דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

למרות וגם בגלל המצב: מזרימים אנרגיה (מתחדשת) לגליל העליון

התנועה הקיבוצית, בשיתוף 'החברה לפיתוח הגליל' והמועצה האזורית הגליל העליון, קיימו השבוע כנס בנושא אנרגיה מתחדשת בקיבוץ כפר הנשיא, במטרה לקדם הקמת מערכות סולאריות בשטחי 29 קיבוצי המועצה, שימוש בטכנולוגיות לאגירת אנרגיה ואגרו-וולטאי והקמת פורום מקומי לשם חיזוק ופיתוח תחומים אלה. התנועה שותפה גם לפורום חדש לתחום האגרו-וולטאי שמוקם בימים אלו כחלק מפעילות בית הנשיא בנושא האקלים
יש אנרגיה גבוהה, למרות הכל. בני רגיל פותח את כנס האנרגיה המתחדשת בכפר הנשיא, אותו גם הנחה
יש אנרגיה גבוהה, למרות הכל. בני רגיל פותח את כנס האנרגיה המתחדשת בכפר הנשיא, אותו גם הנחה

חודש יוני האחרון לא רק הרגיש לנו חם מהרגיל, אלא גם היה קיצוני מאוד בקנה מידה היסטורי מבחינת הטמפרטורה הממוצעת שנמדדה במהלכו, שהייתה גבוהה ב-3 מעלות מהממוצע הרב שנתי של חודש זה מאז החלו המדידות בארץ, כך לפי השירות המטאורולוגי. וזה כמובן לא רק בארץ, בכל העולם היו בשבועות האחרונים גלי חום קשים מנשוא ואנשים רבים נפטרו כתוצאה מכך. התחממות גלובלית היא בעיה קשה כאן ועכשיו וכבר לא משהו שאנחנו מדברים עליו בזמן עתיד. מגמת ההתחממות צפויה כמובן להמשך ולהחמיר אך לבעיה הזאת כבר יש פתרון מאוד ברור, ואשר נמצא בשלבי יישום מתקדמים ומתעצמים גם אצלנו בקיבוצים.

מדובר כמובן במהפכת האנרגיה הירוקה, הפסקת שריפת דלקים והסתמכות במקום על חשמל ממקור מתחדש. מתוך כך התנועה הקיבוצית פועלת ביתר שאת לקדם התמקצעות ועשיה בתחום האנרגיה המתחדשת ברמת הקיבוץ דרך הצבת פאנלים סולאריים, סוללות לאגירה ורכבים חשמליים. התנועה היא גם שותפה מובילה לפורום חדש לתחום האגרו-וולטאי שמוקם בימים אלו כחלק מפעילות בית הנשיא בנושא האקלים.

בשבוע שעבר יזם בני רגיל, רכז תחום האנרגיה בתנועה הקיבוצית, יחד עם "החברה לפיתוח הגליל' והמועצה האזורית הגליל העליון כנס בנושא אנרגיה מתחדשת שהתקיים בקיבוץ כפר הנשיא בנוכחות כ-60 משתתפים. הכנס התקיים מתוך חשיבות הנושא וזיהוי ההזדמנויות שנוצרו, גם בשל המלחמה המתמשכת שחשפה את פגיעות משק החשמל במדינת ישראל. פגיעה בפעילות של 10-5 מתקני אנרגיה חיוניים, עשויה להשבית עשרות אחוזים מסקטור החשמל והאנרגיה למשך שבועות וחודשים, ולהוביל להשלכות הרסניות מבחינה ביטחונית, כלכלית, סביבתית, ובריאותית. כמו כן, הכנס נוצר מתוך הבנה שהתנועה הקיבוצית חייבת לעשות מאמץ מיוחד עבור יישובי קו העימות בעת הזאת.

המשתתפים שמעו הרצאה של אלון ראובני, יועץ עסקי, על בחינת החלופות האנרגטיות העומדות בפני הקיבוצים ועל האפשרויות הכלכליות, שביצעה חברת 'מבט יועצים' עבור התנועה. בין החלופות שהוזכרו הייתה הקמת מתקנים של אגרו-וולטאי, המאפשרים דו שימוש בקרקע חקלאית לגידולים ולהפקת אנרגיה סולרית בו זמנית, והתאמתם לפי סוגי הגידולים. לאחר מכן הועברה הרצאה מפיו של בעז פרסלר, מנכ"ל גולן סולאר, על אפשרויות מגוונות של אגירת אנרגיה, הן כפרויקט רווחי אשר מסייע בהוספת ייצור חשמל מהשמש והן כפתרון נוסף לגיבוי חשמלי לקיבוץ בעת חירום. הכנס נחתם בפורום עמיתים בהובלת שגב ירבעם, מנכ"ל החברה לפיתוח הגליל, בו דנו באתגרים ובהזדמנויות העומדות בפני האזור, תוך איזון בין פיתוח כלכלי ושימור החקלאות, ובדרכים להמשך למידת תחום האנרגיה המתחדשת ויישומו, כך שהקיבוצים יישארו בחזית הידע והעשייה.

כנס נוסף בתחום האנרגיה מתוכנן להתקיים ב-1.8.24 בקיבוץ גבת, והפעם במיקוד אגרו-וולטאי בגד"ש. מנהלים בגד"שים ובקיבוצים מוזמנים להגיע ליום סיור ולימוד, במהלכו יוכלו לראות מקרוב את הפרויקט הניסויי הראשון בארץ שקם לשילוב המרתק הזה. מרבית הקיבוצים נמצאים כיום בשלבי בדיקה שונים של הקמת פרויקטים אגרוו-ולטאים בשטחם, ובמהלך הכנס יוכלו לשמוע ממומחים בתחום על היבטים שונים של פרויקטים מסוג זה. לחצו כאן להרשמה לכנס

הוספת תגובה חדשה