דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

מתחדשים הדיונים על הרפורמה בחקלאות

ביום שלישי אחר הצהריים נפגש מזכיר הממשלה, שלום שלמה, עם נציגי הנהגת החקלאים כדי לדון במשבר שהתפתח סביב ההכרזה החד צדדית של שרי האוצר והחקלאות על הורדת המכסים ויציאתה לדרך של הרפורמה. בפגישה הוחלט לחדש את השיח בסוגיית מתווה התמיכה הישירה והמענקים שיינתנו לחקלאים
מזכיר הממשלה, שלום שלמה (במרכז) עם ניר מאיר, עמית יפרח, דובי אמיתי ויעקב בכר
מזכיר הממשלה, שלום שלמה (במרכז) עם ניר מאיר, עמית יפרח, דובי אמיתי ויעקב בכר

לפגישה שנערכה בשלישי בערב לבקשת מזכיר הממשלה, שלום שלמה, הגיעו נציגי ההנהגה החקלאית עמית יפרח, יו"ר התאחדות חקלאי ישראל ומזכ"ל תנועת המושבים, ניר מאיר, מזכ"ל התנועה הקיבוצית, דובי אמיתי, יו"ר התאחדות האיכרים והמגזר העסקי ויעקב בכר, יו"ר התאחדות הארגונים הכלכליים הקיבוציים.

במהלך הפגישה ובהנחיית מזכיר הממשלה, סוכם, כי במהלך השבועיים הקרובים יתכנסו לשולחן מרובע בראשותם של מנכ"ל משרד רה"מ ומזכיר הממשלה – נציגי האוצר, החקלאות וההנהגה החקלאית  על מנת לדון ולהגיע להסכמות ברפורמה המתוכננת בחקלאות. ככל שלא יגיעו להסכמות, יוכרע גורלה של הרפורמה במליאת הכנסת.

שר האוצר, אביגדור ליברמן ושר החקלאות, עודד פורר עודכנו גם הם על קיום הפגישה. ליברמן ופורר יכולים לחתום על הצווים להורדת המכסים ללא אישור הכנסת, אך אם לא יגיעו להסכמות לאחר הפגרה ינסו חברי הכנסת מהשדולה החקלאית לבטל אותם במליאה, ומסתמן כי כרגע יש להם רוב לכך.

ניר מאיר מזכ"ל התנועה הקיבוצית הוסיף "כי נוכח הפערים שאינם עמוקים במיוחד, אין ספק כי ניתן יהיה להוציא לדרך רפורמה אמיתית וטובה לתועלת החקלאות הישראלית ולרווחת הצרכנים גם יחד".

הוספת תגובה חדשה