דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

מתנח"לים לקראת הגיוס

בסופ"ש לפני שבועיים נפגשו שני גרעיני מסלול הנח"ל של התנועה הקיבוצית שעתידים להתגייס בחודש נובמבר הקרוב לסמינר גיבוש לקראת השירות הצבאי. הגרעינים המעולים האלה מסיימים את שנת השירות בקיץ ומחפשים מקום להתגורר בו באזור הגליל העליון תוך שהם מתנדבים בחקלאות! נשמח לכל חיבור והכוונה!
סמינר גרעיני נח"ל

הסמינר עסק בתכני כלכלה, צבא וחברה החיוניים ליצירת עמוד שדרה ערכי ברוח התנועה הקיבוצית. חברי הגרעינים צפו בפרק מתוך הסדרה הביקורתית "מגש הכסף" ושוחחו על השפעותיה של הפרטת המשק הישראלי, שאלו שאלות על מקום הקבוצה במהלך השירות הצבאי, גיבשו יחד דרכים לקבלת החלטות, ואפילו בחרו לגרעינים שלהם שמות!

רכז ההדרכה של מסלול הנח"ל בתנועה הקיבוצית, עמרי גלעד (רמת-יוחנן), מספר על הסמינר: "ניתן היה לראות בבירור במהלך השבת כיצד מתגבשים שני הגרעינים סביב רעיונות משותפים
. התרגשתי במיוחד לראות קבוצה של צעירים ששואלים את עצמם שאלות על ההיסטוריה של התנועה הקיבוצית ועל חיי שיתוף וקבוצה. עוד נמשכת השרשרת!"

רכזת מסלול הנח"ל, חן זרחיה (
קבוצת חרמש שבפרדס חנה, מעגל הקבוצות), משתפת: "מדובר בשני גרעינים המלאים ברצון וביכולות, אני מאמינה שמדובר בקבוצה איכותית שתייצג אותנו בכבוד ותביא לידי ביטוי את ערכינו בכל מקום אליו תגיע. כמו כן טרם מצאנו מיקום לפרק ההכנה המתקרב ונשמח לכל רעיון ועזרה בנושא, כי מהקיבוצים בטוח תבוא הישועה".

בחודשים ספטמבר-אוקטובר הקרובים יתחיל פרק ההכנה לגיוס בו יחיו הגרעינים בקיבוץ ויחוו הלכה למעשה חיים משותפים הכוללים עבודה, למידה, ניהול אוטונומי והעמקת הקשרים במטרה להמשיך יחד כקבוצה בצבא, ולאחר פרק השירות הצבאי בחיי קהילה תוך זיקה לעבודת הארץ ולקיום אורח חיים שיתופי.

למען הצלחת המפעל החינוכי הנמשך שנים רבות, אנחנו מחפשים קיבוץ שבו יוכלו לעבוד וללון במהלך חודש אוקטובר (אחרי החגים). גם אם ימצא קיבוץ עם מקום להלין את הגרעין בלבד, הדבר יכול לקדם אותנו בבניית פרק הכנה ראוי ומגבש לקבוצות הנהדרות האלה.

יכולים לעזור? 

אנא פנו לרכזת מסלול הנח"ל של התנועה הקיבוצית

חן זרחיה: chen@tkz.co.il / 054-946-2989

הוספת תגובה חדשה