורמים הרלבנטיים במערכות הפוליטיות והמקצועיות, ובראשם השרים אבי ניסנקורן וכמובן אלון שוסטר, מנכ"ל משרד ראש הממשלה החלופי הוד בצר ומנכ"לית משרד האוצר קרן טרנר-איל.


באנר משקארד חדש

התנועה הקיבוצית הגישה את מפעל שנת השירות לאות הנשיא למתנדב

השנה ייוחד הפרס להתמודדות עם משבר הקורונה. "צעירים חדורי שליחות אלה, התנדבו להישאר במסגרות בהן הם פועלים ולטפל בבעלי צרכים מיוחדים ובילדים חסרי עורף משפחתי, כל זאת מבלי לצאת מהמסגרת לאורך שבועות ארוכים"
קומונת זיו נעורים באנדרטת הקיבוצים

התנועה הקיבוצית הגישה השבוע את מפעל שנת השירות למועמדות לקבלת פרס "אות הנשיא למתנדב" לשנת תש"ף. בבקשה, עליה חתום המשנה למזכ"ל התנועה הקיבוצית, גיל לין, מפורט מפורטת תרומתם של אלפי מתנדבות ומתנדבי שנת השירות לאורך ארבעים השנים בהן מפעילה התנועה את המפעל החינוכי.

בפניה לנשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין נכתב, בין היתר - "מפעל שנת השירות של התנועה הקיבוצית הינו אחד ממפעלי ההתנדבות המיוחדים, הוותיקים והמרגשים הפועלים בחברה הישראלית. כ-1000 צעירות וצעירים מדי שנה אשר דוחים בשנה את גיוסם לצה"ל, כדי לתרום שנה מחייהם למען החברה הישראלית, מתוך אמונה ותחושת שליחות לאומית. הוא הוקם בראשית שנות ה- 80 של המאה הקודמת, ומאז היווסדו לקחו במפעל שנת השירות יותר מ- 20,000 צעירות וצעירים מכל רחבי המדינה. כיום, פועל מפעל שנת השירות של התנועה הקיבוצית במסגרת 105 קומונות הפרושות ברחבי הארץ, מנהריה בצפון ועד אילת שבדרום, ועוסק בשורה ארוכה של נושאים חינוכיים וחברתיים בעלי חשיבות גדולה."

עוד מצוינת בפניה פעילותם הברוכה והחשובה בזמני חירום. למשל בתקופה האחרונה, בשעה שמדינת ישראל כולה נלחמת מול התפרצות נגיף הקורונה, ותרומתם של מתנדבות ומתנדבי שנת השירות לקהילות בגבול הדרום ובעוטף עזה, וכן בישובי גבול הצפון הסמוכים ללבנון בזמן מלחמות, מבצעים צבאיים ו"סבבי לחימה".

גיל לין:"מדובר באחד מפרויקטי ההתנדבות המשמעותיים והגדולים ביותר בישראל. קשה להגזים בחשיבות עשייתם של הש"ש שלנו, תרומתם והשפעתם על חייהם של אלפים רבים של ילדים חסרי עורף משפחתי, בעלי צרכים מיוחדים, חניכי כפרי הנוער ואוכלוסיות נוספות. אני רוצה להודות בשם כולנו לצוות שנת השירות, מלווי הקומונות והמדריכים שמלווים את הש"ש לאורך כל השנה - מבחינתנו כבר זכיתם."


באנר ביטוח חקלאי - מבצע

(גם) הקורונה לא עוצרת את אימוץ החיילים הבודדים בקיבוצים

11 קיבוצים ברחבי הארץ יקלטו בשבוע הבא כ-300 צעירות וצעירים מרחבי העולם, שיעלו לארץ על מנת לשרת כחיילים בודדים במסגרת גרעיני צב"ר. כמו בשלושים השנה האחרונות החיילים הבודדים יאומצו על ידי משפחות בכל הקיבוצים שיפתחו את ביתם וליבם
תמונת ארכיון של טקס פתיחת גרעיני החורף של צבר
תמונת ארכיון של טקס פתיחת גרעיני החורף של צבר

העולים הצעירים בחרו להמשיך את מסלול העלייה שאותו החלו עוד לפני פרוץ הקורונה בעולם, זאת למרות תקופת חוסר הוודאות וההגבלות שיצרה המגפה. עם הגעתם לנתב"ג הם ייכנסו לבידוד למשך שבועיים. לאחר מכן יתחילו את פרק הקליטה של התכנית לחיילים בודדים באחד הקיבוצים המאמצים. הצעירים צפויים להתגייס לתפקידים משמעותיים של לוחמים ותומכי לחימה כחיילים בודדים. גיוסם צפוי כבר בחורף הקרוב.

את הצעירים יקלטו אחד עשר קיבוצים מכל רחבי הארץ: גזית, לוחמי הגטאות, גשר הזיו, בית זרע, אפיקים, יבנה, עלומים, אורים, טללים, גבע וניר יצחק.

מלבד הקיבוצים הללו, ישנם עוד כעשרים קיבוצים המאמצים חיילים בודדים במסגרת גרעיני צבר וקיבוצים רבים המאמצים חיילים בודדים מחו"ל או ישראלים ללא עורף משפחתי. בכל אחד מהקיבוצים אומצו ויאומצו החיילים והחיילות על ידי משפחות מתנדבות.

מזכ"ל התנועה הקיבוצית, ניר מאיר: "שלוש מאות הצעירות והצעירים שיגיעו בשבוע הבא לקיבוצים הם דוגמא לנוער ציוני ונחוש שמגשים חלום ובא להשתתף במאמץ הלאומי של תרומה לבטחון המדינה ושמחים על יכולתנו לסייע במיזם החשוב של גרעיני צב"ר.  
אף פעם לא קל לעזוב את הבית לארץ אחרת, קל וחומר בימי הקורונה המגבירים את חוסר הוודאות ומחייבים גם כניסה לבידוד למען המשימה. התנועה הקיבוצית רתומה ומחוייבת לחיילים הבודדים כמו גם לישראלים חסרי עורף משפחתי, וגאה בקיבוציה המקיימים את השליחות הזאת למען בטחון ישראל ולהעצמת החברה הישראלית".

מנהלת מחלקת חיילים בודדים בתנועה, יעל אייזנר מוסיפה: "בכל שנה באמצע אוגוסט עם הגעת הגרעינים ליבי עולה על גדותיו מהתרגשות. עיניהם הבורקות של הצעירים האמיצים שעזבו בית, משפחה וחברים כדי לעלות לארץ לבדם ולהתגייס, הוא משהו שאי אפשר להתרגל אליו. השנה ההתרגשות גדולה שבעתיים. בעיצומה של מגפת הקורונה הקיבוצים המופלאים כדרכם לא מאכזבים. רוצה לאחל בהצלחה רבה לרכזי הגרעינים, לחניכים ולכולנו שנדע להפיק  מפרק הקליטה את המיטב למרות מגבלות הקורונה".


באנר קמפיין קליטה 2

מחאת הצמתים והגשרים - קיבוצניקים מפגינים בכל רחבי הארץ

יחד עם כל עם ישראל - הקיבוצים נלחמים על המדינה, בכל המדינה. גדלים משבוע לשבוע ונמשיך לגדול, כי מגיע לנו ראש ממשלה שעוסק במשבר הבריאותי והכלכלי במקום בעצמו. כך זה נראה ביום שבת

שתפו!

לצפייה לחצו על התמונה.


באנר לא עומדים מנגד - מצטרפים למחאות

ראשי תנועות ההתיישבות לשר הפנים: "די לפגיעת הוותמ"ל בהתיישבות העובדת"

ראשי התנועה הקיבוצית ותנועת המושבים פנו השבוע לשר הפנים אריה דרעי על מנת להניא אותו מהחלטתו להאריך את תוקף חוק הוותמ"ל או לכל הפחות לצמצמו על מנת להפסיק את הפגיעה בהתיישבות החקלאית
ובשטחים החקלאיים
צילום: דנה בר און

במכתב שכתבו לשר הפנים דרשו את ביטול החוק, או, למצער, דרשו מספר הצעות לשיפור ההצעת החוק על מנת למנוע את המשך הפגיעה הקשה בקיבוצים ובמושבים באיזורים רבים בארץ. הכותבים הדגישו כי הוותמ"ל שהחל כהוראת שעה לשעת חירום בלבד, עלול להגיע למצב בו הוא פועל כעשר שנים, דבר חריג ובלתי סביר לכשעצמו.

בפנייתם לשר כתבו בין היתר: "כתוצאה מהחלטות הותמ"ל, נלקחו עשרות אלפי דונמים חקלאיים מהיישובים החקלאיים, וזאת באופן לא מידתי, תוך גרימת פגיעה כלכלית משמעותית, ללא שימוע או תיאום, תוך שלילת זכות הטיעון של החקלאים שנפגעו מההכרזות, ובניגוד לתוכניות המתאר הקיימות.

יחד עם זאת ראשי התנועות ציינו את החשיבות לפתור את מצוקת משבר הדיור  ולכן בהיעדר פתרון אחר, ולתקופה קצובה, ניתן לקיים את הוותמ"ל ובלבד שפעילות הוועדה תתמקד אך ורק בקידום תכנון ביישובי מיעוטים וביישובים בעלי אוכלוסיה חרדית, לאור מצוקת הדיור במגזרים אלה, וכן בהתחדשות וציפוף בתוך הערים, וזאת ללא פגיעה בקרקע החקלאית ובשטחים הפתוחים.

"להפתעתנו", כתבו, "גילינו כי טיוטת החוק החדשה לא רק שמתעלמת מהערות התנועות וגורמים רבים נוספים, אלא שהיא אינה מתייחסת כלל לחשיבות השמירה על השטחים החקלאיים. זאת ועוד, טיוטת החוק מרחיבה את סמכויות הותמ"ל כך שהוא ממשיך להיות כלי אגרסיבי להפקעת זכויות באופן לא מידתי תוך עקיפת הליכי התכנון הרגילים".


באנר ביטוח חקלאי

תמונת השבוע: מפגינים למען ישראל

מפגינה בעמק חפר בשבת האחרונה
בתמונה: מפגינה בעמק חפר בשבת האחרונה

בשבועות האחרונים קראו לנו ולכל עם ישראל, שמגיע למחות נגד ממשלה שאיבדה את הצפון, המרכז והדרום במשבר הגדול בתולדות המדינה, "אנרכיסטים", "שמאל קיצוני", "מפיצי מחלות", "עושי צרכים בפרהסיה", "מוזרים", "חייזרים"!

אז תראו אותנו, קיבוצניקים מכל רחבי הארץ – נראה לכם שהם צודקים?!

גם השבוע נצא בהמונינו ונמשיך להגדיל נוכחות, בגשרים, בצמתים, בבלפור ובגן צ'רלס קלור, ובכל מקום בו ישראל היפה מתעוררת וזועקת: עד כאן!

כי מגיעה לנו ממשלה שעוסקת בלחלץ אותנו מהמשבר הכלכלי והבריאותי החמור בתולדות המדינה במקום בפוליטיקה קטנה.

מגיעה לנו ממשלה שמובילה אותנו מאור אדום לירוק במקום לבחירות מספר 4 בשנתיים האחרונות! ומעל הכל מגיע לנו ראש ממשלה שעוסק בלשמור עלינו במקום על הכיסא, שדואג לגורל המדינה ולא לגורלו המשפטי. שמאחד את העם במקום לקרוע אותנו לגזרים.

שתפו ובואו בהמוניכם, אנחנו גדלים משבוע לשבוע, וככל שנגדל ימשיכו הניסיונות של הממשלה ושופריה להלעיג, להגחיך ולקעקע את המחאה. אז מה. התשובה שלנו תהיה להמשיך להיות: לצאת להפגין, לגדול משבוע לשבוע. עד שננצח.

לרשימה מתעדכנת של כל ההפגנות והמחאות הקרובותלחצו כאן או כאן


פייסבוק התנועה

מן העמק לתנועה

מזכ"ל התנועה הקיבוצית ניר מאיר, המשנה למזכ"ל גיל לין, מנכ"לית התנועה הדס ילין ומנהלת לשכת המזכ"ל, נועה יפת ביקרו ביום שני במועצה האזורית עמק חפר, על מנת להתרשם מהעשייה במועצה ולהעמיק את שיתוף הפעולה בתחומים שונים. המפגש היה משולב בהתאם לכללי התו הסגול - צוות מצומצם בביקור אירוח ומפגש פיזי (כולל הסיור) ושיח רחב בהשתתפות נציגי הקיבוצים ומנהלי האגפים בתנועה, שנערך בזום
ביקור ההנהלה הבכירה של התנועה במועצה האזורית עמק חפר

את הסיור והמפגש ארגן אייל אלקלעי, רכז האזור של קיבוצי גרנות מטעם התנועה ומטעם גרנות.

עמק חפר נחשב למקום מעבר מרכזי עוד מהעת העתיקה. כבר אז עברו בשטח העמק דרכים בינלאומיות חשובות שקשרו את האזור עם מצרים, סוריה וארם-נהריים. המועצה מהווה מרחב כפרי במרכז הארץ בין מרחבים עירוניים (נתניה וחדרה), ומשתרעת על כ-130,000 דונם. בשטחה קיימים 41 יישובים -  8 קיבוצים, מושבים וישובים קהילתיים, ומתגוררים כ-43,000 תושבים.

אנשי התנועה פגשו את ראשת המועצה, סגניה יריב יערי (מעברות) וחזקי סיבק ובכירים נוספים מהמועצה, וביקרו עמם בחוות הנוי ובבית הספר "סימני דרך" בקיבוץ מעברות. בנוסף, נערכה ישיבת זום רבת משתתפים, בה הציגו מנהלי האגפים השונים במועצה ובתנועה את עשייתם, בדגש על דרכים לחיזוק העשייה המשותפת. את קיבוצי המועצה ייצגו רועי מרגלית מרכז המשק במשמר השרון וערד סלוצקי מרכז המשק בגבעת חיים איחוד, שמנהלים את פורום קיבוצי עמק חפר. מדובר בפורום שנפגש אחת לתקופה ודן בנושאים משותפים בעיקר כאלו שקשורים במועצה.

מזכ"ל התנועה הקיבוצית, ניר מאיר אמר כי "התנועה משתפת פעולה באופן מוצלח עם המועצה וקיבוצי עמק חפר, ומפגשים כמו של היום יסייעו לנו להעמיק זאת עוד יותר. למדתי היום דברים שלא ידענו על העמק, כמו על אתרי תיירות מרהיבים שיש כאן, והתרשמנו מאוד מהעשייה העניפה של המועצה".

ראשת המועצה האזורית עמק חפר, ד"ר גלית שאול אמרה במפגש: "אני שמחה למפגש עם התנועה הקיבוצית כבעלי הברית שלנו במרחב הכפרי עליו אנו צריכים לשמור מכל משמר לאור הרצון העולה לנגוס בשטחי המרחב לטובת התרחבויות נדלניות אשר יפרו את האיזון שבין אורבניות וכפריות. משימתנו היא לקדם את החקלאות הישראלית חזרה לקידמת הבמה ועלינו לפעול בכל תשומת הלב למען מטרה זו".


באנר משימה בלתי אפשרית

החולצות כבר כאן, והנה זה מגיע: משחק המשימות הקהילתי לבני הנוער בתנועה הקיבוצית

אוגוסט לוהט בתנועה הקיבוצית: ב-10.8 עשרות חברות נוער בקיבוצים יצאו להשתתף יחד במשחק המשימות הקהילתי "משימה בלתי אפשרית 2020", אותו ינחו סלוצקי ודומינגז!
חולצות משימה בלתי אפשרית

נו.... כבר נרשמתם? הבטחתם את השתתפותכם? מדריך.ת הנעורים השתתף.ה בהכנה בזום?
"משימה בלתי אפשרית"  - משחק משימות קהילתי ארצי חוצה יבשות ו...נושא פרסים. ארוע שמייצר ודאות במציאות הפכפכה. מחכים לכם!!

רשמו את חברת הנוער בקיבוצכם והצטרפו אלינו ליום בלתי נשכח של הרפתקאות ומשימות.

פרטים בקישור https://bit.ly/mesima2020


באנר משקארד חדש

מחלקת הביטחון של התנועה הקיבוצית: מהצו הראשון ועד תעודת השחרור

מחלקת הביטחון של התנועה הקיבוצית רואה את הגיוס המיטבי לצה"ל כהמשך ישיר לתהליך החינוכי (שהחל בשלבים המוקדמים יותר בחברות הנעורים) של לקיחת אחריות אישית בתהליך העשייה והמעורבות הפעילה בחברה הישראלית
מעגלי שיח "השירות הצבאי כהזדמנות" עם קצינים בני קיבוצים שהתקיימו במסע י"ב האחרון
מעגלי שיח "השירות הצבאי כהזדמנות" עם קצינים בני קיבוצים שהתקיימו במסע י"ב האחרון

עיקרי עבודתה של מחלקת הביטחון:
 
*מתן מידע למלש"בים (מועמדים לשירות בטחוני) והוריהם המעוניינים להכיר וללמוד, להבין ולבדוק, להתלבט ולדייק את המסלול שמעוניינים בו בשירות הצבאי.
*צוות המחלקה פועל למתן כלים רלוונטיים ובפיתוח תוכניות ממוקדות למנהל מערכת החינוך בקיבוץ, למדריך הנעורים ולצוות שנת השירות בהיערכות לתהליכי המיון השונים, אם על ידי שיחות ומפגשים עם בני הנוער - כקבוצה או כיחידים.

מחלקת הביטחון פועלת בשיתוף אגף החינוך בתנועה הקיבוצית, ככתובת להקניית ידע והיכרות עם תהליכי המיון, מתן עזרה בכל התלבטות של המלש"בים -  מתחילת תהליכי המיון ועד לגיוסם, כחלק מתוכנית עבודה מערכתית. מחלקת הביטחון ממשיכה ללוותם עד לשחרורם מצה"ל כציר עוגן באגף צעירים ומעורבות בחברה של התנועה הקיבוצית.

יש להדגיש, שהמושג שירות משמעותי אינו מתייחס רק ל"הסתערות על הגבעות עם סכין בין השיניים" - צירוף מלים זה הוא המטען הערכי שכל אחד ואחת יוצק אל התפקיד אליו הוא או היא י/תשלח  ואותו י/תבצע במהלך השירות הצבאי.
השיבוץ הראשוני הוא שער הכניסה לצה"ל - ולכל אחד ואחת היכולת וההזדמנות לקבוע את המשך הדרך. רק מעטים סיימו את שירותם הצבאי בנקודת ההתחלה שאליה שובצו. משימתנו היא לתמוך בבני הנוער במסעם אל השלב הבא בחייהם ולאפשר חוויית מסוגלות והצלחה.

צוות מחלקת הביטחון של התנועה הקיבוצית כאן לשירותכם כדי להסביר ולהנחות לקראת השירות הצבאי בכלל, והשירות המיטבי בפרט. נשמח למקד ולדייק כמה חשובה המעורבות וההנעה של כל אחד ואחת בהשפעה על ואל היעד אליו ישאפו להגיע.

נוקי גולדפישר ממחלקת הביטחון: "השירות הצבאי הוא מורכב ולא פשוט, אבל אנחנו במחלקת הביטחון מאמינות בבני ובנות הקיבוצים שהם מסוגלים ומסוגלות לייצר את השינוי וההשפעה במקומות שבהם הם משרתים, גם אם זה לא תפקיד החלומות שייחלו לו.  כיום הצבא ממיין יותר לפי צרכיו ופחות על פי רצונותיהם של המתגייסים, אך אנו כאן כדי לסייע, להכווין ולעזור במידת האפשר."


באנר לא עומדים מנגד - מצטרפים למחאות

הוא חוזר! כנס חברה וקהילה ה-2 של התנועה הקיבוצית

הוא חוזר! כנס חברה וקהילה ה-2 של התנועה הקיבוצית

השנה התוכנית היא עכשווית ועל זמנית: 4 מפגשי זום בנושאים שונים הקשורים בחברה, בעבודה משותפת, במילוי תפקידים בקיבוץ, מה עוד לא למדנו מתקופת הקורונה ומה יישאר ביום שאחרי. שריינו את התאריכים, הזמינו את כל השותפים והשותפות, ופנו לכם שעתיים של טוב משותף.

פרטים בהמשך....


באנר קמפיין קליטה 3

ציונות בבידוד

ימי הקורונה מאתגרים את הקשר האמיץ והמשמעותי של יחסי ישראל - תפוצות. בימים של בידוד מי היה מאמין שחניכים מהתפוצות יגיעו לארץ כדי להתנדב, להשפיע ולקחת חלק משמעותי בתנועה הקיבוצית על מפעליה? תנועת הבונים-דרור לרגע לא פוסקת מלפעול בתפוצות, גם בעתות משבר, והביא לישראל עשרות חניכים בתקופה המאתגרת הזו לפעילות תנועתית, אולפנים, התנדבות, התמחויות והיד עוד נטויה
הבונים דרור בישראל בזמן הקורונה

החניכים הגיעו מברזיל, אורוגואי, מקסיקו, צפון אמריקה, ארגנטינה, ניו זילנד, אוסטרליה, דרא"פ ומרחבי יבשת אירופה.

שירי מדר מנכ"ל הבונים דרור: "כשהשמיים נסגרים - הלב נפתח, ועם כל הקושי והאתגרים שניצבו בפנינו הצלחנו להשאיר פעילויות קיימות, מה לא היה מובן מאליו. ההפתעה הגדולה הייתה שגם פני העתיד פה והם ממשיכים להגיע ולהגשים."

אופיר ליבשטיין, יו"ר הבונים דרור: "גאווה גדולה לעמוד כיושב ראש התנועה ולהביט על השליחים מלאי ציונות ואנרגיה שעושים עבודת קודש וממשיכים להביא חניכים ארצה לפעילות חינוכית והתנדבותית ענפה."


באנר הגן הקיבוצי

חיינו מחייבים ספרות: על כתיבה, טבע, תרבות בקיבוץ (ואיך מוקי צור היה
בתור מטפלת)

חיינו מחייבים ספרות: על כתיבה, טבע, תרבות בקיבוץ (ואיך מוקי צור היה בתור מטפלת)

מוזמנים לשיחה אישית על ילדות בקיבוץ, עם מוקי צור וגבריאל שאול לכבוד צאת הספר "בית הקברות של שמשונה", שתתקיים ביום חמישי, 06.08.20 בשעה 20:30.

ההשתתפות ללא תשלום / יש צורך ברישום מראש / המפגש בזום.

הרשמה לאירוע בקישור:  https://www.eventer.co.il/wjcj3

הקישור לזום ישלח אליכם לאחר השלמת הליך הרישום, ישירות לדוא"ל. מומלץ להתחבר כמה דקות קודם לכן. במהלך האירוע המיקרופונים של המאזינים יושתקו, על מנת למנוע הפרעות, ובסופה תינתן אפשרות לשאול שאלות.

האירוע בשיתוף פרדס הוצאה לאור.

נשמח לראותכם.

בברכה, צוות המוזיאון.


 
 
 
 
יש לכם סיפור מעניין? רוצים לספר על המתרחש בקיבוצכם? להתלונן? לייעץ? לשבח?! כתבו לנו.
 
2ab06947-5784-40e5-b5f5-5e70f4a846db.jpg
color-facebook-48.png
color-link-48.png

הוספת תגובה חדשה