דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

כל מה שמעניין בתנועה הקיבוצית ובקיבוצים - בניוזלטר השבועי

מצביעים בשלישי או שלא מתלוננים! מה אמרו ראשי מפלגות המרכז-שמאל באירוע הבחירות שלנו? בכרם שלום מדגמנים ציונות ואחדות בעם. כל זאת ועוד בניוזלטר השבועי של התנועה הקיבוצית
לכו להצביע
 18/03/2021
לחצו כאן לצפייה בעמוד זה בדפדפן

יאללה לקלפי!

שנת הקורונה התחילה בדיוק לפני שנה, בבחירות מועד ג'. והנה, עברה שנה ואנחנו עומדים בפני בחירות מועד ד'. למרות זאת, וחרף כל הבעיות והקשיים, מנכ"לית התנועה, הדס דניאלי-ילין, עדיין סבורה שייאוש הוא לא תכנית עבודה, וקוראת בטור מיוחד לקיבוצניקים ולקיבוצניקיות לצאת ולהצביע גם הפעם
לכו להצביע

זו הייתה שנה קשה, מלאת אתגרים, ובעיקר שנה שלאחריה רובנו מרגישים שנדרש שינוי משמעותי במסלול בו הולכת המדינה. לפעמים נדמה שהכל פה השתבש והתעקם. מעל ל-6000 מתים, משבר כלכלי שאת אותותיו עדיין לא חווינו אך הגזרות הכלכליות ינחתו עלינו בקרוב, משבר אמון קשה בהנהגה, פגיעה בזכויות הבסיסיות ביותר בדמוקרטיה. כל אלה היו מנת חלקנו בשנה הזו.

יחד עם זאת, זו הייתה שנה של התעוררות, שנה בה נוכחנו לדעת כמה הערכים שבהם אנחנו, הקיבוצניקים והקיבוצניקיות מאמינים, עדיין חשובים ומשמעותיים. כמה חשובה הערבות ההדדית, הקהילתיות, וכמה חשובים המוסדות שהוקמו בראשית המדינה על ערכי הסוציאליזם ומשרתים אותנו נאמנה עד היום: מערכות הבריאות, קופות החולים, הביטוח הלאומי ועוד.

זו הייתה שנה בה מילאנו את הגשרים והצמתים מדי שבוע, מבוגרים, צעירים וילדים במטרה לייצר כאן מציאות טובה יותר. והנה, הגיעה שוב ההזדמנות לשינוי, בסבב הבחירות הקרוב. הפעם הבחירות הן לא על ימין ועל שמאל אלא על חזרה לשפיות, לאחדות ולהתמקדות בטובת המדינה. אלה בחירות על עתיד המדינה, על עתיד ילדינו ונכדינו.

אני סומכת עליכם, ציבור הקיבוצניקים והקיבוצניקיות, שלא תוותרו על זכותינו להביע את עמדתינו ולנסות לשנות. אני סומכת עליכם ועליכן שתצאו להצביע ולהשפיע, ואף שתקחו אחריות ותתנדבו ביום הבחירות במגוון הדרכים האפשריות.  

וכמו תמיד - הייאוש הוא לא תכנית עבודה. בואו נעשה את השינוי הדרוש כל כך, ביחד.


באנר ביטוח חקלאי

בני גנץ: נותן לממשלה ציון בינוני בטיפול במשבר הקורונה

שר הביטחון ויו"ר כחול לבן, רא"ל (במיל') ח"כ בני גנץ באירוע הבחירות של התנועה הקיבוצית: "אני מייצג את הערכים המסורתיים של תנועת העבודה ואחדות העבודה. שמרב מיכאלי תראה במעשים ובהצהרות שלה מה ממנה קשור לרבין, שתגיד על מספר שבע ברשימה שלה האם הוא היה מסכים שזה יקרה אי פעם במפלגה שלו"
שר הבטחון בני גנץ: "נותן לממשלה ציון בינוני בטיפול במשבר הקורונה"

בראיון לעיתונאי "כאן חדשות", מואב ורדי, באירוע הבחירות של התנועה הקיבוצית הסביר גנץ את הנימוקים שהובילו אותו ואת כחול לבן לחבור לקואליציה עם נתניהו: "הבחירה היתה בין החלפת נתניהו לבין לשרת את העם כשחצי ממשלה בידיים שלנו. מימי רבין לא היה מצב שהממשלה היא חצי מרכז ושמאל. זה קרה בזכותי ובזכות כחול לבן. אי אפשר להתעלם מהסיטואציה: לא היתה לנו אפשרות להקים ממשלה לבד, למרות שניסינו". בהתייחסו למשבר הקורונה אמר גנץ כי הוא נותן לממשלה "ציון בינוני" על טיפולה במשבר".

במענה לשאלה מהקהל בנושא חקלאות וחוסר ההצלחה של כחול לבן לקדם מדיניות משמעותית עבור החקלאים, השיב גנץ: "קידמנו נושאים רבים, אך לא הצלחנו לפתור את כל הבעיות בשנה אחת. אלון שוסטר קידם דברים רבים בחקלאות והצלחנו להסתכל בצורה מאוזנת יותר הן על האינטרס של החקלאי והן על האינטרס של האזרח. זו הייתה שנה מאתגרת והתקדמנו רבות, אך יש עוד עבודה. אעשה מאמץ לשמור אצלנו את תיק החקלאות ואת שוסטר כשר החקלאות".

לסיכום, נשאל גנץ מה יאמר לקיבוצניק שמתלבט האם לבחור בכחול לבן או במפלגת העבודה, והשיב: "אני מייצג את הערכים המסורתיים של תנועת העבודה, אחדות העבודה, אפילו מפא"י בהיבטים הבטחוניים, המדיניים, הכלכליים והחברתיים. חמישה מתוך שמונת האנשים בראש רשימת כחול לבן הם מההתיישבות העובדת. שמרב מיכאלי תראה במעשים ובהצהרות שלה מה ממנה קשור לרבין, שתגיד על מספר שבע ברשימה שלה האם הוא היה מסכים שזה יקרה אי פעם במפלגה שלו".


באנר משקארד

ניצן הורוביץ: לא סוגרים תנועה שהתמודדה מאז קום המדינה

יו"ר מרצ, ח"כ ניצן הורוביץ באירוע הבחירות של התנועה הקיבוצית: "אני מצטער שאין קיבוצניק כמועמד ריאלי ברשימת מרצ. זה חשוב מאוד, אבל אנחנו תנועה דמוקרטית. צריך להיות מועמד של התנועה הקיבוצית במרצ. אני אעשה מאמץ שזה יקרה"
מואב ורדי מראיין את יו"ר מרצ, ח"כ ניצן הורוביץ

בכנס התנועה הקיבוצית שהתקיים ביום ראשון אמר יו"ר מרצ למואב ורדי: "אי אפשר להעלות על הדעת כנסת בלי שמאל ובלי מרצ. חסרים מצביעים בודדים כדי לוודא שגם הפעם נישאר על המפה. לא סוגרים תנועה שהתמודדה מאז קום המדינה ואנחנו לא תנועה שמרימה ידיים". הורוביץ הדגיש כי יהיה מוכן לפשרות על מנת להיכנס לממשלה: "אנחנו לא מקדשים אופוזיציה, אנחנו רוצים להיות חלק מהממשלה. נהיה מוכנים להתפשר ולשבת עם אנשים שלא העלינו על דעתנו לשבת איתם בעבר. אנו מבינים שלמרכז-שמאל אין רוב ואנו מבינים שנצטרך שותפויות נוספות – אנו שוללים שותפות עם מי שנאשם בפלילים ועם כהניסטים."

בהתייחס לעמדת מרצ ביחס לקיבוצים אמר הורוביץ, "התנועה הקיבוצית עומדת תחת מתקפה ארסית, כולל הכינויים של בנו של ראש הממשלה. יש אנשים שמאוד עוינים את הקיבוצים ולא מבינים שצורת החיים הזאת נותנת פתרון לצורך שהמון אנשים מחפשים אותו היום בקהילתיות, בעזרה הדדית, בשותפות כלכלית. יש ביקוש אדיר לדבר הזה". לשאלה, מה עשתה מרצ למען האינטרסים של הקיבוצים, השיב הורוביץ: "אנחנו מאמינים שהאינטרסים הם לא של הקיבוצים אלא של מדינת ישראל. מרצ נאבקה בכל הניסיונות והצעות החוק לפתוח את המשק לייבוא פרוע, למשל דגים. אנחנו רוצים שיהיה כאן משק שמבוסס על ערבות הדדית ואחריות חברתית וזה גם ערך סביבתי מאוד חשוב."

כמו כן הוסיף, "אני מצטער שאין קיבוצניק כמועמד ריאלי ברשימת מרצ. זה חשוב מאוד, אבל אנחנו תנועה דמוקרטית. צריך להיות מועמד של התנועה הקיבוצית במרצ. אני אעשה מאמץ שזה יקרה. רציתי בבחירות האלה לשים דגש על השותפות היהודית-ערבית".


באנר הזמן הירוק המחודש

מרב מיכאלי: צריך לבנות מחדש את הכוח הפוליטי של גוש השמאל

יו"ר מפלגת העבודה, ח"כ מרב מיכאלי, באירוע הבחירות של התנועה הקיבוצית: "מדינה בלי חקלאות זה כמו אדם שלא אוכל ירקות - זה מסוכן לבריאות. אבל, החקלאות זקוקה גם לריענון ולחידוש, פעם היא היתה ענף חדשני ופורץ דרך. צריך להסתכל על החקלאות גם במונחים סביבתיים חדשניים"
יו"ר מפלגת העבודה ח"כ מרב מיכאלי: צריך לבנות מחדש את הכוח הפוליטי של גוש השמאל

בראיון למואב ורדי הודתה מיכאלי כי "שוב ושוב מפלגת העבודה בגדה בחזון שלה ובציבור שלה, נכנסה לממשלות ימין ואיבדה את היכולת להיות אלטרנטיבה. מפלגת העבודה כיום היא "מפלגה שוויונית מבחינה מגדרית, היחידה שעומדת בראשה מנהיגה. אנחנו מפלגה שמחויבת לצורת החיים של סוציאל דמוקרטיה הכוללת שלום וכוללת שוויון. נצטרך לעבור דרך שלב ביניים שבחיבור עם בנט וסער ומי שלא יהיה, אבל בסופו של דבר אנחנו רוצים להקים את מדינת ישראל על הרגליים ולהחזיר אותה לחזון הציוני".

מיכאלי כינתה את מפלגת כחול לבן "מפלגה של שאריות שאין להם אידיאולוגיה. נשבר לי הלב כשאלון שוסטר הלך לכחול לבן. הוא איש מדהים. שר חקלאות עם אוזן קשבת וחוסר יכולת לעשות משהו, כי לא הם מנהלים את הממשלה. כחול לבן סיימה את דרכה וצריכה לפנות את הדרך". לגבי יש עתיד אמרה מיכאלי כי ה"מדיניות של לפיד לא שונה בהרבה משל נתניהו. הם מאמינים שאם תיתן לעשירים זה יחלחל למטה. יאיר לפיד הקים את הוותמ"ל והצביע בעד המשך הוותמ"ל. מעשים מדברים".

לשאלה כיצד תפעל עבור המגזר החקלאי, אמרה מיכאלי: "אני יכולה להבטיח לפעול במאה אחוז למען הערכים המשותפים לי ולציבור בקיבוצים ולציבור הרבה יותר גדול. הייתי חברה בשדולה החקלאית לכל אורך כהונתי בכנסת. בעיניי, מדינה בלי חקלאות זה כמו אדם שלא אוכל ירקות, זה מסוכן לבריאות, אבל החקלאות זקוקה גם לריענון ולחידוש. פעם היא הייתה ענף חדשני ופורץ דרך. צריך להסתכל על החקלאות גם במונחים סביבתיים חדשניים. בשביל להוציא את הדברים האלה צריך רצון פוליטי. כרגע האנשים שיושבים בממשלה מובילים את ההיפך".


באנר קמפיין קליטה

יאיר לפיד: בנים ממשיכים הם אינטרס, יש להוזיל את מחיר הקרקע בקיבוצים

יו"ר יש עתיד, ח"כ יאיר לפיד, באירוע הבחירות של התנועה הקיבוצית: "הקיבוצים אינם זקוקים לחיבוק ממני – הם רוצים מישהו שיכול לטפל בבעיות אמיתיות של אנשים אמיתיים. אם אתה רוצה לעשות שינויים גדולים – כדאי שתהיה לך מפלגה גדולה שיכולה לעשות את זה"
יו"ר יש עתיד ח"כ לפיד: בנים ממשיכים הם אינטרס, יש להוזיל את מחיר הקרקע בקיבוצים

לפיד דיבר על החיבור של מפלגתו למגזר הכפרי בכלל ולקיבוצים בפרט: "כוחה ועוצמתה של התנועה הקיבוצית היה בהיותה מובילת ערך בכל החברה הישראלית. קיימת חטיבה ביש עתיד של המרחב הכפרי, הצגנו תכנית לחיזוק החקלאות בישראל ויש במקומות ריאליים ברשימה ארבעה מועמדים מההתיישבות. אנחנו לא מפלגת הבית של הקיבוצים אבל אנחנו נמצאים במקום הנכון ועם גודל שיכול להשפיע. אם אתה רוצה לעשות שינויים גדולים – כדאי שתהיה לך מפלגה גדולה שיכולה לעשות את זה".

לפיד נשאל על החלטות שקיבל בעבר בהיותו שר האוצר ופגעו בהתיישבות העובדת כמו הוותמ"לים וביטול החלטת הממשלה משנת 2010 לתקצב במיליארד ש"ח למשך עשר שנים את שיקום תשתיות ביישוב הוותיק. על כך ענה כי "חוק הוותמ"ל אמור היה להיות ל-36 חודשים ואם במהלכם לא יצליחו לבנות, הקרקע תחזור לחקלאות". ב-2013 היה במדינת ישראל משבר כלכלי חמור, משבר גרעוני, והיה צריך לקצץ תקציבים בכל המגזרים. כל הקיצוצים של אז היו זמניים עד שהמשק יוצל. עשינו סדרה של דברים כואבים וכעסו עלינו, אבל זה מה שעושה מדינה אחראית. אתה עושה החלטות שלזמן הזה נראות נכונות."

לדברי לפיד, לאורך השנים חל שינוי בעמדותיו כלפי המגזר הכפרי: "עשיתי בזה דרך. זה לוקח זמן ותפקידים. השינוי חל אצלי בשנים האחרונות, והיום זה חלק מהאג'נדה של יש עתיד ומופיע במצע שלנו ואני מוכן להילחם על זה. השאלה היא כמה מנדטים יהיו לנו כדי ליישם את זה. מה שקרה בישראל הוא שביקשו מהחקלאות להתחרות בתנאים לא הוגנים". עם זאת, לפיד סרב להתחייב שהוא יעגן נושאים כמו מחיר המים או מכסות לחקלאות בקווי היסוד של ממשלה שמפלגתו תשב בה.


באנר קמפיין קליטה 3

תמונת השבוע: לומדים לבחור נכון

ילדי הכוללת באורים מצביעים בבחריות שערכו
ילדי הכוללת באורים מצביעים בבחריות שערכו

מערכת הבחירות הרביעית בשנתיים האחרונות היא שוב הזדמנות ללמד את הילדים במערכות החינוך על דמוקרטיה. גם ב"כוללת" של קיבוץ אורים החליטו שכחלק מהשיח הישראלי על בחירות, מן הראוי שגם אצלם תהיה תעמולת בחירות (אבל חיובית) והצבעה בקלפי על שם לכוללת. אז,  הילדים הוציאו את הת.ז/דרכון מהמגירה, ובכיתות ד'-ו' התנדבו לנהל את הקלפי, לעזור לקרוא ולראות שהסדר נשמר ואין זיופים.

השם שנבחר הוא עטלפים, והכוללת כבר מתחילה להתקשט בעטלפים.


פייסבוק התנועה

עו"ד עמית יפרח נבחר למזכ״ל תנועת המושבים בוועידת התנועה

ועידת תנועת המושבים הכ״ד בחרה היום (חמישי) את עמית יפרח למזכ״ל תנועת המושבים. השנה, בשל הנחיות משרד הבריאות, הייתה ועידה משולבת בה נכחו כ-650 איש מכל המושבים ברחבי הארץ, גם בזום וגם פיזית במכללת אחוה שבמועצה האזורית באר טוביה
עמית יפרח. צילום: קובי וולף
עמית יפרח. צילום: קובי וולף

מדובר בוועידה המתקיימת אחת לארבע שנים במסגרתה בוחרים את מזכ״ל התנועה ומוסדות התנועה. יפרח, נשוי + 4, במקור ממושב אוהד שבעוטף עזה וכיום ממושב ערוגות, כיהן קודם לכך כ-15 שנה כיועמ״ש וכמנהל אגף הקרקעות והאגודות השיתופיות בתנועת המושבים. בשנה האחרונה החליף יפרח את מאיר צור בתפקיד מ"מ המזכ״ל, לאחר שפרש לפני תום הקדנציה. מאז כניסתו לתפקיד, התמודד יפרח עם אתגרי הקורונה וקידם נושאים רבים ומשמעותיים עבור ההתיישבות והחקלאות.

עם בחירתו אמר עמית יפרח: "מדובר במעמד מרגש מאוד עבורי. אני רואה בתפקיד מזכ"ל התנועה שליחות וזכות גדולה ואני מתכוון בתפקידי לייצג את המושבים אל מול הכנסת, הממשלה וכמובן להפוך את התנועה לכתובת מקצועית עבור חבריה. אני מודה לכל מי שהגיע לוועידה, אם בזום ואם פיזית לכאן ולכל המכובדים שהגיעו למעמד מיוחד זה. אני מודה למושבי התנועה, לעובדי התנועה שכולם שליחים שעושים עבודתם למען המרחב הכפרי ומעל לכל אני מודה למשפחה היקרה שלי".

בוועידה בירכו מכובדים רבים ביניהם נשיא המדינה, ראובן ריבלין, שר החקלאות ופיתוח הכפר, אלון שוסטר, יו"ר השדולה החקלאית בכנסת, ח"כ רם בן ברק, ראשי המרחב הכפרי ומכובדים נוספים.

מזכ"ל התנועה הקיבוצית, ניר מאיר, בירך בוועידה את יפרח על בחירתו: "בישראל של 2021, חברה שכבר שכחה את מקורותיה ויסודותיה, אין זהות אינטרסים בין שתי תנועותינו. בישראל 2021 יש בינינו פשוט זהות. נקודה. אני שמח מאוד על העובדה כי גם בימי מאיר צור כמזכ"ל תנועת המושבים ועוד יותר במערכת היחסים עם עמית יפרח, הזהות הזאת באה לידי ביטוי שוב ושוב. במלאת 100 שנים להקמת המושב הראשון, אני מבקש לברך אתכם ומאחל לכם ולנו כי כך יהיה גם בעתיד וביחד נמשיך להצעיד את המרחב הכפרי לשיפור מתמשך ולצמיחה מתפרצת".


באנר משקארד 2

אגודת האשראי אופק קיבלה רישיון פעילות מרשות שוק ההון

שמונה שנים לאחר שהוקמה כדי להציג חלופה של בנקאות בעלויות שוות לכל נפש, קיבלה השבוע אופק "רישיון למתן שירותי פיקדון ואשראי" מהממונה על שוק ההון, ד"ר משה ברקת. הרישיון יאפשר לאופק להשלים את המערכות, ולאחר תקופת התארגנות לספק שירותים פיננסיים מקיפים באופן דיגיטלי כבר בסוף שנת 2021
אופק התשובה לבנקים

בשלב זה מדובר ברישיון לתקופה של שנתיים. מתן הרישיון הזמני יאפשר לאופק, שבניהולו של תום דרומי חכים (חבר קיבוץ פלך), להשלים את ההיערכות הטכנולוגית והתפעולית לקבלת רישיון מלא. עם הרישיון הנוכחי תוכל אופק לקבל שירותי מחשוב מחברת TCS מקבוצת טאטא, שזכתה במכרז שערכה המדינה למתן שירותי מחשוב לבנקים חדשים. TCS תעמיד לרשות אופק את כל התשתיות לבנקאות דיגיטלית כולל מערכות ליבה בנקאיות, חומרה, תוכנה ותשתיות תקשורת. בעזרת תשתיות אלו אופק תוכל להוות אלטרנטיבה למשקי בית ועסקים קטנים ולספק לחבריה שירותי עו"ש, הוראות קבע ותשלומים, כרטיסי חיוב, פיקדונות, הלוואות, תכניות חיסכון, העברות, ולמעשה את כלל השירותים המקובלים במערכת הבנקאית.

במקביל להקמת מערכות המחשוב, עתידים באופק לצאת בקמפיין אשר יקרא לציבור בישראל להצטרף כחברים-בעלים לאגודת האשראי. בבנק מבקשים להגדיל את מספר החברים ומבקשים לצרף, בשלב ראשון, עוד כ-7,000 חברים נוספים עד סוף השנה.

עו"ד תום דרומי חכים, מנכ"ל אופק: "זהו יום חג לאופק, ולכלל הציבור בישראל. אנחנו מודים לחברי אופק על שנים ארוכות של אמונה ותמיכה. עברנו ביחד אתגרים רבים – תשקיף מול רשות ני"ע וקבלת היתר לגיוס חברים, גיוס אלפי החברים במאות חוגי בית ברחבי הארץ, פעילות מול בנק ישראל והפיקוח על הבנקים, העברת חוק בכנסת, הגשת רישיון ותהליכי רישוי ארוכים מול רשות רגולטורית חדשה שמתארגנת ומוקמת במקביל. אופק היא גוף שונה וייחודי במערכת הפיננסית בישראל – קואופרטיב ללא מטרת רווח הפועל לטובת חבריו ומספק שירותים על בסיס ערכי ואנושי".


באנר ביטוח חקלאי

יש תקווה - תנועת השומר הצעיר זוכת "אות הנשיא לתקווה ישראלית בחינוך"

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין העניק זו השנה החמישית את אות הנשיא לתקווה ישראלית בחינוך לבתי הספר, ובפעם הראשונה הוענק האות גם לתנועות וארגוני הנוער, המובילים בעשייתם למען ביסוס השותפות בין המגזרים השונים בחברה הישראלית
מזכ"לית השומר הצעיר, רונית שניר, מקבלת את הפרס בבית הנשיא. צילום: מרק ניימן לע"מ
מזכ"לית השומר הצעיר, רונית שניר, מקבלת את הפרס בבית הנשיא. צילום: מרק ניימן לע"מ

הפרס הוענק על השותפות הקיימת בתוך התנועה עם אג'יאל - החטיבה הערבית בשומר הצעיר. שיתוף הפעולה מתקיים ברמת ההנהגה והשטח, ובנוסף הוענק הפרס על פעילותו המשמעותית של ביה"ס לשלום לילדי פליטים סורים בלסבוס, יוון, שייסדו שתי התנועות יחד לפני 4 שנים.

רונית שניר ,מזכ''לית התנועה, אמרה בנאומה בטקס בבית הנשיא: "המציאות בה אנו חיים מלמדת אותנו לפחד מהאחר ולא לראות את העושר וההזדמנות שבמפגש עמו ואת זה אנחנו פועלים לשנות. החיבור היהודי-ערבי בתנועת השומר הצעיר מעניק לנו את ההזדמנות ללמוד שותפות "דרך הרגליים", מתוך העשייה החינוכית להכיר, להיפתח ולהתגבר על אתגרים. השותפות הובילה אותנו לעשייה משמעותית ששיאה בהקמת בית הספר לילדי פליטים סורים באי לסבוס שביוון, וזו רק ההתחלה. היום יותר מתמיד, נמשיך לחנך ולבנות יחד שותפות בחברה הישראלית! אנו מודים לנשיא המדינה על הבחירה בנו, וגאים להמשיך בדרך".


באנר הזמן הירוק המחודש

בואו לעשות ציונות - זה הזמן לכרם שלום

הרבה אנשים מדברים על אחדות בעם, אבל מעטים מייצרים אותה במעשה. הכירו את חברות וחברי קיבוץ כרם שלום - הקיבוץ הדרומי ביותר שעל גבול רצועת עזה שהיה על סף קריסה והיום נמצא בתהליך מרגש של צמיחה מחודשת, אודות להחלטה שקיבלו לפתוח את שעריו גם למשפחות דתיות

הקיבוץ שסבל מהמציאות הביטחונית המורכבת באזור שפגעה קשות במצבו הדמוגרפי, קיבל החלטה לפתוח את שעריו למשפחות דתיות, למרות הפערים הגדולים בדעות הפוליטיות ואורחות החיים. לאט לאט נרקמה והתגבשה קהילה מיוחדת – קהילה מעורבת, חילונית ודתית בה חבריה מכבדים אחד השני, לומדים ולוקחים את הטוב זה מעולמו של זה.

איך זה עובד ואיך זה קרה? מוזמנים לצפות בכתבה של תמיר סטיינמן בחדשות 12 (בלחיצה על התמונה).

בימים אלה מעוניינים בקיבוץ לקלוט עוד חברים חדשים, ואם אתם ואתן רוצים ורוצות להיות חלק מסיפור מיוחד ומרגש ולגדל ילדים במציאות מעצימה ומעשירה - אתם יותר ממוזמנות ומוזמנים להשאיר פרטים ובקיבוץ יחזרו אליכם: https://bit.ly/30QRt8p

 

באנר קמפיין קליטה 2

בואו נגשר על זה

סדנא בת חמישה מפגשים שיצרה מחלקת צמיחה ופיתוח קהילה בתנועה הקיבוצית, תעניק כלים יישומיים למובילות ומובילי הצמיחה הדמוגרפית בקיבוצים להתמודד עם קונפליקטים והתנגדויות, ותסייע להם להוביל את תהליכי הקליטה תוך הסכמות רחבות ובאווירה חיובית
צילום: נאוה פלדמן, עלומים
צילום: נאוה פלדמן, עלומים

תהליכי הקליטה בקיבוץ מעוררים, לצד תחושות חיוביות של צמיחה ואופטימיות, גם לא מעט קשיים וקונפליקטים ברמה האישית וברמה הקהילתית. המפגש בין אוכלוסייה ותיקה לחברים חדשים מדגיש את הצרכים השונים והשפות השונות; נקלטים (וכאשר מדובר בבני קיבוץ – לעתים גם הוריהם) נדרשים לעבור תהליכים שונים (אבחונים, דרישות כלכליות, בניה) המייצרים עומס רגשי ומשפחתי; וסוגיות העוסקות בסדרי עדיפויות, הטבות ואיזונים עשויות לעורר דיון ציבורי מקוטב וקושי לגבש הסכמות.

מנהלות ומנהלי הקליטה והצמיחה הדמוגרפית בקיבוצים נמצאות ונמצאים בקו הראשון של ההתמודדויות הללו ומחזיקים על כתפיהם תהליכים מורכבים. היכולת לנהל ולהוביל תהליכים כאלה באווירה טובה ועם הסכמה רחבה היא מפתח ליצירת אקלים חיובי בקהילה וחוויית קליטה מיטבית לחברים החדשים.

מחלקת צמיחה ופיתוח קהילה זיהתה את הצורך של מובילות ומובילי הקליטה בהכשרה בתחום הגישור ובניית ההסכמות, ופותחת סדנא בת חמישה מפגשים תחת הכותרת: "מה הסיפור? גישור וחיבור!", שנועדה לתת כלים יישומיים לרכזות ורכזי הצמיחה והקליטה בקיבוצים, להתנהלות בסביבה עם קונפליקטים, התנגדויות וחוסר הסכמה. הסדנא תעניק ידע, כלים ומיומנויות אישיות, להתמודדות עם סכסוכים והתנגדויות של פרט וקבוצות – דרך התבוננות פנימית בדפוסים אישיים ושיפור היכולת להתמודד ולנהל מצבים אלו. הלמידה תלווה בסימולציות ודוגמאות מהיום-יום המקצועי של המשתתפים.


באנר הגן הקיבוצי

שמים את האצבע על אתגרי
התעשייה בגליל

שלושה צוותים שפיתחו פתרונות מתקדמים לאתגרי חברות התעשייה הקיבוצית בגליל זכו במקום הראשון ב'האקתון חדשנות' לקידום אתגרי התעשייה בגליל שהתקיים, באופן מקוון, זו השנה הראשונה
משתתפי האקתון החדשנות בגליל
משתתפי האקתון החדשנות בגליל

שלושה צוותים שזכו בניקוד שווה, הגיעו למקום הראשון בתחרות ה"האקתון הראשון לחדשנות תעשייה וסביבה", שהתקיים בגליל, בו התמודדו 14 קבוצות נבחרות, עם שבעה אתגרים מורכבים בחברות התעשייה בגליל, שנבחרו להשתתף בהאקתון, שהתקיים ביוזמת איגוד התעשייה הקיבוצית, החברה לפיתוח הגליל, מכון המחקר מיגל, המכללה האקדמית תל-חי, אוניברסיטת חיפה, המכללה האקדמית להנדסה אורט בראודה, חברת anagal next, קרן קימת לישראל ותכנית XLR8 של Margalit Startup City/.

להאקתון גויסו מומחים, חוקרים ואנשי תעשייה מכל הארץ, שתרמו ידע מקצועי, להיכרות עם האתגרים שהוצגו על ידי נציגי החברות מהתעשייה וכן הכוונת הצוותים המשתתפים במטרה להגיע לפתרונות ישימים לחברות. מתוך ארבעים חברות תעשייה שנרשמו להשתתפות בהאקתון, נבחרו שבע ולכל אתגר נרשמו מספר צוותים. תהליך השיפוט לכל אתגר כלל צוות מומחים ספציפי והקריטריונים לשיפוט היו: רלוונטיות, ישימות, יצירתיות, קיימות ואיכות הצגת הרעיון.

הצוותים הזוכים: צוות חברת 'משק אנרגיה' שהציג פתרון למתקן סולארי בשטחים חקלאיים, בצורת קו-נועים, אגרו סולאריים ניידים, שיהוו מערכת לניוד לוחות סולאריים בשדות חקלאיים. צוות חברת אוסם-נסטלה הציג פתרון להחלפת אריזות מוצרי המזון לאריזות מתכלות תוך שיתוף הצרכן הביתי. צוות חברת אבוקדו-גל של החברה לפיתוח הגליל הציג פתרון לאחסון ושמירה על פרי האבוקדו לטווח ארוך.


 
 
 
 
יש לכם סיפור מעניין? רוצים לספר על המתרחש בקיבוצכם? להתלונן? לייעץ? לשבח?! כתבו לנו.
 
2ab06947-5784-40e5-b5f5-5e70f4a846db.jpg
color-facebook-48.png
color-link-48.png

הוספת תגובה חדשה