דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

מטיילים אל סופה של שנה קשה ומאתגרת

השבוע ובשבוע שעבר יצאו 1200 השינשינים של התנועה הקיבוצית לטיולי סיום השנה, כהוקרה ותודה על השנה המשמעותית שנתנו מעצמם, למרות כל הקשיים והאתגרים השונים
השינישינים מתרעננים בנחל הקיבוצים משנה מאתגרת בטיול סוף שנה
השינישינים מתרעננים בנחל הקיבוצים משנה מאתגרת בטיול סוף שנה

ה-7.10 ומלחמת 'חרבות ברזל' שנפתחה בעקבותיו השפיעו עמוקות גם על שנת השירות בתנועה הקיבוצית, כמו על התנועה, הקיבוצים והמדינה כולה. תכלת זוהר ז"ל מנחל עוז, שינשינית בפנימיית 'רבדים' בירושלים, נרצחה יחד עם הוריה ואחותה הגדולה בביתם. מיקה אנגל מניר עוז, שינישנית בעמותת עמיחי, נחטפה מביתה יחד עם משפחתה ולמרבה השמחה שוחררה בסוף נובמבר משבי חמאס יחד עם אמה ואחותה, אך אביה רונן נרצח ועדיין חטוף. שינשינים רבים איבדו חברים ובני משפחות וגם צוות המחלקה איבד את איילת גודארד ז"ל מבארי שהייתה בעבר פעילה במחלקה במשך שנים רבות. נוסף על כך, הקומונה בעין השלושה שהתה בקיבוץ בזמן התקפת המחבלים אך ניצלו למרבה המזל, וקומונות אחרות שנמצאות בנגב המערבי ולא היו באותה שבת עברו יחד עם הקהילות למלונות ולמגורים הזמניים וקומונות אחרות שנמצאות בדרום ובצפון עברו יחד עם כפר הנוער והפנימיות שלהן למיקום בטוח יותר. שינשינים אחרים נאלצו להתגייס מוקדם מהצפוי באמצע השנה בעקבות המלחמה. כל זאת הוסיף על שנה שגם כך מאתגרת מלכתחילה.

את הטיול המסורתי שהתבצע על פני ארבעה ימים (רביעי או חמישי השבוע ובשבוע שעבר) הפיקה גם השנה חברת 'צוקים' שדאגה לכל האטרקציות ושלבי היום השונים. הצוות של מחלקת שנת שירות ואגף חינוך ליווה את הטיולים בהתרגשות. כל קומונה יכלה לבחור את היום הספציפי בו היא מעוניינת מבין הארבעה ואיפה לסכם את השנה - בצפון או בדרום. הטיול הצפוני לא נערך השנה ברמת הגולן או בגליל העליון בשל המצב הביטחוני, ונדד ליום חווייתי בעמק המעיינות שנפתח ברכיבת אופניים מגשר הקנטרה לפארק המעיינות, שם רחצו במעיין עין שוקק ואז יצאו לטיול רטוב בנחל הקיבוצים וקינחו במסיבת בריכה וארוחת צהריים בכפר יחזקאל. חובבי המדבר שבחרו באופציה הדרומית, זכו בנסיעה ברכבי ספארי ממדרשת בן גוריון, דרך מעלה צין ועד עין עקב תחתון, שם הם טבלו במעיין הקריר. המשך היום היה חוויה מטורפת של גלישת חולות ("סנדבורד") בדיונות שבאזור צומת שבטה, על גבי גלשן מיוחד ולאחריה ארוחת צהריים מפנקת.

מנהל מחלקת שנת שירות רון ויצנר (צובה) אומר כי קרוב למחצית מהשינשינים יסיימו את השנה בימים הקרובים (בעיקר כפרי נוער ופנימיות) והיתר יסיימו במהלך אוגוסט. זוהי הזדמנות נוספת לחזור ולהדגיש תודתנו לחבורה המופלאה הזו שמעוררת גאווה בבחירתה להקדיש שנה לתרומה לחברה - צאו בהצלחה לכבוש עוד מטרות אישיות וחברתיות וצרו עבור כולנו חברה טובה יותר!

תודה לחברי צוות המחלקה המשובח: יוחאי גרוס, רות ברנד, רועי הר-גיל, גלי גרוס, רועי זלצברג שהצטרף ולירז ברנד ועופר רימון שמהם ניפרד בקרוב לאחר שנים רבות.

הוספת תגובה חדשה