דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

שיהיה לכם יום כחול

ביום רביעי האחרון (6.7) ביקרו נציגי התנועה הקיבוצית - המשנה למזכ"ל, הדס דניאלי ילין, מנכ"לית התנועה, נטע קדם שוורץ ורכז "שבילים", אורי פלד נקש, במפעלים החינוכיים של שלוש תנועות הנוער – השומר הצעיר, המחנות העולים והנוער העובד והלומד. לסיור התלוו מזכ"ליות התנועות, ורכזי ורכזות הקנים הקיבוציים
המשנה למזכ"ל התנועה הקיבוצית, הדס דניאלי ילין (משמאל) עם נציגי תנועות הנוער בביקור במפעלים החינוכיים
המשנה למזכ"ל התנועה הקיבוצית, הדס דניאלי ילין (משמאל) עם נציגי תנועות הנוער בביקור במפעלים החינוכיים

היום החל בביקור במחנה הקיץ של השומר הצעיר בכפר סאלד. במחנה מתקיימות פעילויות הקיץ של התנועה וקורס המד"צים. במפגש עם הקבוצה הבוגרת של קן מקורות (המחבר בין נחשונים, חורשים וגבעת השלושה) סיפרו הנערים והנערות על החוויה המיוחדת במחנה, על החיבור שנוצר עם נערים ונערות מכל רחבי הארץ ועל הערכים החינוכיים אותם הם מקבלים בתנועה. רונית שניר, מזכ"לית השומר הצעיר, אמרה כי "היציאה לטבע מאפשרת למדריכים ולחניכים מפגש אחר מהשגרה בקן התנסויות חדשות ובמה מיוחדת לשיחה ערכית. אנחנו שמחים לראות שבכל שנה על אף התרבות המשתנה - בוחרים החניכים והחניכות, במספרים הולכים וגדלים, לצאת לטיולים ולמחנות ולסיים את השנה בשיא!".

בהמשך היום, נערכה תצפית על יער ציפורי, בו יתחיל בסוף השבוע הקרוב קורס המד"צים של המחנות העולים. הצוות התנועתי, הדגיש את החשיבות בחיבור בין העיר למרחב הכפרי, ולקיבוצים במיוחד. בשיחה המשותפת הודגשה החשיבות הרבה של קורס המד"צים לקיבוץ ופיתוח המנהיגות אצל הנערות והנערים. לירון אבנת, מזכ"לית המחנות העולים, הוסיפה: "שמחה על הבניה המשותפת של מרכז לחברה הישראלית,  התנועה הקיבוצית והתנועות הכחולות, פעולה מאומצת ליצירה של חברה טובה וצודקת יותר! עלה נעלה!".

היום הסתיים בביקור במחנה הקיץ של הנוער העובד והלומד בכפר החורש. המחנה המרשים מכיל מדי שנה עשרות אלפי בני נוער שעוברים בו מפעלים שונים. במפגש עם חניכי קורס המד"צים מהקיבוצים ברור חיל, בית הערבה ואפיקים סיפרו הנערים והנערות על החוויה המשמעותית, שכללה השנה גם מפגש עם בני נוער שעלו לאחרונה מאוקראינה והצטרפו לקורס. 

נוער מדריך נוער
נוער מדריך נוער

מזכ"לית הנוער העובד והלומד, מיה גבע סיפרה כי "נוער מדריך נוער" הוא לב פעולתה של תנועת הנוער. בסמינר מד"צים מתנסים בני הנוער בהדרכת קבוצה, עבודת צוות והנהגה עצמית, וכך מוכשרים לתפקיד ההדרכה בתנועה. "מרגש לראות כל שנה שהנוער של היום הוא נוער שרוצה לקחת על עצמו אחריות ועשייה משמעותית ולהשתתף בהובלת הקהילות", אמרה מיה, "כתנועה לקחנו על עצמנו בחודשים האחרונים את אתגר קליטת העלייה של העולים המגיעים מאוקראינה ומרוסיה בעקבות המלחמה, וחניכי סמינר המד"צים בחרו גם הם להירתם לאתגר זה בקבוצות משולבות יחד עם חניכים שזה עתה עלו לישראל".

"התרגשנו מאד לפגוש את הנערים והנערות ואת הצוותים החינוכיים של שלוש התנועות", מסכמת הדס דניאלי ילין. "משמח לראות את בני הנוער שמתחברים לטבע, יוצאים מאזור הנוחות ושוהים ביערות במשך שבוע שלם, לומדים להדריך, לנווט, לדאוג לעצמם, לחבריהם ולחניכיהם, פוגשים נערים ונערות ממקומות שונים בארץ ורוכשים חברים לכל החיים, כל זאת תוך חינוך לערכים המשותפים לכלל התנועות ולתנועה הקיבוצית כולה. זוהי גאווה גדולה לכולנו!".

נטע קדם שוורץ מוסיפה: "כחניכה ובוגרת של השומר הצעיר, מרגש אותי לראות איך תנועות הנוער משמרות את האידאולוגיה ועולם הערכים על פיהן הן נוסדו, ובהתאם להם מחנכות את הנערות והנערים, לצד חשיבה ועשייה בלתי פוסקות על איך מתאימים את תנועות הנוער לנוער של ימינו ולעולם המשתנה".

אורי פלד נקש  ציין בהתרגשות שזו השנה החמישית שהוא מבקר בקורסי מד"צים ויוצא נלהב ונרגש, כל פעם מחדש. "אנו רואים את תנועת הנוער כחלק בלתי נפרד ממערכת החינוך וקורס המדצים מהווה את התחלת הצעידה של בני ובנות הנוער בשבילי המנהיגות. המפגשים עם בני ובנות משקפים לי שיש שכר לעמלם של הצוותים החינוכיים בקיבוצים ואלו יהיו המנהיגים הבאים שלנו".

הוספת תגובה חדשה