דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

ממשיכים לציין את החגים בשילוב בין דורי

התלבטות לגבי הזהות היהודית?? לא אצלנו. אצלנו מציינים חגים ומועדים יהודיים ועושים זאת כמיטב המסורת – בצוותא. הערך האמיתי של חג הוא החגיגה המשותפת – וכל השאר – מגיע. שיתוף הפעולה בין אגפי חינוך וחברה וקהילה בתנועה עם המדרשה באורנים הוביל הפעם ליצירת מערך בן שישה מפגשים לחגיגה משותפת של ילדי וילדות הגן עם ותיקי וותיקות הקיבוץ לחודשי החורף
מערך חגים לכל הגילים בקיבוצים

ד כֹּה אָמַר, יְהוָה צְבָאוֹת, עֹד יֵשְׁבוּ זְקֵנִים וּזְקֵנוֹת, בִּרְחֹבוֹת יְרוּשָׁלִָם; וְאִישׁ מִשְׁעַנְתּוֹ בְּיָדוֹ, מֵרֹב יָמִים. ה וּרְחֹבוֹת הָעִיר יִמָּלְאוּ, יְלָדִים וִילָדוֹת, מְשַׂחֲקִים, בִּרְחֹבֹתֶיהָ. {ס} זכריה פרק ח'. 

הרעיון ליצירת מערך חגיגי למפגשים רב גילים בתוך הקיבוצים נולד בחגי תשרי, ובשיתוף פעולה עם המדרשה באורנים יצרו אגף חינוך ואגף חברה וקהילה של התנועה הקיבוצית מערך לחגיגה משותפת של חגי תשרי לילדי וילדות הגן עם ותיקי וותיקות הקיבוץ. לאחר כל חג התקבלו משובים מהקיבוצים, ובעיקר המון תמונות מרגשות של חברה רב דורית הלכה למעשה. פעילויות משותפות, טיולים משותפים, הכנת ארוחות משותפות  - כל אלה היו חלק מהמפגשים. כמות ואיכות המפגשים הובילו היישר למשימה הבאה. הפעם - מערך בן שישה מפגשים שילווה אותנו בחודשי החורף: שני מפגשים לחנוכה, מפגש חורף, מפגש לט"ו בשבט, מפגש ליום המשפחה ומפגש לפורים בנושא שמחה.

המפגשים כולם בנויים עם חומר רקע לחג ועיקרי הנושאים והדגשים לכל חג, טקסט לקריאה משותפת מהמקורות היהודיים והישראלים, פעילות משותפת ופעילויות נוספות, ואפשרות להעמקה נוספת. בבניית כל מפגש, שיתוף הפעולה עם המדרשה באורנים עזר לדייק את תכנים המותאמים לחברה קיבוצית רב דורית והעבודה המשותפת של אגף חינוך ואגף חברה וקהילה אפשרו לבחור את המועדים, הפעילויות והדגשים הנדרשים לכל מפגש. 

יעל רז לחייני, הממונה בתנועה הקיבוצית על תחום 'זקנה מיטבית', מספרת: "בבניית התוכנית ראינו לנגד עינינו בכל העת את ההזדמנויות הטמונות בחברה הקיבוצית ואת החגים כהזדמנות ליחד טוב ומיטיב. לכל אורך השנים היטיבו קיבוצים לקיים פעילויות רב גיליות במועדים ובימי חול.  אנחנו פה כדי לתת זריקת מוטיבציה, ולהזכיר במה אנחנו טובים – חגים קהילתיים ומשמעותיים".

לחצו כאן להורדת המערך החגיגי
 

הוספת תגובה חדשה