דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

סיכום שנה אגף צעירים ומעורבות בחברה

מוזמנים ומוזמנות להתרשם מעיקרי העשייה של אגף צעירים ומעורבות בחברה בשנה החולפת
סיכום שנה אגף צעירים ומעורבות בחברה

סייענו לפליטי אוקראינה: קלטנו בקיבוצים כמעט 200 משפחות של עולים ופליטים מאוקראינה ומרוסיה, גייסנו מעל ל-1.3 מליון שקלים לסיוע באוקראינה ובארץ, שלחנו כ-15 משלחות, אספנו מזון וציוד, אירחנו לחגים ונתנו בית חם לפליטים

המשכנו לדאוג לחיילים בודדים: גייסנו עם שותפינו בקק"ל מליוני שקלים לטובת שדרוג ושיפוץ בתים לחיילים בודדים בעוטף עזה. גייסנו סכום נוסף של עשרות אלפי שקלים רבים לטובת ציוד טוב יותר לחיילים הבודדים בקיבוצים. וכמובן שהמשכנו באימוץ של חיילים בודדים נוספים בקיבוצים כיחידים או במסגרת גרעיני צבר. 

הגדלנו את מכינת 'רעות': היא כוללת יותר מ-130 חניכים וחניכות בשלוש שלוחות. לראשונה גם התגייסו חלק מהבוגרים ביחד כגרעין לנח"ל.

הקמנו את הגרעין הפיקודי: במסגרת הגרעין מיועדים בוגרי שנת שירות מהקיבוצים לפיקוד ולשירות קרבי בחטיבת הנח"ל. בכך סייענו לחזק את החטיבה ואת תחושת השליחות של המשתתפים בגרעין.

פרצנו את תקרת הזכוכית של הנח"ל: שתי קבוצות ממשיכות כגרעין אחרי השחרור ונמצאות בעיצומו של תהליך בחירת מקום התקבצות לשלב הסטודנטיאלי.

התחברנו ללימוד ולמסורות החגים: ערכנו תיקון ליל שבועות הומניסטי של 'יהב' יחד עם למעלה מ-200 צעירות וצעירים.

חיזקנו את המנהיגות הצעירה בקיבוצים: עשרות צעירים השתתפו בתכניות המנהיגות של רשת הצעירים "שבילים - לציונות וצדק חברתי", בתכנית למנהיגות אזורית ובתכנית הבינלאומית לחילופי צעירים.ות בה קיימנו חילופי משלחות עם גרמניה.

ייסדנו מסורות: 'פסגת הצעירים' והפורום הארצי לרכזי ועדות צעירים בקיבוצים.

ייצבנו ומיצבנו את תכנית תל"ם: התכנית הוותיקה סיימה שנת שותפות ראשונה ומוצלחת עם משרד הרווחה וקלטנו כ-80 צעירים בקיבוצים בסיכון בקיבוצים ופנינו לפתיחת קיבוצים חדשים ובניית שותפויות נוספות להרחבת התוכנית לאופקים חדשים.

חידשנו והגדלנו את התכנית הבין-לאומית למתנדבים מחוץ לארץ: השנה התאוששנו מהקורונה, פתחנו תכניות הכשרה חדשות והגדלנו ב-20% במספר הקיבוצים המשתתפים בתכנית.

ייעלנו תהליכים באגף: הכנסת מערכת ניהול מידע בה נשמר ומתנהל מעקב אחר הידע המצטבר. כיום אנו יכולים לטפל ולענות טוב יותר למאות רבות של לקוחות בשנה. 

הוספת תגובה חדשה