דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

עושים חקלאות מהלב - 2 ק"מ מהגבול עם לבנון

חקלאי הקיבוצים בגליל העליון ממשיכים לעבוד ולקטוף פרי, גם בימים אלה של מטחי רקטות וטילים יומיומיים על האזור. בימים אלה קוטפים תפוח עץ "זהוב" ובשבוע הבא מתחילים לקטוף גרנד סמית' ופינק ליידי. "חקלאים לא מפסיקים באמצע" הם אומרים בגאווה
טרקטור
חקלאות עושים באהבה

חקלאי הקיבוצים בגליל העליון החלו בימים האחרונים בקטיף של תפוח עץ מזן "זהוב", במרחק של שני קילומטר בלבד מהגבול המסוכן עם לבנון. "כל יום הוא יום חדש", מספר איתי ברטו מענף המטעים של קיבוץ סאסא. החקלאים קוטפים את הפירות במטעים על רכס רמים, ביניהם כאלה שממוקמים למרגלות הר מירון, אזור שמטווח לעיתים קרובות על ידי מחבלים מארגון הטרור חיזבאללה.

"זה מאתגר", מספר ברטו, "יש אזעקות והתרעות. לפעמים הצבא אוסר על יציאה לשטח, אבל אנחנו עושים מה שאפשר במסגרת המצב שנכפה עלינו. חקלאים לא מפסיקים באמצע", הוא אומר בחיוך. החברים בקיבוץ סאסא לא לבד. גם בשורה של קיבוצים נוספים בגליל העליון - יפתח, ברעם, מנרה, מלכיה, יראון ומשגב עם - ממשיכים לעבוד תחת אש ותוך סיכון חיים ממשי. "יש מקומות שבהם קוטפים שזיף, וענבים", אומר ברטו, "בקרוב נתחיל קטיף של זן נוסף של תפוח עץ - גרני סמית, ואחריו את פינק ליידי. אנחנו כאן, ונישאר כאן. עושים חקלאות מהלב".

פרטים נוספים על הקטיף שנערך תחת אש בכתבתו של יאיר קראוס ב-ynet שמחכה לכם בלינק
https://bit.ly/3XmTTZ8 

הוספת תגובה חדשה