דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

פרהיסטוריה והווה בשער הגולן

מטה התנועה הקיבוצית, בראשות המזכ"ל ניר מאיר, המשיך בסיוריו הפיזיים בקיבוצים וביקר ביום שני האחרון (5.4) בקיבוץ שער הגולן, המשתייך למועצה האזורית עמק הירדן. את הביקור ארגן והוביל ערן גליק, רכז האזור
מטה התנועה הקיבוצית בביקור בשער הגולן
מטה התנועה הקיבוצית בביקור בשער הגולן

לפני כשלוש שנים, כשבשער הגולן חגגו 80 שנות, הגיעו חברי מטה התנועה לקיבוץ וצפו ב'גבורות' - סרט עלילתי שהופק על ידי הקיבוץ ובו השתתפו רבים מחבריו ואשר סיפר את סיפור המקום בימים הקשים של מלחמת השחרור. השבוע שבו חברי המטה לשער הגולן, נפגשו עם הנהלת הקיבוץ וערכו סיור במקום.  

הביקור החל בתצפית מודרכת אל מעבר לגבול ירדן הסמוך והמשיך בסיור בניצוחה של חברת הקיבוץ חווה ברייר, במוזיאון התרבות הירמוכית המרשים, בו מוצגים ממצאים בני 7,500 שנים, שנמצאו סמוך לקיבוץ. לאחר מכן הציג מזכיר הקיבוץ, רמי יעקב, את הקיבוץ בפני הנוכחים. שער הגולן הינו קיבוץ שיתופי, מבוסס כלכלית, שלאחר תהליך ממושך החליטו חבריו על אורחות חיים במודל שזורי. הגיל הממוצע של חברי הקיבוץ גבוה וצעדים משמעותיים – תשתיתיים וחברתיים - לקליטת בני ובנות המקום לחברות נעשים בשער הגולן בשנים האחרונות. הקיבוץ מטופח מאוד וכך גם מערכת החינוך האיכותית והתרבות שלה מורשת מפוארת.

אילן אופיר, חבר שער הגולן והמנהל העסקי של הקיבוץ, סקר את ענפי הייצור במקום ובראשם מפעל גולן לייצור מערכות פלסטיק למים ואינסטלציה. לצד המפעל יש בשער הגולן גם ענפי חקלאות: לול, רפת, מטעי אבוקדו ובננות, שקדים ותמרים וכן אירוח כפרי ובו 65 חדרים, המציע לאורחיו סיורים מסוגים שונים ברחבי הקיבוץ. לאחר מכן ביקרו חברי המטה במקלט לדוגמא מתקופת מלחמת ההתשה. במקלט סיפר דני ברייר, מוותיקי שער הגולן, על הימים ההם, כאשר ילדי הקיבוץ לנו תקופה ארוכה במקלטים, בשל הפגזים הרבים שנורו אל עבר הקיבוץ וסביבתו מעבר לגבול.        

הדס דניאלי ילין, מנכ"לית התנועה, הציגה להנהלת הקיבוץ מצגת קצרה הסוקרת את מגוון התחומים והפעילויות שבהם עוסקים פעילי התנועה עבור הקיבוצים ולמען החברה הישראלית.

מזכ"ל התנועה, ניר מאיר, סיכם את המפגש ואמר כי נוכח הדברים ברור כי האתגר המרכזי של שער הגולן הוא הקליטה לחברות והצערת הקיבוץ. מאיר חיזק את ידי העוסקים במלאכה המאתגרת והבטיח לשוב לטקס חנוכת השכונה החדשה לנקלטים.       

הוספת תגובה חדשה