דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

"קידום ופיתוח תחום הצעירים בכלל ומנהיגות צעירה בפרט, היא משימה חשובה שחייבת להיות על שולחנה של כל קהילה"

התנועה הקיבוצית ממשיכה לשים את תחום הצעירים בפרונט, ולפני שבועיים פתחו רשת הצעירים של התנועה הקיבוצית ומרכז צעירים עמק המעיינות הכשרה למובילות ומובילי תחום הצעירים בקהילה
רותם שניצקי, מנהלת רשת הצעירים של התנועה הקיבוצית, משוחחת עם משתתפי ההכשרה בעמק המעיינות
רותם שניצקי, מנהלת רשת הצעירים של התנועה הקיבוצית, משוחחת עם משתתפי ההכשרה בעמק המעיינות

בשנים האחרונות, חלה עלייה במספר הצעירים בקיבוצים ובמרחב הכפרי. צעירות וצעירים רבים (ובעיקר משפחות צעירות) מעוניינים לחיות בקהילה וחוזרים או מצטרפים לקיבוצים, ולמרחב הכפרי, תהליך שהתעצם בעקבות משבר הקורונה. אותם צעירים, מבקשים לקחת חלק ולהיות מעורבים בקהילה ולהשתלב בה, ומציאות זו, מדגישה את הצורך בהכשרת ממלאי תפקידים שעובדים עם פלח אוכלוסייה זה, במטרה לפתח ולעודד את הצעירים והצעירות להיות שותפים, לקחת חלק ולהשתלב בהובלת תהליכים בקהילה, באזור ובחברה הישראלית בכלל.

זוהי השנה השלישית שרשת הצעירים בתנועה הקיבוצית מקיימת הכשרות למובילות ומובילי תחום הצעירים יחד עם מרכזי הצעירים, שיתוף פעולה שהחל עם מרכז השלטון האזורי, ובשבוע שעבר נפתחה, בהתרגשות רבה, הכשרה כזו בשיתוף עם מרכז צעירים עמק המעיינות. ההכשרה כוללת למידה על מאפייני הצעירים, קהלי יעד, צרכים, בניית חזון ומטרות לוועדת צעירים, מתן כלים פרקטיים לעוסקים בתחום במשימות קריטיות שנמצאות על סדר היום, למידת עמיתים ואיתור משותף של אתגרים מהשטח.

רותם שניצקי (מימין) ורעות כהן
רותם שניצקי (מימין) ורעות כהן

המפגש הראשון בהכשרה נפתח בסבב היכרות בין המשתתפים והמשתתפות, ולאחר מכן סיפרה מנהלת מרכז הצעירים אודות פעילותו. בהמשך המפגש דנו כולם על מי הם הצעירים ומהם מאפייניהם, האתגרים וההזדמנויות נוכח משבר הקורונה. כמו כן, המשתתפים שמעו את הרצאתו של יאיר אגמון, יוצר הסדרה "וואי וואי וואי" העוסקת בדור ה-Y.

רעות כהן, מנהלת מרכז הצעירים בעמק המעיינות: "במהלך הקורונה, צעירים רבים חזרו לעמק והבנו שאנחנו צריכים לחזק את הקשר איתם ולתת להם מענה רלוונטי. יצאנו לדרך בשיתוף פעולה עם רשת הצעירים של התנועה הקיבוצית במטרה להקים פורום מובילי צעירים עם נציגות מיישובי העמק השונים. הבנו שעל מנת להגיע לצעירים ולהבין לעומק מה הצרכים שלהם, אנחנו צריכים לעבוד עם נציגים מתוך הישוב, על מנת להכיר את השטח ולתת מענה מדויק ורלוונטי. בשבוע שעבר, אחרי תהליך ארוך, יצאנו לדרך עם נציגות יפה ממגוון ישובים במטרה ללוות אותם ולבנות יחד תשתית עבודה מתאימה לצעירים". 

רותם שניצקי, מנהלת רשת הצעירים בתנועה הקיבוצית: "אוכלוסיית הצעירים היא כוח להתחדשות ולצמיחה ברמה הקהילתית והלאומית, ולצד זה היא גם אוכלוסייה ייחודית מבחינת צרכיה. הצעירות והצעירים בגילי 18-40 נמצאים בצמתי הכרעה חשובים שעתידים להשפיע עליהם, על הקהילה ועל החברה הישראלית כולה. דווקא בשלב זה, מוצאים את עצמם הצעירים מחוץ למסגרות מכוונות. תפקידנו בתנועה הקיבוצית הוא להבין את הצרכים, לסייע בפיתוח תשתית בקהילות של צוותי/ועדות צעירים שיהוו בסיס מרכזי להשתלבות הדור הצעיר בקהילה ובחברה בכלל, למען המשך הרעיון הקיבוצי. קידום ופיתוח תחום הצעירים בכלל ומנהיגות צעירה בפרט, היא משימה חשובה שחייבת להיות על שולחנה של כל קהילה. אני רוצה להודות לרעות על השותפות בבנייה ופיתוח תחום הצעירים ביישובי העמק".

מעוניינים שנגיע אליכם למועצה עם ההכשרה? להצטרף לפורום הארצי של מובילי.ות צעירים? או לשמוע עוד פרטים על רשת הצעירים?>>>

https://www.facebook.com/groups/hareshet

rotem@tkz.co.il

הוספת תגובה חדשה