דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

עוטפים באהבה את חברינו וחברותינו בעוטף עזה שנאלצו להתפנות מביתם

ביום שני השבוע בחר מטה התנועה לוותר על הסיור הקבוע שלו שמתקיים מדי שבוע בקיבוצים שונים בארץ, והקדיש את היום לביקורים אצל חברי וחברות הקיבוצים מעוטף עזה אשר שהו עדיין במקומות שאליהם התפנו בעקבות מבצע "עלות השחר", מאילת ועד כפר גלעדי
מבקרים את כפר עזה נהנים בהאון

ההחלטה לבטל את סיור מטה התנועה שתוכנן בפלך ובתובל ובמקומו להתפזר ברחבי המדינה ולבקר את החברים והחברות מעוטף עזה שנאלצו להתפנות מביתם, התקבלה בישיבת הנהלת התנועה הקיבוצית שהתקיימה בבוקר יום ראשון, שעות רבות לפני שנודע על הפסקת האש שהושגה והחזרה לשגרה בדרום.

פעילי ופעילות התנועה התחלקו לקבוצות קטנות ונסעו לבקר את נירים באילת, את כרם שלום בירוחם, את כיסופים במשאבי שדה, את ניר יצחק ברביבים, את עין השלושה בערד, את ניר עם ובארי במלונות ים המלח, את מפלסים וחולית בעין גדי, את ניר עוז בקלי"ה, את זיקים בירושלים, את ארז בירושלים ובצובה, את רעים במעלה החמישה, את כרמיה בשפיים, את סופה בחדרה, את נחל עוז במשמר העמק, את גבים במזרע, את גברעם ברמת יוחנן, את יד מרדכי בעין גב ובבצת, את כפר עזה בהאון ובגינוסר, ואת אור הנר בכפר גלעדי.

"היה ברור לנו שבמציאות כזו, בה שובשה שגרתם של חברים רבים כל כך בתנועה הקיבוצית, לא הגיוני להתעלם ולשמור את שגרת יומנו", הסביר מזכ"ל התנועה ניר מאיר את ההחלטה לשנות את התכניות. "המינימום ההכרחי היה לפגוש את חברינו ולשמוע על חוויותיהם ותחושותיהם".

ניר מאיר עצמו הקדיש את היום לביקור בעוטף עזה, כדי לחזק את אלו שנשארו באזור. ביום ראשון ביקר ניר את ראש המועצה האזורית שער הנגב, אופיר ליבשטיין במטה המועצה, ובשני ביקר בחמ"ל של המועצה האזורית אשכול ובקיבוצים מגן, כרם שלום, בארי, נחל עוז וניר עם. "גם בכרם שלום וגם בנחל עוז תחושת המצור שנפלה עליהם מיום שלישי שעבר בבוקר היא קשה, בלתי מוכרת ואסור שתחזור על עצמה, חייבים למצוא פתרונות מתאימים לכך", הוא אומר בעקבות הביקור. "התרשמתי שהמועצות האזוריות שער הנגב ואשכול צברו ניסיון רב, לצערנו, והן מאורגנות להפליא ותפקדו בצורה מופתית בימים האחרונים".

"כפי שקורה בכל סבב לחימה, הקיבוצים התגייסו ופתחו את ביתם וליבם לתושבי ותושבות העוטף", אומרת המשנה למזכ"ל התנועה, הדס דניאלי ילין, שריכזה גם הפעם את עבודת מוקד החירום של המרחב הכפרי שנפתח בעקבות האירועים בדרום. "שמחנו לבקר בקיבוצים הקולטים ולפגוש את המשפחות עם הילדים כשהן רגועות ועטופות מכל עבר. הידיעה כי יש לאן ללכת בעת חירום היא אחת מאבני הבסיס של החוסן המרשים אותו מפגינים פעם אחר פעם חברי וחברות הקיבוצים בעוטף עזה". 

ביום שלישי נסעה הדס לעוטף עזה וביקרה בעין השלושה, סעד ובמועצה האזורית שער הנגב.

הוספת תגובה חדשה