דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

להפוך את הגישור לדרך חיים

החיים בקהילות קיבוציות קטנות מזמנים צורך מתמיד בהטמעה ויישום של כלים גישוריים כדי להצליח לנהל שיח בין-אישי וקהילתי טוב ומיטיב. בקרוב תפתח קבוצת עמיתות ועמיתים לממלאות/י תפקידים בוגרי ובוגרות קורס גישור לתרגול ופיתוח הכלים הללו
להפוך את הגישור לדרך חיים

ביולי האחרון הסתיים המחזור הראשון של קורס גישור לממלאות וממלאי תפקידים בקיבוץ שהתקיים בתנועה הקיבוצית. בסיכום הקורס עלה צורך עז מהמשתתפים ומהמשתתפות למפגשי המשך, על מנת שיוכלו להעמיק את התרגול ולהטמיע את השפה שרכשו. אגף חברה וקהילה יחד עם המוסד לגישור ובוררות של התנועה הקיבוצית הרימו את הכפפה, ובימים אלו נפתחת ההרשמה לקבוצה חדשה וראשונה מסוגה המיועדת לממלאי וממלאות תפקידים בקיבוצים מכל הארץ, בוגרי ובוגרות קורס גישור או כלי גישור.

בסוף נובמבר יתקיים המפגש הראשון לקבוצת העמיתים והעמיתות, שיפגשו יחד ויעמיקו את המיומנות של השפה הגישורית ויקבלו כלים מעשיים כיצד ליישם את אותה שפה, בתפקידם בקיבוץ ובחיים האישיים.

את הקבוצה ינחו אסתי אשכנזי, מגשרת ומאמנת חברת קיבוץ כפר חרוב, ואיילת הריס ממחלקת צמיחה ופיתוח קהילה בתנועה הקיבוצית. כבר למעלה מעשרים שנה שאסתי מובילה תהליכים רחבים ורגישים וקבוצות התפתחות אישית ומקצועית בקהילות וארגונים כפריים ובכלל. לדבריה, "קבוצה כזאת, שבאה ללמוד איך להשתמש בכלים האלה באופן מעשי טבעי ונגיש, להפוך אותם ליומיומיים ולמאפשרי שינוי גורמת לי אושר גדול. אלו א.נשים שמוכנים להתבונן פנימה אל ועל עצמם, לצמוח לעומק חייהם ולתת לסביבה שלהם ליהנות מהצמיחה הזאת. דרוש לזה אומץ משולב בהבנה ששינוי שפתי ותרבותי אישי מקצועי וקהילתי חייב להתרחש, אחרת כולנו הולכים ביחד סומים וחסרי אונים אל עבר השקיעה הלא מרהיבה בעליל של החיים הקהילתיים שלנו. כל כך הרבה שינויים התרחשו בחצר החברתית והקיבוצית וזה נהדר שיש מי שלוקח את הלמידה הגישורית ומטמיע אותה בצעד קדימה אל החיים עצמם".

רענן מיכאלוביץ, מנהל הקהילה בגזית שנרשם לקבוצה, מספר: "כמנהל קהילה הצורך בשפה הגישורית הוא הכרחי. ובדיוק כמו שסכין צריכה אבן משחזת, כך גם אני כמנהל קהילה צריך לחדד ולשפר את יכולות הגישור והשיח שלי".

"השנה אגף חברה וקהילה שם לעצמו מטרה לחזק ולהרחיב את תפיסת 'קהילה קיבוצית במיטבה', על ידי בניית כלים יישומים עבור הקיבוצים" מספרת ד"ר אילת גלס, ראשת אגף חברה וקהילה ומוסיפה: "אחד הכלים הנדרשים ביותר בקיבוצים כיום, הוא היכולת לנהל באופן מיטבי את תרבות השיח ובפרט לחזק את המיומנות של ניהול הסכמות. ראינו שממלאי וממלאות התפקידים מבקשים להרחיב את מיומנויות הניהול, בדגש על שיח. אחרי ההצלחה של קורס הגישור, חברנו לאסתי אשכנזי כדי לבנות מסגרת חדשה עבור המנהלים והמנהלות בקיבוץ, שתוכל במהלך השנה כולה לחזק את השימוש בשפה הגישורית בשילוב עם הניהול הקיבוצי".

תקוה טננבוים, מנהלת המוסד לגישור ובוררות של התנועה הקיבוצית, מוסיפה: "השאיפה שלנו היא, שקיבוצים יוכלו בכוחות מקומיים להוביל תהליכי בניית הסכמות ואף ליישב מחלוקות שמתעוררות מפעם לפעם. בוגרי ובוגרות קורס הגישור הביעו רצון ונכונות להמשך הלמידה ותרגול כלים נוספים שיסייעו להטמיע את השפה הגישורית כחלק מהתרבות הניהולית בקיבוץ. לצורך כך עמלנו רבות והקמנו קבוצת למידה מיוחדת, בהנחיה מקצועית ועתירת ניסיון, שתאפשר ללמוד מעמיתים ושותפים ולהתנסות בהפעלת הכלים שנרכשו, הלכה למעשה, בהתמודדות עם האתגרים היומיומיים של ממלאי וממלאות תפקיד בקיבוץ".
 

לפרטים נוספים ולהרשמה: לחצו כאן

הוספת תגובה חדשה