דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

פרוטוקול ישיבת מזכירות (בזום) (14/2020) י"ט באב תש"ף, 9.8.2020

ישיבת זום

 

משתתפים: ניר מאיר, הדס דניאלי ילין, גיל לין, יעקב בכר, דן לבנון, אילת גלס, גלעד בכרך, דבי בראס , אבו וילן, עמוס רבין, ורד טל, דניאלה לבנסארט , נטע קדם שוורץ, ערן ורדון, דגן לוין, הילית בן צבי, עופרי רביב, מרים דרוק, צחי רם, אופיר ליבשטיין.

חסרים: זהר ליפקין , יוחאי וולפין , שחר יערי, יענקל'ה שצרנסקי.

משקיפים: מיכי דרורי, יאיר פז, אלי גולדמן, נועה יפת.

משקיפים חסרים: ח"כ רם שפע.

יו"ר הישיבה: ניר מאיר מזכיר התנועה הקיבוצית

 

על סדר היום:

  1. אישור פרוטוקול ישיבת המזכירות 13/2020 מיום 2.8.20.
  2. העיתון המודפס.
  3. המחלקות הפוליטיות.
  4. אישור סדר היום למועצת התנועה שתתקיים ב- 2.9.20. (מצורף)
  5. עדכונים.

 

החלטות

 

בפתח הישיבה ניר עדכן על מינוי הצפוי של שימי בראון (שפיים) למנכ"ל משרד המשפטים ואיחל לו הצלחה.

 

1. פרוטוקול ישיבת המזכירות 13/2020 מיום 2.8.20 - אושר.

 

2. העיתון המודפס

ניר דיווח על המו"מ המתנהל עם אבי רוזנר מנהל כנס, החברה המפיקה את הזמן הירוק.

הדס הציגה את עקרונות ההסכם עם כנס ואת הכוונה לשמור על התקשרות מסויימת עם ידיעות תקשורת לגבי מיינט קיבוץ. המטרה היא לשמור על העקרונות שהיו בהסכם עם ידיעות תקשורת.

סוכם:
הנושא יובא לאישור במועצת התנועה הקרובה.

 

3. המחלקות הפוליטיות

הדיון בנושא גרר תגובות נסערות ולבקשת חברים התקיים דיון בהשתתפות חברים רבים ובסיומו התקבלה החלטה להקים צוות שיורכב מנציגי המזכירות: ניר, גיל, הדס, יעקב בכר ודניאלה וכן תהיה בו נציגות למפלגות.

במידה ויהיו בחירות נוספות הדיון ידחה.

 

4. אישור סדר היום של מועצת התנועה שתתקיים ב- 2.9.20.

הוצגו שני תיקונים לסדר היום:

  • שינוי התקנון - הוסר, אין צורך באישור לפני כל מועצה.
  • דו"ח ביקורת - נוסף לסדר היום.

סדר היום אושר עם התיקונים הנדרשים.

 

5. עדכונים

א. ניר - עדכוני קורונה - נכון להיום 1000 חברים מבודדים, 150 חולים מאומתים ב-63 קיבוצים, מתוכם 8 מאושפזים, 4 נפטרו (בשבוע האחרון נפטר חבר מצובה ששהה בבית הסיעודי בגשר), 250 חולים הבריאו.

ב. דבי - "משימה בלתי אפשרית", פעילות השיא של הקיץ המחליפה את הרפסודיה. הפעילות מיועדת לחברות הנעורים, מתקיימת בין השעות 17.00 - 02.00 וכוללת משימות מול הקהילה, מול קיבוצים אחרים ומול בני נוער בעולם. רשומים כ-800 נערים מ-35 קיבוצים.

ג. אילת - כנס זום לקליטה, בכנס השתתפו כ-150 רכזי צמיחה וקליטה. הכנס הובל ע"י ענת ואיילת מאגף חברה אך היו שותפים לו אגפים נוספים בתנועה.

ד. סמינר בנושא תוכנית הציפוף הלאומית - מיכי
ביום א' 9.8 מקיים מינהל התכנון במשרד הפנים webminar בנושא ציפוף הערים. לקראת האירוע, פורסמה הצעה בעניין זה, הכוללת התייחסות גם לישובים הכפריים (מבחינתם - כל הישובים שמתחת ל-5,000 נפש). ההצעה המוצעת הנה סכמטית ונוקשה, ודורשת בניה בישובים הכפריים בצפיפות של בין 6 ל-12 יחידות לדונם, ואף יותר. קיימנו ישיבה דחופה של צוות קרקעות רחב, ובישיבה הוחלט ללמוד את הנושא ולדרוש שיתוף של התנועות בדיונים על מנת לפעול לכיוון של מודל גמיש לבניה בקיבוצים, שיאפשר גם ציפוף אבל לא יפגע במרקם הכפרי של הישוב.

לאחר דיון עם גורמים נוספים, לרבות משרד החקלאות, המינהל לבניה כפרית במשרד השיכון ומרכז המועצות האזוריות, המעורבים גם הם בנושא, התבקשנו מצידם שלאור חוסר שיתוף הפעולה מצד מינהל התכנון, "נחרים" את ה - webminar, ביחד אתם, וכך עשינו.

בהמשך, סוכם להקים צוות תנועתי מקצועי שיטפל בנושא, בשיתוף כל הגורמים הנ"ל.

ה. ותמלים - מיכי
בכוונת שרי הפנים והשיכון, ליצמן ודרעי, להעביר תיקון לחוק הוותמ"ל, אשר יאריך את פעולת הוותמ"ל בארבע שנים נוספות. מתנהל מאבק משותף של התנועות, מרכז המועצות, הגופים הירוקים, פורום 15 הערים וגופים רבים נוספים למנוע את הארכת החוק, או, לחילופין, לצמצם את תכולתו רק לצרכי דיור דחופים של החרדים, המיעוטים ופינוי בינוי בערים. למרות מגעים רבים וניסיונות לפשרות, נראה שהחוק דווקא ירחיב את סמכויות הותמ"ל, ולכן נמשך המאבק הנרחב בנושא. יש פעולות לגייס את שרי כחול לבן למאבק, והם משתפים פעולה, אבל ספק אם בסוף "ישברו את הכלים" על הנושא הזה. נשקלת גם האופציה של הגשת/חידוש עתירה לבג"צ, אולם בינתיים סיכויי עתירה כזו להצליח נראים נמוכים.

ו. מענקי קורונה - דגן
לפני שבועיים אושרו שני חוקי סיוע כלכלי בגין נזקי נגיף הקורונה: סיוע ישיר לאזרחים וסיוע לעצמאים ולעסקים.

חברי הקיבוץ זכאים לקבל את המענק, וחלקם כבר קיבל. קיים קושי טכני-מחשובי עם קבלת המענק בקיבוצים בהם מבקש הקיבוץ לקבל את המענק לחשבון הקיבוץ ולא לחשבון החברים. מטופל ע"י ועדת המיסוי הבינקיבוצית.

הסיוע לעצמאים ולעסקים משכפל את מסלולי הסיוע שנתפשו כאפקטיביים יותר בתכנית הכלכלית הקודמת, והם אמורים להמשך באופן מחזורי וקבוע עד למועד היציאה מהמשבר (או יוני 2021).

לצערנו, כמו בפעימות הקודמות, חברי קיבוץ עצמאים ועובדי פנים אינם זכאים לקבל את המענק בשל ההתעמרות הנמשכת של הממשלה ורשות המיסים.

אנו ממשיכים במאבקנו לביטול האפליה המקוממת ונחושים להביסה, כך שחברי קיבוץ זכאים יקבלו את המענק. הפעילות נמשכת במלוא עוזה בדרגים הפוליטיים הגבוהים ביותר ובדרג המקצועי שמתמקד בשיח עם מנכ"לית משרד האוצר, הגברת קרן טרנר-איל.

תנאי הסיוע לעסקים דומים אף הם לתנאי הסיוע בסיבוב הקודם, אלא שהפעם הורחב מאד רף הזכאות והוא כולל עסקים שמחזור פעילותם השנתי אינו עולה על 400 מ'₪.

תאגידים קיבוציים זכאים לסיוע ככל שעומדים בתנאיו, אף שחלקם מוצאים את עצמם מחוץ לזכאות בשל שתי סיבות: תאגיד זכאי שהוא ענף בקיבוץ והקיבוץ בכללותו אינו זכאי, ואיחוד עוסקים (סוגיית איחוד העוסקים פחות רלבנטית כי המחזור של מרבית הקיבוצים אינו עולה על תקרת התחולה).

אנו פועלים לאיתור פתרונות מעשיים לסוגיות אלו.

ז. כנסים אזוריים - ניר דיווח על כוונה לקיים כנסים אזוריים בשותפות עם הארגונים בנושאים כלכליים.

ח. ניר דוד - ניר

בעקבות המאבק על האסי דווח על פגישה מתוכננת של ניר עם חברי ניר דוד וכן על ניסיון לייצר פשרה, בסיוע יורם קרין - ראש המועצה וז'קי לוי - ראש העיר בית שאן.

חברי ניר דוד מרגישים לבד במערכה וכל אמפתיה אנושית תתקבל בברכה בין חבר לחבר.

 

ניר מאיר
מזכ"ל התנועה הקיבוצית

קטגוריה