דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

מסע י"ב 2022 מחכה כבר מעבר לפינה

בעוד שבוע וחצי (19.12) ייצא לדרך "מסע האופניים" המסורתי של אגף חינוך לשנת 2022 בהשתתפות כ-730 רוכבים ורוכבות משכבת י"ב – מספר שיא – שידוושו במשך שלושה ימים בנופים הקסומים של חבל אילות ויסיימו בבה"ד 1 ביום שיוקדש לשיחות על תרומה לחברה ושירות משמעותי. בשבוע שעבר התקיימה הכנת מדריכים בת יומיים בשטח המסע לאלו שיובילו את הקבוצות שיוצאות
המדריכות והמדריכים עורכים היכרות בשטח עם המסלול של מסע האופניים במהלך היום הראשון להכנה
המדריכות והמדריכים עורכים היכרות בשטח עם המסלול של מסע האופניים במהלך היום הראשון להכנה

מספר המשתתפים הגדול השנה ממשיך את מגמת ההשתתפות העולה במפעלים החינוכיים, ומעיד על הקשר הרציף והמתמשך של אגף חינוך בתנועה הקיבוצית עם הקיבוצים והמועצות האזוריות והיכולת ליצור מפעל חינוכי רלוונטי לבני הנוער.

להכנה הצטרפו כ-50 מדריכים ומדריכות שהגיעו ליומיים בחבל אילות, והיא מהווה שלב משמעותי והכרחי ביכולתם של מדריכי ומדריכות הנעורים להוביל קבוצה בפעילות בשטח, להיערך אליה בפעילות מקדימה בבית ובתכנים שיועברו במהלך המסע ולאפשר לכולם לחוות חוויה חברתית וחינוכית משמעותית.

היום הראשון עסק בהיכרות עם מסלול הרכיבה של מסע נודד, היציאה מפארק תמנע ועם חניוני הלילה והנקודות החשובות במהלך הרכיבה. אחר הצהריים הגיעו המשתתפים לקיבוץ אליפז, שנרתם ושמח לארח את ההכנה, שם פגשו את אדי פינסלר, מוותיקי הקיבוץ והאיש שמעורב בו כמעט בהכל, למפגש אותנטי ומלמד על האזור. אודי ממלא בקיבוץ את תפקיד מנהל התיירות וגם מלווה את קומונת הש"ש. לאחר מעגלי היכרות אחד עם השני, זכו המשתתפים גם למפגש עם ראש המועצה האזורית המארחת, ד"ר חנן גינת, שהעשיר עוד את הידע על מאפייני חבל אילות, האנרגיה הסולארית, החקלאות ואתגרי האזור.

אדם אתזור, מדריך הנעורים של אליפז ושותף מיוחד של אגף חינוך במפעלים החינוכיים, טרח, עזר ופתח את חצר קיבוץ אליפז להכנת המדריכים, והוא מסביר זאת כך: "אירוח הכנת המדריכים למסע י"ב של התנועה, יצרה התרגשות רבה בקרב אנשי הקיבוץ והירתמות מלאה של כל הנוגעים בדבר, כולל הגשם שהגיע לבקר אותנו בלילה. קיבוץ אליפז רואה זכות גדולה באירוח ונשמח לעמוד לרשות התנועה גם בעתיד". תודה גדולה לקיבוץ אליפז, ולאדם ואודי בפרט.

ראש המועצה האזורית חבל אילות, ד"ר חנן גינת, מעשיר את המדריכים לגבי האזור
ראש המועצה האזורית חבל אילות, ד"ר חנן גינת,
מעשיר את המדריכים לגבי האזור

היום השני עסק בציר התוכן של המסע. המדריכים קיבלו הסברים על כל התכנים והמערכים שאותם הם יעבירו לבני הנוער במסע עצמו ולאחריו, וכמו כן עברו תדריכי בטיחות לרכיבה ותדריך כיבוי אש ושימוש באמצעי כיבוי.

גיא גרסול, רכז המפעלים החינוכיים באגף חינוך, מסביר כי "כל צוות האגף שם דגש מיוחד במיצובם של מדריכי ומדריכות הנעורים כמנהיגים ומנהיגות עבור קבוצתם, ולכן מייצרים עבורם מערך ארגוני-חינוכי אליו יוכלו להגיע, ללמוד ולהכיר את הנדרש להובלת קבוצה במסע. אנחנו נלווה את המדריכים באתגרים שיעלו במהלך עבודתם עם הקבוצה, ושואפים לכך שלתהליך החינוכי יהיה התחלה, אמצע והמשך".

דבי ברא"ס, ראשת אגף חינוך, מוסיפה ומדגישה: "הכנת המדריכים מהווה הזדמנות מצוינת ליצירת חיבורים בין הקיבוצים השונים שמחזקת את תחושת השייכות לתנועה הקיבוצית והיכרות עם צוות אגף חינוך ופעילי התנועה שיצטרפו למסע. מסע י"ב כרוך בהיערכות תנועתית רחבה וקיימת אצלנו התרגשות אמתית לקראת מפגש ארצי רחב זה. אנו מזמינים את חברי וחברות חבל אילות לבקר במהלך המסע ולחוות את טור הרוכבים. יהיה מרשים!".

הוספת תגובה חדשה