דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

שילוב כדרך חיים

לפני כקרוב לחודשיים הוקם פורום "שילוב לחיים" עבור מנהלות ומנהלי בתים לחיים/מרכזים תעסוקתיים ושיקומיים לאנשים עם מוגבלות בקיבוצים במטרה לאפשר שיתוף והפרייה ולייצר בכך מאגר של מידע וידע בתחום השילוב הקהילתי והחיבורים לקהילת הקיבוץ בה הבית ממוקם. בסוף החודש יתקיים מפגש ההשקה של הפורום בבית התנועה הקיבוצית
שילוב כדרך חיים

התפיסה המקובלת כיום בישראל היא כי הדבר הנכון עבור אנשים עם מוגבלות הוא מגורים ושילוב בתוך הקהילה, ככל אדם אחר. תפיסה זו עולה בקנה אחד עם תפיסת "קהילה קיבוצית במיטבה" שמובילה התנועה הקיבוצית, הנשענת על מרכיבי הזהות הקיבוציים-קהילתיים, ובכללם מעורבות בחברה. ברוח זו, קמו בשנות ה-80 בתים לחיים במספר קיבוצים, ובשנים האחרונות תפס מיזם זה תאוצה והוקמו עוד ועוד בתים מסוג זה בקיבוצים שונים. בית לחיים מאפשר השתלבות ממשית של דייריו בחיי הקהילה - בחברה, בתעסוקה, בתרבות ובפנאי. שילוב זה מאפשר העצמה אישית לדיירים ולדיירות, לצד תחושת ערך ומשמעות לקהילה.

אגף צעירים ומעורבות בחברה יחד עם אגף חברה וקהילה מעודדים את הקמת הבתים לחיים, ומלווים את תהליכי קבלת ההחלטות בקיבוץ ואת הקשר עם הגורמים המפעילים ועם משרד הרווחה. בחודש האחרון הוקם פורום "שילוב לחיים" עבור מנהלות ומנהלי בתים לחיים/מרכזים תעסוקתיים ושיקומיים לאנשים עם מוגבלות בקיבוצים, ואנשי קשר מהקיבוצים. מטרת הפורום לאפשר שיתוף והפרייה בין משתתפי הפורום ובכך לייצר מאגר של מידע וידע בתחום השילוב הקהילתי והחיבורים בין הבית לחיים/המרכז התעסוקתי/השיקומי לקהילת הקיבוץ בה הבית ממוקם. במסגרת הפורום יתקיימו במהלך השנה הרצאות מקצועיות, סדנאות ומפגשי למידה בנושאים מגוונים בתחום השילוב, ההזדקנות והזוגיות. כמו כן, בהתאם לצרכים בשטח חלק מהמפגשים יתקיימו בשת"פ עם הקיבוץ הדתי.

ביום שלישי, ה-28.3, בשעה 09:00, יתקיים המפגש הראשון של הפורום בבית התנועה הקיבוצית ביקום. במסגרת המפגש תתקיים פעילות למידת עמיתים והרצאה של גיל דרייפוס (אב לשני ילדים עם שיתוק מוחין) "לבחור נכון", שיספר על חשיבות השילוב מנקודת מבט אישית, תוך התייחסות למשמעות הבחירות שלנו בחיים. 

"בית לחיים הוא דרך מעולה לתרום לחברה הישראלית וגם לזו הקיבוצית. החשיפה לאוכלוסיות שלרוב לא נוכחות אצלנו בקיבוצים היא תרומה משמעותית למגוון ולתחושת המסוגלות והגאווה הקיבוצית", אומר עפרי רביב, ראש אגף צעירים ומעורבות בחברה של התנועה הקיבוצית.

שיר גורן, רכזת צוותי מעורבות חברתית בקיבוצים באגף צעירים ומעורבות בחברה של התנועה: "בעיני בית לחיים הוא מתנה לקיבוץ! הוא מייצר מרחב משותף והזדמנות לגשר על השונות ולקדם שיויון והכלה מגיל צעיר. אנו מאמינים שהדרך לחיבור מיטבי ומאוזן מתחיל בשני מקומות במקביל: מערכת החינוך ועולם המבוגרים, תוך שילוב הרצאות וסדנאות בנושא יחד עם פעילויות משותפות ומותאמות החל מילדי הגיל הרך וכלה בהתנדבות ותיקי הקיבוץ. שילוב בין דורי ופעילויות משותפות הן הבסיס לחיבור משמעותי וערכי בין הקהילות השונות. בקיבוצים בהם קיימים צוותי מעורבות חברתית אנחנו מסייעים בהתנעת הקשר ובמינוף הפעילויות השונות בהתאם לסוג המוגבלות ורמת התפקוד על מנת לייצר התאמה מיטבית ולתחזק קשר משמעותי".

לחצו כאן לפרטים נוספים על המפגש

מעוניינים להירשם למפגש? צרו קשר עם שיר גורן בווטסאפ : 053-4440534. *מספר המקומות מוגבל*

הוספת תגובה חדשה