דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

למידה בין אזורית

מידי שנה עורכים חברי הפורום המשותף של מנהלי הקהילה במועצות האזוריות עמק הירדן ועמק המעיינות סיור מקצועי באחד מהאזורים בארץ. השנה בחרו חברי הפורום, בהובלתם של איריס שובל, מנהלת אגף קהילה ושירותים חברתיים במוא"ז עמק הירדן, איתמר מטיאש, מנהל אגף קהילה בעמק המעיינות וערן גליק, רכז האזור בתנועה הקיבוצית, לסייר בגליל המערבי
למידה בין אזורית

הסיור החל במפגש בבית השותפויות – מרכז הצעירים, של מוא"ז מטה אשר, בחוף אכזיב. המשתתפים שמעו סקירה על החזון, תפיסת העולם ופעילות המועצה, מפיו של אייל רייז, סגן ראש המועצה. על פעילות מרכז הצעירים סיפרה כרמית פלג, מנהל המרכז.

משם המשיכו משתתפי הפורום לביקור באדמית, שם נפגשו עם גל סקורי, מנהל הקהילה וחבר הקיבוץ שסיפר על האתגרים רבים ניצבים בפני הקיבוץ הקטן הנמצא על גבול הלבנון, ובראשם אתגר הקליטה לחברות. כדי לסייע לאדמית להתפתח בעל פי רצון חברי הקיבוץ אגמו המועצה האזורית, התנועה הקיבוצית, הקרן הקיימת לישראל וגופים נוספים, משאבים לצורך פיתוח תשתיות קליטה בקיבוץ. ניצנים ראשונים למאמץ משותף זה ניכרו בכנס המתעניינים בקליטה, שנערך בקיבוץ ביום שישי האחרון .

המשך הסיור בגליל המערבי היה למרכז המוסיקה 'קשת אילון'. את הסיור במקום הוביל גלעד שיבא, בן וחבר קיבוץ אילון ומנכ"ל המיזם המוסיקאלי. התרגשות רבה ניכרה על פני גלעד ושותפותיו לעשיה כשפתחו בפני חברי הפורום את אולם המופעים של קשת אילון לראשונה מאז חדש פברואר. דוד שטיפט, מנהל הקהילה,  ודב שגב, היו"ר הכלכלי של הקיבוץ, סיפרו לנוכחים על הקשר הייחודי בין עמותת 'קשת אילון' לקיבוץ.

הסיור המרתק והמלמד בגליל המערבי הסתיים בארוחה משותפת ופרידה ממנהלי קהילה ותיקים שסיימו את תפקידם ומדברי שבח לליאת פאר, רכזת אזור מילואות בתנועה, שסייעה רבות בתכנון היום ובתיאומים השונים.

הוספת תגובה חדשה