דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

מועצת התנועה הקיבוצית החליטה על הקמת קיבוץ חדש

בישיבת המועצה החגיגית שנערכה במשמר העמק לציון 100 שנים להקמת הקיבוץ, בהשתתפות כ-150 צירים ואנשים נוספים באופן פיזי ובזום, הוחלט גם על הקמת ועדת הבחירות לבחירת מזכ"ל התנועה הבא בפברואר 2024. כמו כן אושר דו"ח ועדת ביקורת 2020-22
קטע מתוך "מופע המאה" של משמר העמק שהוצג לצירי המועצה
קטע מתוך "מופע המאה" של משמר העמק שהוצג לצירי המועצה

הישיבה נפתחה בברכת ראש המועצה האזורית מגידו, איציק חולבסקי, שאמר: "מרגש מאוד עבורי לברך את משמר העמק בכינוס המיוחד של מועצת התנועה הקיבוצית לרגל 100 שנים לקיבוץ. זאת לא הפעם הראשונה שאני מברך את משמר העמק השנה אבל כל פעם מתרגש מחדש. במשמר העמק השילוב המדהים והמנצח בין הערכים הנעלים שבהם חברי הקיבוץ מאמינים ואותם הם מיישמים לבין האנשים החברים המדהימים שמגשימים אותם. בזכותכם ובזכות הדורות הקודמים כאן צמח קיבוץ שמהווה סמל ומופת לכולנו!

מאחל לקיבוץ ולחברים המשך שגשוג כלכלי, חברתי, תרבותי וקהילתי פריחה וצמיחה בכל התחומים והמשך הצלחה גדולה. מזל טוב משמר העמק, כל הכבוד על המושב המיוחד הזה ועל ההוקרה לקיבוץ. מאחל יום דיונים פורה ומוצלח".

לאחר אישור פרוטוקול ישיבת המועצה הקודמת, ולפני הסקירה הקבועה של "ממועצה למועצה" הביע מזכ"ל התנועה הקיבוצית, ניר מאיר, השתתפות בצערה של משפחתו של רס"ן בר פלח ז"ל, סגן מפקד גדוד הסיור של חטיבת הנח"ל שנפל יום קודם לכן לא רחוק ממשמר העמק, ליד מחסום ג'למה. לאחר מכן פתח מזכ"ל התנועה את סקירתו בציון דמותו המיוחדת של אהרון ידלין ז"ל, "זקן השבט" שהלך לעולמו בחודש שעבר.

מזכ"ל התנועה סקר את הרקע לכוונה להקים קיבוץ חדש ואת הדיונים שליוו את המחשבה והחלטת המזכירות להיות חלק מהקמת הישובים החדשים, על פי החלטת הממשלה הנוכחית. אחריו דיבר בפני צירי המועצה ראש עיריית ערד, ניסן בן חמו שאמר: "לשמחתי, ממשלת ישראל הנוכחית קיבלה את עמדתי, החליטה על השקעה בערד, ירוחם ומצפה רמון ואז נפתחה האפשרות להקמת היישובים החדשים, וגם שם הצבנו עקרונות לאופיים. אני תומך מאוד ברעיון הקיבוץ החדש, אתם יודעים לעשות זה שנים, ובדרך הזו להביא מתיישבים חדשים לאזור שלנו".

ראש המועצה האזורית תמר, ניר ונגר (עין גדי), דיבר גם הוא ואמר: "חייבים לחזק את ההתיישבות היהודית באזור, תוך הסדרה של ההתיישבות הבדואית. ובתוך כך, חשוב שאחד מהם יהיה קיבוץ, שהוא יחידה קהילתית שיודעת להחזיק את העצמה ומשפיעה על הסביבה בה היא חיה. אני מבקש מכם להיות שותפים שלנו להקמה של ישובים שתואמים לדרך החיים שלנו".

צירי המועצה אישרו את ההחלטה להקמת הקיבוץ החדש ברוב גדול של 88%.

הסעיף הבא במועצה הוקדש לסקירת דו"חות ועדת הביקורת. גבי גרינפלד (כפר סאלד), יו"ר ועדת ביקורת היוצא, הודה למבקר התנועה היוצא אלי גולדמן (משמרות) והציג בפני המועצה את דוחות הביקורת אשר הופקו בשנה החולפת בנושא משאבי אנוש, שכר ורכב והבחירות למזכ"ל התנועה שהתקיימו בדצמבר 2019. המלצות ועדת הביקורת לוועדת הבחירות הבאה שתקום אינן הובאו לאישור המועצה אך יהווו את חומר הגלם לחשיבה לקראת הבחירות הבאות .דו"ח מעקב יישום המלצות ועדת ביקורת הראה כי 72% מההמלצות בוצעו באופן מלא, חלקי או נמצאות בתהליך, 10% אינן רלוונטיות יותר ו-17% לא בוצעו. דוח מעקב אחר ביצוע החלטות מזכירות בשנת 2021 הראה כי מתוך 32 החלטות שנבדקו נמצא כי בוצעו 27 ההחלטות, 2 החלטות בוצעו חלקית, 2 החלטות בתהליך ביצוע והחלטה אחת לא רלוונטית. לחצו כאן לצפייה בדו"ח.

צירי המועצה אישרו את דו"חות הביקורות ברוב גדול. 

הסעיף השלישי בסדר היום עסק בהקדמת הקמתה של ועדת בחירות לקראת הבחירות למזכ"ל התנועה הקיבוצית. מכיוון שמועצת התנועה החליטה לא לשנות את תקנון התנועה, ובכך למעשה לא התקבלה הצעת הצוות לשינוי שיטת הבחירות למזכ"ל התנועה, הנוהל הקיים לבחירת מזכ"ל הוא הנוהל המחייב. בעקבות דיונים קודמים במועצת התנועה בעניין הבחירות ובשים לב למועד הבחירות הבא – פברואר 2024, דנה מזכירות התנועה בהצעה להקדים ולהקים את ועדת הבחירות כבר לחודשים הקרובים, על מנת להוציא את הטיפול בבחירות למזכ"לות מידי מוסדות התנועה ולאפשר לוועדה הנבחרת לדון ולהביא הצעותיה והמלצותיה בפני מועצת התנועה די זמן מראש, בין היתר באפשרות קיומה של הצבעה אלקטרונית בבחירות לתפקיד מזכ"ל התנועההדוברים שעלו לדבר ביקשו לקדם את תהליך ההצבעה האלקטרונית.

ניר מאיר סיכם את הדיון ואמר כי גם מזכירות התנועה, בהחלטתה מיום 21.8 ביקשה כי ועדת הבחירות תבחן את המשמעויות וההכנות הנדרשות לקראת מעבר להצבעה דיגיטלית הוא תומך בהצבעה בדרך זו אבל צריך לראות איך מיישמים את האפשרות הזאת.

צירי המועצה אישרו את ההחלטה ברוב של 94%. 

פרק הסיום של המועצה הוכן בידי המארחים ממשמר העמק. מזכירות הקיבוץ מיכל שמאי ושגית לילו דיברו בפני צירי המועצה ואמרו בין היתר: "לאורך מאה השנים התברכנו בכוח לשמר את האמונה איתה הגיעו מייסדי הקיבוץ לארץ. הרעיון הציוני והסוציאליסטי הורחב לעשייה, שהתאפשרה בזכות  ה'יחד' והשותפות המיוחדים למשמר העמק. שותפות שאיפשרה עמידה מול אתגרים ביטחוניים, חברתיים וכלכליים לאורך מאה השנים. שותפות שמימושה התבטא בצורות שונות לאורך השנים אבל בסיסה נשאר איתן עד היום".

בהמשך הוצג חלק מהמופע שהופק על ידי הקיבוץ לחג המאה, וכן כתבה ששודרה על ההכנות לחגיגות בחדשות 12.

כמו בכל ישיבות המועצה בזום שהתקיימו עד כה, צירי המועצה הצביעו בהצבעה חשאית שהתקיימה באמצעות חברת 'איניגו תוכנה' מעין השופט. לצפייה בתוצאות ההצבעה: לחצו כאן.

     

    הוספת תגובה חדשה