דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

רפסודיה 2022 – הנחיה לעדכון הרשמות ומשתתפים

לאור ההצלחה הגדולה בשנה שעברה, ועקב הביקוש הגדול, החליט אגף חינוך על הוספת מחזור רביעי. לאחר יום אחד של הרשמה הם נוכחו לדעת כי מספר הנרשמים גדל השנה ב-40% לעומת השנה שעברה והדבר יוצר מצב בו כ-1000 בני נוער נותרו מחוץ למפעל החינוכי. על מנת לתת מענה למצב זה, ומתוך שיקוליים בטיחותיים וחינוכיים, הוחלט כי הרפסודיה השנה תתקיים לבוגרי שכבות י'-י"ב בלבד
רפסודיה 2019. צילום: בועז לניר
צילום: בועז לניר

לאור ההצלחה הגדולה בשנה שעברה, ועקב הביקוש הגדול, נערכו השנה באגף חינוך לקיים רפסודיה בהיקפים גדולים יותר. לפני מספר חודשים פורסם שהשנה יהיו ארבעה מחזורים, על מנת לתת מענה לביקוש הגדול שהיה בשנה שעברה ולאפשר לכמה שיותר בני ובנות נוער להשתתף. למרבה התדהמה, קצב ההרשמה השנה היה מהיר במיוחד ולאחר יום הרשמה אחד נעצרה ההרשמה עקב ההבנה כי הביקוש השנה גדול אף יותר מבשנה שעברה. מדובר בגידול של 40% במספר הנרשמים (2800 נרשמים ב-2021 לעומת 4000 ב-2022).

בעקבות שיאי ההרשמה החדשים, ולאור הביקוש הגדול להרשמות ולהשתתפות, נוצר מצב בו כ-1000 בני נוער נותרו מחוץ למפעל החינוכי. נוכח האתגר הבלתי צפוי התקיים באגף חינוך דיון מיוחד יחד עם מזכ"ל וגזבר התנועה הקיבוצית, מתוך שאיפה לאפשר מענה לכלל הקיבוצים אשר מעוניינים להשתתף ברפסודיה.

הקווים המנחים לגיבוש ההחלטה היו:

  • בטיחות המשתתפים
  • המענה החינוכי
  • הרצון לאפשר לכמה שיותר קיבוצים להשתתף ברפסודיה
  • מספר המשתתפים המקסימלי בכל מחזור

כדי להתמודד עם מצב זה, נבדקו מספר אפשרויות, וביניהן: הוספת מחזור חמישי, תוספת רפסודות בכל מחזור, צמצום הרפסודיה לשכבות י'-י"ב או השארת המצב הקיים על כנו. לאחר דיון ממושך ובחינת הנתונים והחלופות, ולאור שיקולים בטיחותיים וחינוכיים, החליט צוות הבדיקה, בראשות מזכ"ל התנועה ניר מאיר, כי הרפסודיה השנה תתקיים לבוגרי שכבות י'-"ב בלבד. 

אנו מבינים כי ההחלטה אינה פשוטה עבור בוגרי שכבת ט' המאוכזבים, ותחייב התארגנות מצד צוותי ההדרכה ומערכות החינוך. לא קיבלנו אותה בלב קל, אך לא מצאנו כל ברירה אחרת. למען הסר ספק - יהיה החזר מלא לבוגרי שכבת ט' בעקבות החלטה זו.

לאור ההחלטה להוריד את שכבת ט' מההרשמה שכבר ביצעתם - אלו ההנחיות לעדכון ההרשמה לרפסודיה 2022:

עליכם לשלוח מייל לרויטל: revital@tkz.co.il, ובגוף המייל יש לרשום:

  • שם הרושמ.ת
  • שם הקיבוץ / מועצה
  • כמות משתתפים שטים וכמות משתתפים לא שטים לאחר שהורדתם את שכבת ט'.
  • קבוצה שכבר ביצעה את התשלום, התשלום שלכם עבור המשתתפים שהורדתם יוחזר בהקדם.
  • קבוצה שקיבלה חשבון ועדיין לא ביצעה את התשלום, תקבל בהקדם חשבון זיכוי עבור המשתתפים שירדו ותצטרך לשלם את ההפרש בין החשבונות ( קבוצות שעוד לא ביצעו את התשלום, נא להמתין לקבלת חשבון הזיכוי ולאחריו להסדיר תשלום).

* שימו לב - ההנחיות רלוונטיות גם לקבוצות שנמצאות ברשימות ההמתנה.


אגף חינוך לרשותכם לשאלות וברורים.

דבי ברא"ס – ראשת אגף חינוך     אורי פלד נקש – מנהל "שבילים"     גיא גרסול – רכז המפעלים באגף חינוך

הוספת תגובה חדשה