דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

מזכ"ל התנועה הקיבוצית: "החזרת המשילות והביטחון היא צעד קיומי, המתחייב מהמצב החמור בו אנחנו נמצאים. זו לא שאלה של ימין ושמאל"

הדברים נאמרו במסגרת כנס החירום של "הפורום לביטחון, משילות והתיישבות" שנערך ביום ראשון בירושלים. בכנס הוצגה המציאות הקשה בעקבות אובדן המשילות, הפגיעה בביטחון האישי וחנק ההתיישבות, ואת הסכנות האסטרטגיות שמציאות זו מציבה בפניה של מדינת ישראל יחד עם הצורך המיידי לפעול כדי לשנותה
אלוף (במיל') ישראל זיו נושא דברים בכנס
אלוף (במיל') ישראל זיו נושא דברים בכנס

הפורום התאסף והתארגן עוד לפני שהתפרקה הממשלה והוקדמו הבחירות, והכנס נערך תחת הכותרת "ביטחון ומשילות בגליל ובנגב - בכירי מערכת הביטחון וראשי רשויות בעבר ובהווה בקריאה דחופה לחיזוק המשילות, הביטחון וההתיישבות בישראל". בכנס השתתפו בין היתר רנ"צ (בדימוס) משה קראדי, מפכ"ל המשטרה לשעבר, אלוף (מיל.) ישראל זיו, אלוף (במיל') איתן דנגוט, אלוף (במיל') אייל בן ראובן, אלוף (במיל') יום טוב סמיה, אלוף (במיל') גיורא איילנד, עוזי נוי, ראש מרחב ישראל וחו"ל בשב"כ לשעבר, תנ"צ מאיר אליהו, מפקד המשמר הלאומי הישראלי, יעקב חגואל, יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית, בנצי ליברמן (יו"ר פורום שילה) ד"ר ענת רוט (מנכ"ל פורום שילה), חיים ביבס יו"ר מרכז השלטון המקומי וראש עיריית מודיעין, רוביק דנילוביץ, ראש עיריית באר שבע, שמעון לנקרי, ראש עיריית עכו, עו"ד אמי פלמור (מנכ"לית משרד המשפטים לשעבר), בהיג' מנסור, ראש המועצה המקומית עוספיא, ראשי המועצות האזוריות דני עברי, ניצן פלג וערן דורון (משגב, הגליל התחתון ורמת נגב) ומזכ"ל התנועה הקיבוצית, ניר מאיר.

במהלך הכנס הציגה מנכ"לית פורום שילה, ד"ר ענת רוט סקר המעלה כי 77% מהציבור הישראלי מוטרדים מאוד ממצב המשילות והביטחון האישי. הנשאלים ציינו כי נושא זה מטריד אותם יותר משורה של נושאים אקטואליים אחרים דוגמת הסכסוך הישראלי-פלסטיני, זהותה היהודית של המדינה, מעמדה של מערכת המשפט והפילוג בין ימין ושמאל. תמונה זו משקפת הן את הציבור היהודי והן את הציבור הערבי.

חברי הפורום הציגו בכנס נייר עמדה המנתח את הפגיעה החמורה בביטחון הלאומי של מדינת ישראל ואת המשמעויות האסטרטגיות שלו. לנייר מצורפת תכנית פעולה אסטרטגית, אותה דורשים חברי הפורום מראש הממשלה לאמץ ולהתחיל ביישומה באופן מידי כפרויקט חירום לאומי. התכנית בת שלושה שלבים ליישום לשיפור מצב המשילות והתיישבות בטווח הקצר, הבינוני והארוך, היא מנתחת את המשמעויות האסטרטגיות של העדר המשילות – אובדן הביטחון האישי וחנק ההתיישבות, ומצד שני מציעה פעולה אופרטיבית להתמודדות עם אתגרי השעה. המשתתפים בכנס קראו לראש הממשלה הנכנס בנימין נתניהו לשים את חיזוק המשילות, הביטחון וההתיישבות בראש סדר היום הלאומי ולהוביל תכנית חירום בטיפול בסוגיות הללו בטרם יהיה מאוחר מידי.

משתתפי הכנס
משתתפי הכנס

מזכ"ל התנועה הקיבוצית, ניר מאיר אמר בכינוס כי "נבחר כאן אדם שגם אם הוא לא מהגוש שלי הוא דיבר על בעיית המשילות. אז אני כאן כדי להגיד שזה גם עניין של המחנה שלנו. החזרת המשילות והביטחון לאזרחי ישראל היא צעד קיומי. זו לא שאלה של ימין ושמאל, אלא של סדר עדיפויות לאומי נכון, המתחייב מהמצב החמור בו אנחנו נמצאים. מוכרחים להחזיר לחקלאות את מעמדה כשומרת הריבונות, החקלאות איננה רק ענף כלכלי. מוטב שהדברים יובנו, לפני שיהיה מאוחר מידי".

מאיר הוסיף: "רוב גדול של הקיבוצים נמצאים בפריפריה, הזהרנו שמה שהתחיל כטרור חקלאי יזרום לכל חלקי הארץ, וכך קרה. נדרש שינוי מהותי בהגדרת האתגר והתגייסות לאומית נגד הפשיעה ובעד תחושת הביטחון לאזרחי ישראל".

לחצו כאן לקריאת נייר העמדה שהוצג בכנס

הוספת תגובה חדשה