דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

"נופל וקם" - היבטים של חוסן לחיזוק וצמיחה במערכת החינוך הקיבוצית

החוסן של מערכת חינוכית נמדד ביכולתה להתנהל בעת משבר, להסתגל ולחזור לתפקוד לאחר משבר ולשמש כעוגן בתקופה המאופיינת במתח וחוסר ודאות. ביום בו אנחנו מציינים 10 חודשים בדיוק לשבת השחורה של ה-7 באוקטובר, מפרסם אגף חינוך בתנועה הקיבוצית את האוגדן "נופל וקם", המיועד למערכות החינוך והנהלות הקיבוצים ועוסק בחוסן של מערכות החינוך בקיבוץ וצוותיה, בפרקטיקות לחיזוק מאיצי החוסן של המערכת בשגרה, ובפעולה מיטבית של המערכת והצוות בזמן משבר
"נופל וקם" - היבטים של חוסן לחיזוק וצמיחה במערכת החינוך הקיבוצית

החוסן של מערכת חינוכית נמדד ביכולתה להתנהל בעת משבר ולהסתגל ולחזור לתפקוד לאחר משבר. זו מערכת שמאפשרת לפעוטות, לילדים ולנוער סביבה קבועה ובטוחה, בה הצוותים והמערכת כולה משמשים כעוגן בתקופה המאופיינת במתח וחוסר ודאות.

הפעם, בחרנו לתת את הבמה למנהלי החינוך, יו"רי/ות החינוך, צוותי החינוך, גננות, מטפלות, מדריכים ומדריכות חברתיים – המשאב המרכזי של המערכת הקיבוצית בבואה ליצור את אותו מרחב חיים חינוכי, זה המשמש את הקהילה כולה כאבן בוחן שהחיים ממשיכים... המשאב האנושי הכרחי לשגרת החינוך, ובעת הזו מערכות החינוך חוות חוסר באנשי ונשות חינוך.

במהלך חודשי המלחמה, נשות ואנשי אגף חינוך ומערך ההדרכה בתנועה הקיבוצית פגשו ופוגשים מידי יום את מערכות החינוך בקיבוצים וזוכים למפגש אנושי, בין אישי ומשמעותי עם אנשי ונשות החינוך, אשר קמים מידי יום למשימה שהיא שליחות אמיתית!

בהמשך למפגשים, ללמידה ולהתמקצעות האגפית, ומתוך היכולת להחזיק את תפיסת הרצף של שגרת החינוך כעוגן לשגרת החיים בבית הקיבוצי, נולד "נופל וקם" - אוגדן מקצועי העוסק בחוסן של מערכות החינוך בקיבוץ, ומוקדש לצוותיה. המסמך מציע פרקטיקות לחיזוק מאיצי החוסן של המערכת בשגרה, ולפעולה מיטבית של המערכת והצוות בזמן משבר. שזורים בו חומרים תיאורטיים ומעשיים, והצעות ודרכים לשיפור המוכנות על ידי יצירת תרבות חוסן ארגונית.

אנו מזמינים אתכם ואתכן להכיר וללמוד את המסמך ולהשתמש בו כבסיס לעבודת צוות בשגרה, זו שתשרת את מערכת החינוך והקהילה כולה גם בעתות של שגרה משובשת ומשבר – מומלץ לפתוח את הקובץ במחשב (מצ"ב למטה).

אני מבקשת להביע הערכה גדולה לאסנת חביב גל על היוזמה וההובלה ביצירת האוגדן, יחד עם צוות גדול שהפך את האתגר למסמך מקצועי ומשמעותי לעת הזו ולתמיד!

בתקווה לימים טובים יותר,

דבי ברא"ס, ראשת אגף חינוך בתנועה הקיבוצית

הוספת תגובה חדשה