דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

שבוע הדמים בצפון גבה מחיר כבד גם מקיבוץ הגושרים: ניר פופקו נהרג מפגיעת רקטה שנחתה במרכז הקיבוץ

השבוע החולף נפתח עם מותם המזעזע של 12 ילדים מרקטה שנפלה בסמוך למגרש כדורגל וגן שעשועים בכפר מג'דל שמס, ונמשך עם מותו של ניר פופקו ז"ל, צעיר מקיבוץ הגושרים, מרקטה שנפלה בחצר ביתו. מזכ"ל התנועה: "כך אי אפשר להמשיך. הממשלה והצבא צריכים לפעול משמעותית להחזרת הביטחון והריבונות"
ניר פופקו ז"ל
ניר פופקו ז"ל.

300 ימים עברו מתחילת המלחמה הארוכה בתולדות מדינת ישראל, והשבוע החולף החל בטרגדיה מזעזעת בכפר מג'דל שמס שבצפון הגולן, לשם שוגרה רקטה מלבנון שגבתה את חייהם של 12 ילדים ששיחקו במגרש הכדורגל המקומי. הטבח בילדים זעזע את כולנו, ובעקבותיו ביקר מזכ"ל התנועה ליאור שמחה בכפר, שם פגש את ראש המועצה המקומית, נכבדי העדה ומשפחות, והביע בפניהם את תנחומיו וכאבו בשם התנועה הקיבוצית כולה, ואיחל החלמה לפצועים. מזכ"ל התנועה הציע למארחיו להוביל במשותף מספר יוזמות להפגה ובילוי של ילדי הכפר באתרי נופש ומים בקיבוצים, במהלך חודש אוגוסט.

ביום שלישי נהרג ניר פופקו ז"ל בן ה-28 מקיבוץ הגושרים, מפגיעת רקטה שנפלה בחצר ביתו בקיבוץ. ניר היה צעיר אהוב ואהוד, ומותו הכה בתדהמה את הקיבוץ והגליל העליון כולו. בהלוויה שהתקיימה בנוכחות מצומצמת, ספד בכאב אורי דימנד, סבו של ניר שסיפר על הקשר המיוחד עם הנכד האהוב: ״היום קברתי נכד. איך מספידים נכד שהקשר בינינו יום יומי? איך מספידים נכד שכל עולמו היה לפניו? איך מספידים נכד שבכל שישי נפגשים איתו בקבלת שבת אצל סבא וסבתא? מה עושים בלי הנכד שכל כך אהבתי? בכל חוויותיי שיתפתי אותו. את האהבה לטבע והחופש למד ממני. כל פעם היה מטלפן - סבא אתה צריך משהו? אני בא. הסעות לבתי חולים ולרופא, עבורי ועבור אימו אפרת. הוא תמיד מצא זמן לצרכים שלנו. ניר אהב חיות, מצא כלב עזוב בגולן לקח אותו תחת חסותו וטיפל בו במסירות רבה. שעות רבות הוא בילה איתו על שפת נחלים במקום. בשעתו האחרונה של ניר, הכלב הסתובב סביבו כאשר שכב ללא נשימה על מרצפת הרחוב שם נפל. כל ההמולה סביב לא הזיזו לכלב. ולאחר שנלקח מהמקום - הכלב המשיך לרחרח את הדם של אדונו על האספלט. איך אפשר להגיד לכלב שאדונו לא יחזור לעולם? אין נחמה ואין תחליף לו. לאן הלכת נכד שלי? אנו צריכים אותך״.

בהודעת התנועה נכתב כי "התנועה הקיבוצית אבלה וכואבת על מותו של ניר פופקו ז"ל מקיבוץ הגושרים. אנחנו שותפים ומשתתפים בצערם הכבד של המשפחה וקיבוצו הגושרים". על המשך הירי על הצפון נכתב בהודעת התנועה: "ממשלת ישראל חייבת להכריע - או כניסה להסדר מדיני או כניסה למהלך צבאי משמעותי, שיחזיר את הריבונות והביטחון לאזרחי ישראל. מה עוד צריך לקרות כדי שממשלת ישראל תבין את גודל השעה וגודל האסון בתוכו אנחנו נמצאים בצפון? במקום להנחות את צה"ל להשיב את הביטחון לתושבי הצפון, חברי ממשלת ישראל מובילים מיליציות להילחם בצה"ל ולפרוץ לבסיסיו. תפיסת הביטחון של ממשלת ישראל קורסת. זה הרגע לקום כולנו, תושבי הצפון וישראל כולה ולהרים קול צעקה לממשלה ולצבא: החזירו הביטחון והריבונות. אם אין בכם את התעוזה תחזירו את המנדט ולכו הביתה. ההפקרות בצפון עולה בדם רב".

הוספת תגובה חדשה